voiko joku vahvistaa omituisen vatsanpohja-mutu-varmuuteni siitä, että Lüneburg on kauhian kiva paikka :lol: ...pitäis vakuuttaa vielä tuo mukana muuttaja...
Entäs onkos jollain kokemuksia Kielistä, Lübeckistä, Osnabrückistä...
En ole ihan varma, mutta Bremenissä opiskellessani taisi ryhmä opiskelijoita mennä Lüneburgiin käymään. Siellä kuulemma oli paljon maalareita, eli ilmeisesti maisemat ovat kauniit.
Lyypekissä oon käynyt ja juonut monta pitkää... Nätti kaupunki, säilyttänyt hyvin keskiaikaisen olemuksen.
Kiitos kiitos!
Nyt meni hakemukset Lüneburgiin ja Lübeckiin...
Saa nähdä minne päästään.
1.12. muutto edessä!
Lüneburg on kaunis pieni kaupunki, varsinkin historiallinen keskusta on todella näkemisen arvoinen. Lüneburgin joulumarkkinat ovat (jopa kansainvälisestikin) kuuluisat ja niitä katsomaan matkustetaan kauempaakin. Kaupunki itsessään on aika pieni (joku voisi sanoa liiankin pieni) mutta jos suurkaupungin ilmaa haluaa haistella on esim. Hampuri lähellä.
Hei!
Minä asuin viisi vuotta Lüneburgin lähistöllä ja voin vakuuttaa, että on tosi kiva paikka. Niinkuin joku muukin jo sanoi, se on kiva pieni yliopistokaupunki, jossa opiskelijoiden ansiosta meininkiä riittää.
Lüneburgin vanha kaupunki on tosi nätti ja sieltä löytyy paljon erilaisia pubeja. Ja jos tosiaan joskus kaupunki tuntuu liian pieneltä, niin Hampuri ei ole kaukana ja junayhteydet sinne pelaa hyvin.
Karoli,
kiitos rohkaisusta - lauantaina lähdetään kattelemaan asuntoja.
Sinne sitä nyt päädytään näköjään, Heidelle.
Karoli,
kiitos rohkaisusta - lauantaina lähdetään kattelemaan asuntoja.
Sinne sitä nyt päädytään näköjään, Heidelle.
viekäähän terkkuja sinne mun entisille "kotiseuduille". Vaikka Suomesta olenkin kotoisin, on Lüneburger Heide kuitenkin mulle melkein kuin toinen koti.
viekäähän terkkuja sinne mun entisille "kotiseuduille". Vaikka Suomesta olenkin kotoisin, on Lüneburger Heide kuitenkin mulle melkein kuin toinen koti.
Kerrotaan :D