View Full Version : Kokemuksia Ryanair-lennoista?

karoli
20-01-05, 21:58
Olisin lähdössä kolmevuotiaan pojan kanssa Suomeen nyt keväällä. Onko teillä kokemuksia Ryanair:istä, varsinkin lasten kanssa?

Kävin niitten kotisivuilla, ja lapsille ei pysty siellä tilaamaan lippuja (muuta kuin alle kaksivuotiaille). Täytyykö mun siis tilata sitten kaksi aikuisten lippua????

Kiitos jo etukäteen.

Mari

Ahti
20-01-05, 22:01
Omia kokemuksia ei ole, eikä tule, mutta muutamalta tutulta olen kuullut kokemuksia.

Koneessahan ei ole paikkoja varattuina, eli koneeseen mennään kyynärpäätekniikalla, eli tönien ja ryysäten ja jonottaen. Mutta - lapsiperheet pääsevät ensiksi koneeseen! Eli lasten kanssa ilmeisesti ihan ok.

mammu
20-01-05, 22:20
Meidän kokemukset ovat olleet tähän mennessä positiivisia, ollaan käyty Ryanairilla Lontoossa, Oslossa ja pariinkin otteeseen Tampereella. Ei niissä sen kummempi ryysis meininki ole kuin Suomen sisäisilläkään Finskillä lennettäessä. Ja kuten Ahti sanoi, lapsiperheet pääsee ensiksiki sisään, jolloin vielä valinnanvaraa on. Sun pitää ostaa lapsellesi aikuisten lippu, mutta kun olet ajoissa, ei se mitään mahdottomia maksa, ei varsinkaan jos tämän suuren suomalaisen hintoihin vertaa. Itse suunnittelimme lentävämme pääsiäisenä Tampereelle ja meitä on 2 aikuista ja 2 lasta ja pari päivää sitten meidän edestakaiset lennot olis tullut maksaan meistä neljästä 310 egeä ja jos Finskillä tai Hansalla lentää, ollaan reilusti yli tonnin.
Mutta varaudu oleen kentällä ajoissa ja ole tarkka matkatavaroidesi painon suhteen, varsinkin jos sulla on lastenrattaat mukana, niistä muistaakseni menee jopa erityismaksu ja per nenä saat ottaa 15kg matkalaukut + 10kg käsimatkatavarat mukaan. Lue ne Ryanairin ohjeet tarkoin läpi, ovat jopa suomen kielellä. :wink:
Niin ja tietysti kun lapsen kanssa liikkeellä olet, ota syötävää omasta takaa mukaan, myöskin juotavaa, ovat nimittäin koneessa tosi kalliita.

karoli
20-01-05, 23:49
Sen hinnan takia mekin nyt ryanilla lennettäis. Ollaan nimittäin yleensä aina lennetty sas:illa, lufthansalla, tai finnairilla mutta nyt kattelin hintoja ja siellä maksettas menopaluusta yhteensä noin 350€ (münchen-helsinki) ja ryanilla vaan 135€ (siis kaksi aikuisen lippua). Tosin meiltä on Frankfurtiin pitempi matka, mutta Suomessa taas Tampere on kotipaikkaa lähempänä.

Ja sitä lasten lippua lähinnä sen takia kyselin, etten nyt sitten mitään virhettä tee ja lapsi ei sitten koneeseen pääsekään :)

etanainen
21-01-05, 00:03
Olemme lennelleet Ryanairilla jo monet kerrat ja noille lyhyille muutaman tunnin matkoille voin suositella sitä lämpimästi. Etenkin noihin hintoihin!!! (Lennämme nytkin Hahn-Tampere-Hahn hintaan 52 €/hlö, siis kaikkine veroineen päivineen- ei voi valittaa!) :shock:

Matkan hintaan ei kuulu ruokaa, mutta eipä se häävinen ole ollut enää Finnairilla tai Lufthansallakaan ja aikuinen jaksaa tuon parin tunnin pyrähdyksen ilman ruokaakin (tai sitten omat eväät mukaan). Hahnin kentällä on muuten ihan kiva italialainen ruokapaikka (ruoka hyvää ja edullista) ja olemmekin pitäneet käytäntönä käydä siellä syömässä lähtöselvityksen jälkeen. Aika kuluu mukavasti ja ei ole nälkä koneessa.

On vielä mainittava, että kyseisen lentoyhtiön lennot ovat olleet melkein joka kerta puoli tuntia aikaisemmin kohteessa. Ei voi puhua enää täsmällisestä yhtiöstä, vaan on jo "ylitäsmällinen". Ja meillä on kokemusta heistä enemmän kuin kymmenen kertaa... Myös vieraamme ovat käyttäneet yhtiötä todella paljon. Ja vieraita onkin sitä mukaa riittänyt jo melkein enemmän kuin omiin tarpeisiin. ;-)

Mukavaa Suomen matkaa!!!

etanainen
21-01-05, 00:12
Vielä lisäys tuohon edelliseen...

Koneeseen ei mennä kyynärpäätekniikalla... ellei sitten ala itse sitä käyttämään. :oops: Paikkoja ei ole numeroitu, mutta ihan normaalisti siellä on jonotettu ilman sen kummempaa tönimistä ja tungosta. Kutsuvat kahdessa erässä koneeseen. Ja paikka on löytynyt tähän mennessä joka kerta, vaikka olenkin sinne häntäpäähän yleensä jättäytynyt.

Olen kuullut paljon negatiivistakin tuosta yhtiöstä, mutta pidän sitä lähinnä yhtiötä käyttämättömien matkustajien spekulointina. Korviini kantautui juttuja, että lennot ovat myöhässä, koneet ovat ahtaita ja vanhoja, hinta ei pidäkään paikkaansa ja joutuu maksaa kentällä jotain lisämaksuja jne... Mutta edellisiä en voi ainakaan itse allekirjoittaa missään nimessä. Tai sitten me ja ystävämme ovat olleet aina suurella onnella varustettuina matkassa. :D

Siis suosittelen edelleenkin.

karitsa
10-03-05, 11:51
heips te jotka olette frankfurtista ryanarilla lentäneet niin miten Hahniin pääsee helpointen? Bussi vai juna? minkä hintasta ja kauanko kestää?

Danke!

Ahti
10-03-05, 11:58
heips te jotka olette frankfurtista ryanarilla lentäneet niin miten Hahniin pääsee helpointen? Bussi vai juna? minkä hintasta ja kauanko kestää?

Danke!

Tuttuja olen joskus heittanyt tuohon Frankfurtin rautatieaseman viereen, josta bussi kulkee Hahniin.

Regular buses also run to Frankfurt, a one-way trip costs €11.00, children up to 7 years are €5.50 and a return-trip is €16.00. Returns can only purchased if returning within 24 hours. Journey time takes approximately 1hr 45 mins. Please refer to the timetable for exact times of the buses. The bus stop is situated on the south side of the train station on the corner of Mannheimer and Stuttgarter streets. A regional scheduled bus link is also available to/from the airport terminal to Bingen.

Päivi
10-03-05, 12:21
Sen verran korjausta edelliseen, että yhdensuuntainen bussimatka maksaa Frankfurtista Hahniin 12 euroa (ainakin vielä viime viikolla), eikä 11 euroa. Bussikuljetus on kätevä ja busseja kulkee suhteellisen usein.

Donja
10-03-05, 18:33
Mulla on vain hyviä kokemuksia Ryanairista matkalla Hahn-Tampere, ei kylläkään lasten kanssa vaan yksin tai aikuisten kanssa. Päivi kertoikin oikean hinnan, 12 euroa/suunta :D

Netistä voi kurkkia niitä sen bussin (Frankfurt Haupbahnhof-Hahn)aikatauluja, kumpa nyt muistaisin osoitteen :?

AnnaN
10-03-05, 19:19
Aiemmin linja-auton kulkemisaikataulun sai myos Hauptbahnhofilta, nyttemmin vain pysakilta. Yritin joskus itsekin etsia netista, mutta en loytanyt.

26.03.05 saakka

Hpf -> Frankfurt-Hahnin kentta Ma-Su

03:15***
05:15***
06:30
07:30
09:00***
10:45
11:45
12:45
14:45
15:15
16:15
17:15
18:00
19:15
21:45

***Uber Mainz Hbf

Frankfurtin paalentokentalta bussit lahtevat vartin paasta Rautatieaseman lahtoajasta, Terminaalista 1. Mutta nama siis vain maaliskuun loppuun saakka.

jussi
10-03-05, 22:21
Kas tässä... ja jos pääsee hukkumaan, niin uudelleen perille löytää ryanairin sivujen kautta. Bussi siis pysähtyy myös FFM lentokentällä.

http://www.bohr-omnibusse.de/en/service/routes1.php

//jussi

samlund
11-03-05, 10:58
Raijan Airiin käyttö riippuu täysin siitä kuinka paljon on aikaa ja kärsivällisyyttä. Sietokyvystä siis. Mutta huomattavasti keskimääräistä enemmän sitä pitää olla, jos Raijan Airii on tarkoitus käytää.

Olen kerran lentänyt "Tukholmasta" (Norrköping) - "Frankfurttiin" (Hahn), yhteen suuntaan, ja noin 1.5 vuotta sitten.

Bussireissuun Hahnista Frankfurtin kansainväliselle meni muistaakseni enemmän aikaa kuin itse lentoon, siis laskettuna siitä kun se bussi lähtee, joka oli noin puolitoistatuntia lennon saapumisen jälkeen. Puhumattakaan Tukholman päästä. Lähdin n. 3 aikaan aamuyöstä liikkeelle tähän reissuun ja saavuin Darmstadiin n. 1-2 aikaan iltapäivällä. Eli ei ihan se oikea ratkaisu omalle osalle.

Itse asiassa tässä muistuu lennolta semmottinen episodi. Lentokoneen etuosassa kuria piti eräänlainen US army tyyppinen kersantti, joka hellällä kuristusotteella ohjasi vähä-älyisimmätkin istumaan ja sulkemaan turvavyönsä. Kun oli kuulutettu, että käsimatkatavarat pitää sitten p***le pistää sen edessäolevan tuolin alle, niin kotvan kuluttua kersantin luokse tuli koneen takaosasta toinen kessu, joka kysyi, "onks sylivauva käsitettävä käsimatkatavaraksi ja jos on ok, että sen laittaa sinne tuolin alle". Epäselvyys oli syntynyt kun joku matkustajista oli näin tehnyt, ja kysynyt... Noh, kuulemma oli "ihan ok" ja niin päästiinkin matkaan.

Koneeseen pääsy oli sinänsä ihan ripeää ja ok. Turva- ja terroritarkastuksetkin voi unohtaa siinä touhussa. Juoksimme pitkin kenttää ja sitten tikkaat ylös koneelle. Piti vain pitää lukua että juoksee oikeaan koneeseen. Sääliksi käy sitä pyörätuolikaveria, joka pällitteli tikkaiden alla kuinkas pääsiis koneeseen, eikä kukaan henkilökunnasta sen kaverin ulinasta oikein jaksanut piitata. Istualtaan pompotti rappuselta toisella, kersanttien huutaessa s***na vauhtia siihen kyttyrääs, koneen pitäisi olla ilmassa jo!

Joku forumilla mainitse lapsiperheiden paremmasta kohtelusta. No siitä ei kyllä tuossa kashbah gheton porttien auetessa ollut mitään puhetta. Eli jokainen ryyssi ja rynni tasan kuin pystyi, piittaamatta siitä puskiko kaverin samsoniten puhki vai olikos se naapurin napero, läpi porttien kentälle, ja ripakkaa kyytiä kohti konetta. Viimeksi semmottista menoa oli peruskoulun yläasteella ruokalassa.

Vaikea sanoa, onko tämä tyypillinen vuorolento Raijan Airiilla "Tukholman" ja "Frankfurtin" välillä, mutta sen sortin kulttuurishokki kuitenkin, että päätin ihan jättää tuon Ali G shown siihen kertaan.

Sirkku
11-03-05, 11:36
No kylläpäs on immeisillä negatiivisia kokemuksia halpalentoyhtiöistä? :?

Ryanair-kokemuksia on väliltä Hahn-Göteborg ("City") ja Hahn-Tukholma (Skavsta) ja ihan mukavasti on matkat menneet. Tosin matkustan aina itsekseni (ei pikkulapsia "käsipakaaseina"!) eli en nyt osaa sen kummemmin lapsiperheiden erityiskohteluista sanoa, aikaisemmin koneen pääsyä lukuunottamatta.

EasyJet oli Ranskassa asuessani mun ehdoton suosikki halpalentoyhtiöistä euroopansisäisillä mutta sillähän ei pääse Suomeen asti...

Hahnin kotisivut infoineen:

http://www.hahn-airport.de/default.aspx?menu=passengers_visitors&cc=de

josta siis löytyy vielä noi bussiaikataulutkin päivitettynä :-)

samlund
11-03-05, 11:51
Niin, varmaan nämä "käsipakaasit" onnistuisi checkaamaan ihan ruumaankin, jääpi jaloille enempi tilaa. :-D

Normaalisti lentoyhtiön pitäisi antaa turvavyön jatkoketju, ja varmistaa että sylivauva näin pysyy kantajansa sylissä. Tämän lisäksi useimmissa normaaleissa lentoyhtiöissä lapset saavat jonkin piirustuskirjasen tai vastaavan lelun pitämään pikku kätöset kiireisinä lennon aikana.

Raijan Airiilla, parhaimmassa tapauksessa saa lähinnä potkun kylkeen ja ison mustelman.

Normaali lentoyhtiö kuten luftwaffe ei sinänsä veloita extraa lastenvaunuista, joilla voi ajaa ihan portille asti, josta henkilökunta laittaa ne ruumaan. Ja liikuntarajoitteisille matkustajille on etukäteen hoidettu pääsy koneeseen. Ihanaa eikö totta - palvelua, mukava ja ystävällinen henkilökunta.

Mutta ei nyt kaikki halpalentoyhtiöt onnettomia ole, esimerkiksi Fly Me Tukholman ja Stadin välillä toimii vallan hyvin.

Raijan Airii on vain niin kustannustietoinen, että välillä tuntuu, että koneen sisustuksen ym ohella he haluaisivat eliminoida myös matkustajat - tosin vain yhden lentokokemuksen nojalla sanottuna.

AnnaN
11-03-05, 16:02
Kiitos Sirkku tuosta aikataulu-linkista. Tyhmana juoksin sinne pysakille asti ja odottelin viela kuljettajaakin vartin pakkasessa, jotta varmasti saisin oikeat ajat ](*,) No, hyvaahan se liikunta teki! :D

Olen lentanyt Tukholmasta Helsinkiin Blue1:lla, muistaakseni SAS:n tytaryhtio. Ei varsinaisesti halpalentoyhtio, vaikka hinnat ovatkin samaa luokkaa.

Pidan EasyJetista enemman kuin Ryanairista, muttei sekaan taida ainakaan Frankfurtista kulkea :?

Ahti
19-04-05, 14:56
Ryanair-faneille - neljä uutta kohdetta Hahnista.

RYANAIR EXPANDS TO 27 ROUTES FROM FRANKFURT HAHN

4 NEW ROUTES TO PORTUGAL – POLAND – SLOVAKIA

Ryanair, Europe’s No.1 low fares airline, today (19th April 2005) announced a major expansion at its Frankfurt Hahn base with 4 new European routes to Bratislava (Slovakia), Porto (Portugal), Gdansk & Rzeszow (Poland).

Announcing the new routes, Sean Coyle Director of Scheduled Revenue said:

“We opened our 1st German base in Frankfurt Hahn in February 2002 and today we are increasing this base with new routes to Gdansk and Rzeszow in Poland, Oporto in Portugal and for the first ever time to Bratislava in Slovakia. Ryanair will carry in excess of 3M passengers through Frankfurt Hahn in 2005 - saving €300M over the high fares charged by Lufthansa.

“These fantastic new destinations are on sale right now at www.ryanair.com from €2.99*. We would urge passengers wishing to grab a bargain to these great new destinations to book now, as demand will be huge!”

Sanna
19-04-05, 16:21
Ryanair-faneille - neljä uutta kohdetta Hahnista.

Mist! Ei vieläkään Münchenin seudulle :evil:
Tampere kun olisi toisessa päässä juuri se oikea paikka :?

Krug
15-06-08, 22:15
En ole koskaan aiemmin lentänyt joten tarvitsisin hieman apua. Tilasin lentoliput puolisolle ja itselleni lennolle 28.6 Tampere-Hahn. Printtasin monisteet jossa näkyy "Confirmation Number" ym. Jos ymmärsin oikein pitäisi sähköpostiini tulla vahvistusviesti jota ei ole näkynyt.
Ja kun luin aiempia postauksia niin ymmärsin että koneeseen mennään ns. "kyynärpäätaktiikalla". Miten ja missä maksu sitten tapahtuu?
Vääntäkää rautalangasta tyhmälle :color:

DirtyJ
16-06-08, 09:38
Mutta varaudu oleen kentällä ajoissa ja ole tarkka matkatavaroidesi painon suhteen, varsinkin jos sulla on lastenrattaat mukana, niistä muistaakseni menee jopa erityismaksu ja per nenä saat ottaa 15kg matkalaukut + 10kg käsimatkatavarat mukaan. Lue ne Ryanairin ohjeet tarkoin läpi, ovat jopa suomen kielellä. :wink:

Itse oon pari kertaa lentäny lastenrattaiden kanssa eikä kertaakaan ole vielä maksua otettu. Saatu rullailla lasten kanssa koneeseen asti. Jätetty siihen portaiden viereen kasaan rattaatt, josta ne on löytynyt heti ku ollaan toisessa päässä ulostauduttu... Ei itselläni moittimista tässä suhteessa, vielä ainakaan...

Ainoa pieni miinuspuoli on et kerran Lontoossa oltiin 5min myöhässä kun check-in meni kiinni, lähtöön oli noin 30-40min aikaa. Ei päästy enää koneeseen, odoteltiin sitten seuraavaa lentoa. Tässäkin järjestelyt sujui muitta mutkitta ja tuon myöhästymisen luonnollisesti otan omaan piikkiin, ruuhkat oli ennakoitua kovemmat.. :smt045

aliisa
16-06-08, 11:01
En ole koskaan aiemmin lentänyt joten tarvitsisin hieman apua. Tilasin lentoliput puolisolle ja itselleni lennolle 28.6 Tampere-Hahn. Printtasin monisteet jossa näkyy "Confirmation Number" ym. Jos ymmärsin oikein pitäisi sähköpostiini tulla vahvistusviesti jota ei ole näkynyt.
Ja kun luin aiempia postauksia niin ymmärsin että koneeseen mennään ns. "kyynärpäätaktiikalla". Miten ja missä maksu sitten tapahtuu?
Vääntäkää rautalangasta tyhmälle :color:

Printtaamasi "Confirmation Number"-sivu on lippusi, mikä vaaditaan Check-In:ssä. Maksu menee suoraan tililtäsi. Hmm...vahvistusviestin sinun kyllä kai pitäisi saada...muistaakseni...
Ja siitä kyynärpäätaktiikasta...aikuiset ihmiset ... kai ne pelkäävät jäävänsä koneesta ja seisovat esim. Tampereella jo jonossa ennen kuin kone Hahnista on edes laskeutunutkaan!!!
Minulle täysin käsittämätön ilmiö. Koneessa on jokaiselle istumapaikka!

Saikku
16-06-08, 11:10
Mulla ei viime varauksesta ole kovinkaan monta viikkoa, ja mutu sanoo, että siellä pitää joku ruutu tikata, että tulee sähköpostiin se varmistus. Mutta se tulostettu numerohan riittää, ja ne tiedot saa sieltä sivulta auki milloin vain, muistaakseni kortin numero pitää näppäillä tunnusluvuksi, tms., jos siis haluaa varmistaa, että lento todella on voimassa.

Ja siitä tunkemisesta.. hyvänä päivänä mua alkaa lähinnä naurattaa ne vakavannäköiset ihmisparat, jotka hivuuttamalla tai kovemmalla kyynärpäätaktiikalla yrittävät tunkea.. :laughing3: huonona päivänä tekis mieli kampata.. :violent1: joskus ihan tahallaan jonossa jätän ison välin seuraavaan - voin tuntea niskassa, miten takana oleva alkaa hikoilla.. ihan kuin jono kulkisi nopeammin kun ollaan kuin sillit suolassa. :stupid: Ja se tunkeminenhan alkaa jo check-innissä.. :roll:

mammu
16-06-08, 14:26
Mutta sama meininkihän on Finskin Suomen lennoilla, kun ei niitä paikkavarauksia ole...

Tempsu
16-06-08, 16:17
Kerran oon ryanairilla lentänyt Hahnista olikohan se Arlandan kautta Tampereelle. Homma pelas ihan kivasti eikä mitään ongelmia ollut.

Enää en lentäis koska se lentojen halpuus on vähän niin ja näin kun lentokentät on missä on ja siirtyminen niihin ei oo sekään ilmaista. Sit vielä suoriin "normaalilentoihin" verrattuna aikaakin hukkuu ryanilla helposti kokonaisen työpäivän verran per siivu. Isommalla perheellä/porukalla tietty saattaa jo olla varteenotettava vaihtoehto (jos itse on maksumiehenä).

maria85
25-06-08, 15:38
Lensin juuri vähän aikaa sitten espanjaan ja takaisia raynailla ja täytyy sanoa että oli aika hirveetä. Ensinnäkin lähtökentäksi oli nimetty "Düsseldorf(Weeze)", tyhmyyttäni en sitten enne varaamista ottanut selvää että missäs semmoinen Weeze oikeen on. Paikka oli jossain jumalan selän takana, eikä todellakaan Düsseldorfissa, kuten ilmoitettu. Matkat sinne ja takaisin kestivät ikuisuuden ja tulivat kalliiksi.
Lento itse oly myös aika kamala. Airberlinillä lennolla saa juomista ja kahvia maksutta, ryanilla 3e!!!!! Ja koko kone täynnä kiljuvia kakaroita ja kanssamatkustajat erittäin röyhkeitä hollantilaisia (aikasemmin luulin hollantilaisten olevan kivoja, muutin mieleni)
Ehkä asia vaan on niin että mitä halvempi lento sitä vähemmän ihmiset osaavat käyttäytyä. :(

en lennä ko. yhtiöllä enää ikinä

reininvarrella
25-06-08, 16:04
Mutta sama meininkihän on Finskin Suomen lennoilla, kun ei niitä paikkavarauksia ole...

Finnairilla kuten muillakin lentoyhtioilla paikkavarauksen tekemiseen tarvitsee nykyaan mailinkeruuohjelman jasenyyden. Muuten matkustajaa ei kaytannossa ole lentoyhtiolle "olemassa".

Lisaksi Finnair kuten muutkin yhtiot nykyaan varaa osan paikoistaan paljon lentaville eli ns. tasokortin omistaville.

Euroopan lennoilla tasokorttilaisille varataan turistiluokassa yleensa nelja - viisi ensimmaista rivia ja kaukolennoilla kuusi ensimmaista turistiluokan rivia. Eli noita paikkoja ei ole muuten mahdollista varata kuin sylivauvan tai pienen lapsen kanssa matkustavilla.

Lufthansalla on vastaava systeemi FTL-ja Senator/HON-kortin omaaville matkustajille ja he ovat oikeastaan Finnairia tiukempia muiden matkustajien paikkavarausten suhteen.

CoolHuh
25-06-08, 16:10
Lensin juuri vähän aikaa sitten espanjaan ja takaisia raynailla ja täytyy sanoa että oli aika hirveetä. Ensinnäkin lähtökentäksi oli nimetty "Düsseldorf(Weeze)", tyhmyyttäni en sitten enne varaamista ottanut selvää että missäs semmoinen Weeze oikeen on. Paikka oli jossain jumalan selän takana, eikä todellakaan Düsseldorfissa, kuten ilmoitettu. Matkat sinne ja takaisin kestivät ikuisuuden ja tulivat kalliiksi.
Lento itse oly myös aika kamala. Airberlinillä lennolla saa juomista ja kahvia maksutta, ryanilla 3e!!!!! Ja koko kone täynnä kiljuvia kakaroita ja kanssamatkustajat erittäin röyhkeitä hollantilaisia (aikasemmin luulin hollantilaisten olevan kivoja, muutin mieleni)
Ehkä asia vaan on niin että mitä halvempi lento sitä vähemmän ihmiset osaavat käyttäytyä. :(

en lennä ko. yhtiöllä enää ikinä

Ihan tiedoksesi, että noista "Düsseldorf(Weeze)" ja "Frankfurt(Hahn)" kentistä on keskusteltu siitä alkaen kun Ryanair ylipäätään aloitti halpalennot. Muistaakseni mainostivat alussa jopa ilman noita suluissa olevia todellisia kentän sijaintipaikkoja ja muuttivat vasta oikeuden päätöksellä.

Olen kanssasi aivan samaan mieltä Ryanairin tasosta. Maksan mieluummin enemmän "mukavuudesta" ja "palvelusta".

larski
25-06-08, 16:40
Itse olen nyt lentänyt jo ainakin seitsemän kertaa edestakaisin välin Tampere-Bremen. Vuosi sitten sai useasti noita sentin lentoja, joista verojen kanssa tuli alle 50 euroa meno-paluu. Pari viikkoa sitten lensin tänne Bremeniin taas... Otin vain menolipun ja se yksistään oli 104 euroa. Muutenkaan ei näytä enää niin niitä sentin lentoja löytyvän. En kuitenkaan ole löytänyt vielä halvempaakaan joten tällä mennään.
Lennon lähtö Tampereelta on mielestäni aivan ihanaa ! Pohjanmaalta kun tulen paikasta mistä lähimmälle juna-asemalle on 1,5 tunnin matka... Juna seinäjoki-helsinki kestää... muistaakseni n.4 tuntia ja siitä sitten vielä bussilla lentokentälle... Kallista ja todellakin koko päivän matka... Tampereelle ajan autolla reilu kaksi tuntia, kone lähtee varhain, olen Saksassa jo kello 11 ja on koko päivä sitten vielä aikaa :)
Yksin kun lentelen niin ei tarvi myöskään jonottaa sillä sitten kelpaa paikka kuin paikka. Ymmärrän kyllä että jos joku on kaverin kanssa liikenteessä niin haluaa vähän jonottaa että saisi paikat vierekkäin... Mikäköhän siinä on ettei noita paikkoja voisi olla ? Tuleeko siitä muka jotain lisämaksua... Tiedä sitten, mutta lisäisi kyllä mukavuutta varmaan matkustajan ja koneen henkilökunnankin näkökulmasta.
Joka kerta lentäessäni lento on lähtenyt ajallaan ja saapunut aina etuajassa. Liekö syy että laittavat lennon kestämään kauemmin, jotta saisivat "aina ajallaan" lentoyhtiön maineen... ;)