View Full Version : Suomalaistyyppistä siideriä?
millennium 25-01-05, 00:50 Tiedän kyllä että esim. Lyypekin ja Rostockin satamien kupeestä löytyy kauppoja joista saa ainakin Kopparbergsiä ja UpCideria, ja vieläpä ihan kohtuu hintaan, katso esim.
http://www.finnlikoer.de
Ja vielä muutama vuosi sitten tuo pulju ainakin postitse lähettikin juomia tarvittaessa, sittemmin loppu kuulemma, koska ei ole aikaa postittamiseen enää. :?
Myös IKEAsta on saattanut joskus löytää Kopparbergsia....mutta vähemmässä määrin viime aikoina, ainakaan täällä Dusseldorfin seudulla.
Kesälomalla olen mennen tullen yleensä tuota olutta ja siideriä ostellut, kun pantitta saa tölkkejä ostaa. Mutta onkos porukalla tietoo, että mistä voisi löytyä siideriä muualta kuin noista paikoista.
Toki joitain noita Englantilaisia siidereitä löytää joistakin kaupoista täälläkin, eikä nekään nyt hullumpia ole, mutta hakusessa olisi nuo Suomalais tyyppiset siiderit.
Jos joku on tulossa Dusseldorfin ohi muuten tuolta Lyypekin / Rostockin suunnalta, niin jos takaboxiin mahtuu, niin voisi vaikka tuota muutaman laatikollisen? :D
Saiskohan www.viinikauppa.com:ista? Tai siis saa kyllä ainakin, jos itse hakee.
Kyseessähän on Virossa majaileva suomalainen firma, jonka toimitusvarasto on Saksassa (en tiedä missä).
Veroteknisistä syistä ne ei kai itse lähetä Suomeen, mutta ehkä Saksaan?
Saiskohan www.viinikauppa.com:ista? Tai siis saa kyllä ainakin, jos itse hakee.
Huh, johan kirosanan heitit. Tuota firmaa boikotoidaan ainakin sfnetin puolella oikein urakalla. Firman vetäjä, Kari Sjoblom, spämmäsi nyysseihin jatkuvalla syötöllä skeidaansa. Vaihteli osoitettaan ja yritti "salassa" esittää tyytyväistä asiakasta joka kehui aina viinikauppaa. Aina jäi kuitenkin kiinni, kun ei oikein tajunnut miten newssit toimii. Nyt näköjään jengi valittaa, ettei toimita maksettuja tilauksiaan.
Laittakaahan http://groups.google.com :iin hakusanaksi viinikauppa.com tai "kari sjoblom".
Huh, mulla aina nousee karvat pystyyn kun kuulee tosta. EN suosittelisi.
millennium 26-01-05, 19:51 Tänään tuossa jo kaverin kanssa vähän katseltiin mitä maksaisi vuokrata mahdollsimman halvalla jokin pakettiauto ja lähtee noutamaan satsi.
Mutta että n. 1000-1200 km hakulukut yms saisi peittoon täytyis saada melkoisesti tilaajia taakse, ja ladata pakettiauto ihan täyteen, n. 100 laatikkoa, silloin selviäisi ehkä n. 2e /laatikko kuluilla, jos ei ota itselleen
mitään palkkiota.
Toisaalta jos joku tuntee jonkun rekkakuskin joka sahaa tuolta tännepäin
säännöllisesti ja että häneen voi luottaa, ja tietysti että hänelle asia sopii, niin voisin kyllä maksaa jotain jos pysähtyisi tuossa jossain sopivassa paikassa ja siirrettäisiin lastia autosta toiseen.
millennium 26-01-05, 19:54 Katsoimpa piruuttani tuon www.viinikauppa.com sivuja, josko olisi mahdollista hakea suoraan varastosta :)
Mutta hinnat on kyllä huomattavasti kalliimpia kuin tuolla Lyypekin ja Rostockin satamissa.
Joo, tuolla viinakauppa.comilla on törkeät hinnat... mutta jos siiderihammasta niin hirveästi kolottaa... (iste en tuota siideri-innostusta nyt ihan ymmärää, mutta se on sitten eri asia).
Luulisi kyllä Sari Bernerin harkitsevan uudelleen postimyynnin aloittamista, jos kyselyjä tulee tarpeeksi. Yhtenä pääsyynä hän muistaakseni sanoi aikoinaan, että liikaa postiennakolla myytyjä tilauksia jäi lunastamatta, jolloin firmalle jää voitoksi vain lähetyskulut edes ja takaisin... mutta hommanhan vosi hoitaa nykyaikaisemminkin.
Ehdottaisin, että ajaa vaikka henkilöautolla Travemündeen ja ostaa sen täyteen viinaksia. Tölkit saa ilman panttia kaupasta, kun näyttää passia ja sanoo, että "oomma menos suamehen perkele" ja näyttää tymhälle.
Paluumatkalla voikin jäädä Hampuriin yöksi ja ördätä rauhassa viikonlopun. Näin matka ei tunnu läheskään niin pahalle, kuin pakettiauton vuokraaminen ja 1200km ajomatka.
Olen muutaman kerran noista ostanut (molemmista, Travemündesta ja Rostockista) - ikinä eivät ole mitään kysyneet. Useimmiten tosin todellakin lautalle menossa, mutta Rostockista olen ostanut ihan muuten vaankin... myös siitä tanskalaisesta kaupasta vinosti Berneriä vastapäätä.
YMMV
millennium 27-01-05, 14:28 No täytyy pistää mietintään, että jos tässä oltas tulossa vaik joskus Dusseldorfin porukalla moikkaan Hampurin väkeä, niin tekee reissun autolla ja lastaa sen mitä mahtuu :)
Siis suomeenkin mentäesssä siitähän sen tietää onko autoon lastattu perään tarpeeksi vinaa, että näkyykö tuulilasista vain sinistä taivasta.
Hetkinen onkos sillä Bernerillä putiikki myös Rostockissa? Mä olen käynyt vain siinä Lyypekin kaupassa. Tarkka osoite/ajo-ohje olis tarpeen. Niiden nettisivulla on osoite vain sinne Lyypekin liikkeeseen.
Tämä onkin hyvä kysymys, johon täällä Mainhattanilla ei ole vielä löytynyt ratkaisua.
Suomessa alkosta saa belgialaisia omenasiidereitä, jotka maistuvat huomattavasti luonnollisemmalle kuin kotimaiset mömmöt. Olen yrittänyt löytää näitä, mutta toistaiseksi tuloksetta.
Saiskohan esim. Luxemburgista?
//jussi
Hetkinen onkos sillä Bernerillä putiikki myös Rostockissa? Mä olen käynyt vain siinä Lyypekin kaupassa. Tarkka osoite/ajo-ohje olis tarpeen. Niiden nettisivulla on osoite vain sinne Lyypekin liikkeeseen.
Rostockin liikkeen nimi on "easymarked". Sitä ei voi olla huomaamatta, satamaan tullessa T-risteys josta käännytään vasemmalle Superfastiin, niin oikealle käännyttäessä muutama metri ja easymarked on heti oikealla (jossain DDR:n aikuisessa "super"market-huoneistossa). Ks. http://www.easymarked.de
Suomessa alkosta saa belgialaisia omenasiidereitä, jotka maistuvat huomattavasti luonnollisemmalle kuin kotimaiset mömmöt. Olen yrittänyt löytää näitä, mutta toistaiseksi tuloksetta.
Hmm, mites Belgiasta? Taitas olla lähempänäkin.. :lol:
Mulle kelpaa hyvin nää britti-siiderit, mutta jos vanhaa kunnon alkon Lonkeroa sais vaikka lavallisen, niin mielellään ostaisin! :-D
Nykyiset lonkerot, joita Suomessa myydään, ovat kyllä aika väljähtäneen makuisia :smt078 , toista oli silloin joskus 80-luvulla...
Hmm, mites Belgiasta? Taitas olla lähempänäkin.. :lol:
Mulle kelpaa hyvin nää britti-siiderit, mutta jos vanhaa kunnon alkon Lonkeroa sais vaikka lavallisen, niin mielellään ostaisin! :-D
Mistä ostat britti-siiderisi, en nyt varta vasten välittäisi lähteä taipaleelle? Maantieto on opiskelematta niin detaljilla, että osaisin väittää vastaan tuossa etäisyysjutussa. Luxemburgiin on jotain 250km ja jos sillä pääsee myös Kelpiaan niin mikäs siinä.
//jussi
Tuosta viinikauppa.comista oli mm. tällaista uutista tarjolla:
http://www.itviikko.fi/uutiset/uutinen.asp?UutisID=65736
Mistä ostat britti-siiderisi, en nyt varta vasten välittäisi lähteä taipaleelle? Maantieto on opiskelematta niin detaljilla, että osaisin väittää vastaan tuossa etäisyysjutussa. Luxemburgiin on jotain 250km ja jos sillä pääsee myös Kelpiaan niin mikäs siinä.
Brittisiidereitä tulee nautittua silloin tällöin britti- tai irkkupubeissa. Lähin korttelikapakkanikin on brittipubi, eli siideriltä ei voi välttyä.
Kerran ostin pirun hyvää ranskalaista siideriä walmartista. Oli ihan shampanjapullon näköinen lesti, mutta tosiaan oikein pehmeä ja sopivan makea siideri. Ihmettelinkin pitkään, että miten voi siideri maistua näin hyvältä!? Noh karu totuus paljastui tutkittuani pulloa hieman tarkemmin, se oli lähestulkoon alkoholitonta. Nokkelana veikkona lorautin lasiin samantien hyvän tujauksen vodkaa ja sehän sopi siihen kuin nenä päähän!
Nojoo enpä ole itsekään mittaillut etäisyyksiä minkään järkevän belgialaisen kaupungin tai Luxemburgin välillä. Tuntuu vaan siltä, että täältä Frankfurtista Belgiaan eksyy aina helpommin. Johtunee siitä, että ajelen aika usein Hollantiin.
Siiderin ystäville....Löysin tällä viikolla Penny Marktista oikein hyvää siideriä.
Merkki taisi olla Cidre de Normandie. Eikä maistu ollenkaan sukkamehulle niin kuin monet muut markettisiiderit. Sisältö tosin on vain 2 volttista mutta eipä ole hinnalla pilattu 0,75 plo 0,79 euroo. :D
Kiitti vinkistä!! :-D
Auttaa hyvin siiderin puutokseen, ja varsinkin kylmänä ihmeen hyvää!
Kerran ostin pirun hyvää ranskalaista siideriä walmartista. Oli ihan shampanjapullon näköinen lesti, mutta tosiaan oikein pehmeä ja sopivan makea siideri. Ihmettelinkin pitkään, että miten voi siideri maistua näin hyvältä!?
Siideristä edelleen - todellakin Ranskaan tai Belgiaan täytyy mennä saadakseen kunnollista tavaraa. Belgiasta tuli tuotua muutamia pulloja erilaisia laatuja koemaistiaisiin - ei näköjään voi mennä pieleen, ainakaan suomalaislajikkeisiin tutustuneelle. Aitoa, aitoa ja aitoa - ei esanssinmakuista väriaineilla kyllästettyä limua.
Lisäksi nyt on Pariisissa oleilevan intialais-kollegan kanssa toimitussopimus - minä hankin hänelle Fazer Liquerseja (ovat kuulemma maailman parhaita lajissaan) ja hän roudaa siideriä. Reilu peli - pitäisi vain pystyä nimeämään se "maailman paras" jota tilata.
//jussi
|