En tieda, onko tama oikea foorumi... Mutta olisikohan mitaan mahdollisuutta pystya ostamaan suomalaisia jouluherkkuja jostain Ulmissa/Neu-Ulmissa tai lahimain? (Lahinna kaipailen sinappi/tm. silakoita ja imellettya perunalaatikkoa.)
(Lahinna kaipailen sinappi/tm. silakoita ja imellettya perunalaatikkoa.)
Imellettyä perunalaatikkoa on ymmärtääkseni melko helppo tehdä itse. Joku hämäläiseen joulupöytään perehtynyt neuvonee tarvittaessa.
Sinappi- ja muitakin sillejä (mikäli kelpaa silakan sijaan) löytynee isommista tavarataloista. Itse ostan Abban sillit usein Ikean ruotsikaupasta,missä ovat hieman edullisempia.
Ainakin Ikea löytyy varmasti teiltäpäin, jos tavaratalojen valikoimissa ei sillejä ole. Tuntuu täällä esim. kalojen laatu ja saatavuus vaihtelevan aika voimakkaasti paikkakunnittain.
Ikea onkin ihan hyva ehdotus kaloille (vaikka olisihan ihana saada silakkaa), silleja varmaan saa muistakin kaupoista. Osaan kylla juu itse noita laatikoita laittaa, mutta kun olen menossa jouluksi anoppilaan eika sita katsota hyvalla, jos alan siella omiani kokkailla tai ylipaataan mitaan. :-0 Siksipa kyselen, olisiko niita saanut jostain...
reininvarrella
12-12-07, 18:38
Ikea onkin ihan hyva ehdotus kaloille (vaikka olisihan ihana saada silakkaa), silleja varmaan saa muistakin kaupoista. Osaan kylla juu itse noita laatikoita laittaa, mutta kun olen menossa jouluksi anoppilaan eika sita katsota hyvalla, jos alan siella omiani kokkailla tai ylipaataan mitaan. :-0 Siksipa kyselen, olisiko niita saanut jostain...
Sillia nyt saa jokaisesta oikeasta kalakaupasta, kastikkeet vaan vahan poikkeavat pohjoismaalaisista.