View Full Version : Edulliset lennot suomeen ja muualle
Mistäs yleensä hommaatte lennot Suomeen tai muualle?
Itse olen käyttänyt aina tuota Ltur:ia, eli http://www.ltur.de
Sieltä saa aina Luftwaffen lastminutet suomeen n. 230e hintaan. Myös muualle, kuten Thaimaahan on sieltä löytynyt todella halpoja lastminuteja. Hinnat katson aina netistä, mutta liput yleensä käyn ostamassa lturin toimistossa, joka sattuu olemaan tuossa ihan työpaikkani vieressä.
Toinen mitä jotkut kaverit ovat käyttäneet on http://www.opodo.de josta löytyy mahtava valikoima eri lentovaihtoehtoja.
Olisko muita hyviä vinkkejä?
Super, danke, noita en tuntenutkaan - ei ole tullut lennettyä niin usein :oops:
Omaa kokemusta ei tosin ole, mutta katsellut olen www.vbird.com :in sivuja.
(Tyhmiä kun ollaan?) me on lennetty tähän asti aina Finnairilla :)
Eipä Finnarissa mitään vikaa ole. Itse vaan kerään noita star alliancen airmaileja, niin Luftwaffe sopii paremmin minulle.
Finskin tarjouksia on usein Loma Reisenillä:
http://www.finland.de/loma-reiseagentur/
Halvin mitä minä olen löytänyt on Ryanair esim Hahn-Helsinki-Hahn lippuja saa 60€. Mukavuuteen se ei kylläkin perustu.
http://www.ryanair.com/
Halvin mitä minä olen löytänyt on Ryanair esim Hahn-Helsinki-Hahn lippuja saa 60€. Mukavuuteen se ei kylläkin perustu.
Ryani on tosiaan halpa, mutta taitaa tuo "Helsinki" olla itseasiassa Tampere. Stadiin matkaavalle vahan turhan pitkat matkat lentoasemille.
Käyttäjämukavuudeltaan mainio on www.traveloverland.de. Tilaan sieltä jo vuosia kaikki lentoliput. Parasta on se, että ne listaa halpuusjärjestyksessä lähes kaikki suomeen lentävät yhtiöt. Kerralla saa siis verrattua finskin, lusthansan, tsekkien ja usean halpalentoyhtiön hinnat.
Minä olen viime aikoina lennellyt vbirdillä. Niillä on su-iltaisin Sunday Special, josta saa monesti hyvän hintaisia lentoja. Viimeksi maksoin menopaluusta Niederrhein-Helsinki-Niederrhein 39,98€. Ostin lennot tässä parin viikon päähän ja ne on hiukka kalliimmat, menopaluun hinnaksi tuli 88€. No, verrattuna Finskin tai Lufthansan hintoihin tuntuu edelleen edulliselta.
Mä olen tänä kesänä lennellyt Ryanairilla, hinnat on OK, noin 80-90 Menopaluu Frankfurt-Hahn --> Tampere.
Seuraavaks ajattelin kokeilla Germanwingssejä, ne tuntuu olevan myös edullisia ja lentävät suoraan kölnistä ;)
Hienoja vinkkejä taas! Enpä ollut edes kuullut noista traveroverlandeista tai germanwingeistä ennen. Hienoa että löytyy taas lisää vertailukohtia! =D>
vbirdistä on vaan hyviä kokemuksia! :)
...mutta meillä on ryani boikotissa... :evil:
tuli 70 e lippujen hinnaksi lopulta 300 e :(
Huh, mä lennän nyt joulukuus ekaa kertaa ryanairilla ja lento maksaa 50e edestakas..toivottavasti ei satu mitään hinnankorotuksia :roll:
opodolta oon kanssa löytäny halvimmat lennot ja varsinkin kun lentää muualle suomeen, kantsii myös katella finskin kotisivuja..jouluna sain lennot vaasaan 250 eurolla, mikä on jo tosi halpa finnairin hinnaksi..
mutta kiitti myös muista vinkeistä, täytyy katella, mitä sieltä löytyy :D
Ryani on tosiaan halpa, mutta taitaa tuo "Helsinki" olla itseasiassa Tampere. Stadiin matkaavalle vahan turhan pitkat matkat lentoasemille.
Joo muistin sen väärin Tamperehan se on. On niin kauan aikaa kun käytin ryanairia jopa 2kk sitten :?
Meikä on lennelly aika usein v-bird:in halvoilla lennoilla (just noita 29-49€ kuten yllä jo mainittiin). Ihan ok lentoja, mukava henkilöstö, mut aikatauluissa parantamisen varaa: usein on ollu koneet myöhässä, paras oli yli päivän myöhästyminen, tosin silloin sai tietty hotellin ilmaseks mut silti....
Pari kertaa olen Ryanairilla lentänyt. Koneet kyllä pysyi aikataulussa, mutta onhan ne hieman askeettisia.
Se hyvä puoli Ryanairissa on, että lennon voi siirtää pikku lisämaksusta. Finnairilla täytyy ostaa uusi lippu, ellei matkusta bisnesluokassa.
Toivottavasti panostaisivat Tampereen lentokentällä hieman viihtyvyyteen.
Se hyvä puoli Ryanairissa on, että lennon voi siirtää pikku lisämaksusta. Finnairilla täytyy ostaa uusi lippu, ellei matkusta bisnesluokassa.
:evil:
Ei muuten aina voi... :evil: :evil: :evil:
Suunnittelen juuri pikavisiittiä HKI:n marraskuun alussa ja toivottomalta näyttää hintojen suhteen. Sekä Finski että Lusthansa on molemman kahdensadan kieppeillä ja jopa V-birdin hinnat olivat 250 eur. Mikä siinä on, että aina silloin kun olis lähtö niin ei minkäänmaan tarjouksia ole, mutta odotappas kun reissu on takana niin jokapaikasta mättää mitä ihmeellisimpiä erikoishintoja :evil:
Mahtaako suurimmilta lentoyhtiöiltä saada oikein lippua alle parinsadan koskaan? Halvimmillaan olen nähnyt 190€ Lufthansalla, mutta siitäkin on aikaa. En tiedä oletko keräillyt lentomaileja, mutta itse ostan maileilla lipun jos hinnat ovat törkeitä. :?:
Parhaimmillaan tarjoukset on olleet LH:lla ja finskillä jopa 150 / 160 eur (incl. tax) joten 260 eur hinta pistää miettimään. Varsinkin kun kyseessä on ihan vaan hupimatka.
Kulutin vielä kaiken hyvän lisäksi juuri kaikki mailini (kerään lufthansaa) joten pari lentoa on taas edessä ennenkuin olen seuraavan ilmaismatkan tienannut.
kannattaa säännöllisesti käyda katsomassa lufthansan tarjous-sivut, sieltä löysin esim. elokuussa lipun muc-hel-muc joka maskoi vain 188, mutta näillä erikoishintaisilla lipuilla on myös yleensä erikoisia ehtoja, kuten korkeintaan 4 pv perillä tai jotain muuta vastaavaa... mutta jos ei nyt ole niin justiin niin kannattaa pitää silmällä.
sussu
Luffen tarjoukset saa myös hyvinkin näppärästi omaan sähköpostiin, jotta esim. viime viikonlopun 177€ tarjous FRA-HEL-FRA ei jäisi huomaamatta.
VBird on lopettanut lentotoimintansa tänään. WDR:n nettisivuilta:
VBird fliegt nicht mehr
Die niederländische Billigfluglinie VBird hat mit sofortiger Wirkung ihren Flugbetrieb eingestellt.
Betroffen ist davon vor allem der Niederrhein-Flughafen in Weeze. Von dem ehemaligen Militärflughafen im Kreis Kleve flog VBird bislang insgesamt 17 Ziele in Europa an. Für betroffene Fluggäste soll am Vormittag eine Telefon-Hotline eingerichtet werden. Die Fluggesellschaft will am Nachmittag erklären, warum der Betrieb eingestellt wurde.
Ryan Airilta saa superhalvalla lentoja tammikuun puolesta välistä helmikuun puoliväliin (erikoistarjous)! Varasin lennot ja hinnaksi veroineen tuli 34 euroa. Ei paha! :D
Kokeilen parin viikon päästä Estonian Airlinesia, 90 euroa veroineen Tallinnaan Frankfurtin pääkentältä. Plussaa, ettei tarvitse mennä Hahniin saakka kuten Ryanairilla. Jos menee Hkiin, kätevämpi kuin Tampereelle lento ja saa tuliaiset matkan varrella :D
Tässä linkissä on myös aiemmin mainittuja Germanwingsejä yms.
http://www.pallontallaajat.net/interrail/lennot.php
Münchenistä voi käyttää yhdistelmää Easyjet/Ryanair Stanstedin kautta jos oikein haluaa pihistää... mutta ainakin toiseen suuntaan joutuu kyllä lojumaan Stanstedin lähtöaulassa yön :(
Huomasin nyt, että Blue1:n lennot Hampurista ja Berliinistä Helsinkiin voi nyt varata heidän oman varausjärjestelmänsä kautta, mikä tarkoittaa, että hinnat halpeni. Alkaen 76 €/suunta. Hip hei ja hurraa! Vihdoin täältä pohjoisestakin suht edullisia yhteyksiä Suomeen. Harmittaa vaan, että varasin jo tammikuuksi lennot Germanwingsiltä. Ne oli kyllä 60 € halvemmat kuin Blue1:lla, mutta kun laskee junaliput ja yhden hotelliyön siihen päälle, niin Blue1 ois ollut mulle halvempi :smt022
silverarrow 01-12-04, 23:50 Päivää kaikille, löytyi tälläinen foorumi...
Itse lähdössä parin viikon päästä germanwinginsillä 20e /suunta, samoin varasin myös helmikuuksi.
Harmi kun vee-linnun taival loppui....
Törmäsin tällaiseen:
Frankfurt-Hahn - Tampere € FREE (0.01 €)
Buchungszeitraum:10.12.04 - Mitternacht Donnerstag 13.12.04
Reisezeitraum:17.12.04 - 10.02.05
Gültige Reisezeiten: Montag - Donnerstag Ex Germany
Dienstag - Freitag to Germany Sonntag
Vorausbuchungsfrist: 7 Tage
Tarkemmin: www.ryanair.com
Ei kuitenkaan kannata vielä hyppiä innosta. Koitin äsken sokkona joitain päiviä eikä ihan heti osunut noita 0.01-päiviä kohdalle. Tammikuun lopusta niitä kyllä löytyi.
Mitternacht Donnerstag 13.12.04 ei ole ihan looginen. Sama enkuks oli Midnight Monday 13 Dec...
Münchenissä asuville vinkki..jos olette tottuneet ostamaan lentolippunne matkatoimistosta ja haluatte palvelun ihan kotimaisella kielellä, kannattaa poiketa Kranisch Reiseniin Rosenheimer Platzille. Ostin sieltä lennot Finnairille jouluksi ja maksoin meno-paluusta 240 euroa, meno: München-Helsinki-Tampere ja paluu Tampere-Helsinki-Frankfurt..mielestäni hinta oli ihan kelvollinen. :D
Ryanairin hinnat vaihtelee tosi paljon.. erinomaisella tuurilla voi saada eur 0,1 + pienet verot -hintaan, riippumatta siitä mitä kampanjaehdoissa sanotaan. Yleensä alle 100 eur Hahn-Tre-Hahn. Mukaan pitää laskea bussit ja junat kaukaisille kentille. Pahimmassa tapauksessa pari päivää ennen lentoa itse lipun hinta voi olla samaa luokka kuin finskillä...no tämä tosin sattui vastaan Stanstedt-Tre reitillä kesäaikaan. ENSIKERTALAISILLE: olkaa tarkkoja 15 kg painorajan kanssa, muuten tulee kallista. :evil: Etenkin Tampereelta lähtiessä ihan sairas lähtötarkastus. Edellä oleva joutui laittamaan käsitavarakassina ruumaan, sai pelastettua vain läppärinsä käteen.
Oon toisinaan käyttänyt Opodoa (www.opodo.de) myös auton vuokraukseen.
Haloo Ahti,
kerropa miten toi star alliancen airmail systeemi toimii? Mä itse lennän aina Finnairilla kahdesta syystä:
1. kerään niitä finskin pojoja
2. kenttä on lähellä (Helsinki-Vantaa), on vaan varttitunnin matka kotiin
Hinta on aina pyörinyt 190-240€ nurkilla.
Kiitos neuvoista :wink:
Tuosta pitäisi löytää Star Alliancen partnerit.
http://www.miles-and-more.com/mam/de/de/par/0,3678,0-0-486520,00.html
Kokeilen parin viikon päästä Estonian Airlinesia, 90 euroa veroineen Tallinnaan Frankfurtin pääkentältä. Plussaa, ettei tarvitse mennä Hahniin saakka kuten Ryanairilla. Jos menee Hkiin, kätevämpi kuin Tampereelle lento ja saa tuliaiset matkan varrella :D
Tässä linkissä on myös aiemmin mainittuja Germanwingsejä yms.
http://www.pallontallaajat.net/interrail/lennot.php
AnnaN, miten meni lento Tallinnaan ja matka sieltä Helsinkiin? Paljonko tuli yhteishinnaksi? Varasitko jo etukäteen matkan Tallinna-Helsinki ja takaisin? :D
kerropa miten toi star alliancen airmail systeemi toimii? Mä itse lennän aina Finnairilla kahdesta syystä:
1. kerään niitä finskin pojoja
2. kenttä on lähellä (Helsinki-Vantaa), on vaan varttitunnin matka kotiin
Hinta on aina pyörinyt 190-240€ nurkilla.
Samalla laillahan tuo Star Alliance toimii kuin One Worldikin. Eri lentoyhtiot vaan kyseessa.
Ainoa konkreettinen etu Lufthansan pisteilla ja Finskin pisteilla on se, etta Lufthansalla fra-hki-fra suora lento on pisteilla VAIN 18 000 mailia ja viimetingassa varattuna VAIN 15 000. Finskilla mailivaatimukset ovat huomattavasti korkeammat, tosin finski ei kayta air maileja vaan air kilometreja, eli niita keraantyy 1.6 kertaa enemman maileihin nahden. Mutta silti vaatimukset euroopan sisaiseen lentoon ovat korkeammat.
Lastminute liput ostan aina L'turista ja viimeksin ostin 23.12 samalle paivalle lipun hintaan 235e. Pistelennot varaan normaalisti Lufthansan websivuilta.
Toivottavasti selvitti edes vahan :)
Juu kiitoksia, Ahti,
Finski tosiaan vaatii kauheen määrään pisteitä niihiin ilmaislentoihin, mutta niillä on (onneksi?) myös muita yht.työ kumppaneita kuten Silja Line, jotkut hotelli- ja ravintolaketjut ja esim. Sonera. Että jos niitä käyttää saa pojoja kertymään vähän nopeemmin. Täytyy tutkiskella noita Star Alliancin ehtoja ja kattoo josko kannattais vaihtaa :?:
Näyttää Lusthansan pykälät muuttuneen - vielä vähän aikaa tarvittiin Euroopan lentoihin 35.000 mailia (!) ja fly smarttiin 20.000. Silloin UA:n Mileage Plus oli edullisempi, koska Euroopan lentoon tarvittiin 20.000 mailia - piste.
Sen takia en olekaan käyttänyt Miles Less-korttiani enää ikuisiin aikoihin - vain Mileage Plussaa...
Onkos Luftwaffe lopettanut kesälle suorat lennot Dusseldorfin ja Helsingin välillä kokonaan? En löytänyt aikatauluja ollenkaan.
Näyttäisi loppuvan talviaikataulun lopussa (maaliskuun viimeinen viikonloppu).
Juu ei kulje waffe enää suoraan. D'dorfista - ainut suora on siis finski, ,ja tämän huomaa jo nyt hinnoissa... :evil:
AnnaN, miten meni lento Tallinnaan ja matka sieltä Helsinkiin? Paljonko tuli yhteishinnaksi? Varasitko jo etukäteen matkan Tallinna-Helsinki ja takaisin? :D
Anteeksi Donja, en huomannut kysymystasi aiemmin! :oops:
Lento Tallinnasta meni hyvin, mutta jouduin viettamaan Hki-Tal laivalla yon, koska etenkin talvella katamaraaneilla on myrskyvaroituksia ja aikataulut saattavat peruuuntua. Yovyin siis isommalla botskilla varmistaakseni lennolle ehtimisen.
Satamasta paasee edullisesti ja nopeasti taksilla tai bussilla kentalle. Estonian Airin kone itsessaan oli pieni, mutta hyvakuntoinen. Ei ole halpalentoyhtio sanan varsinaisessa merkityksessa, eli lammin ruoka yms. kuuluu hintaan.
Suosittelen halpana vaihtoehtona etenkin Uudellemaalle matkaaville, tosin Suomenlahden ylitykseen kuluu muutama ylimaarainen tunti eli kiireessa olevat alkoon vaivautuko.
Appeni matkasi viime viikolla Easyjetillä Tallinnasta Berliiniin, menopaluu maksoi 47€. Ainakin menomatka oli sujunut moitteettomasti.
Mikähän on kun en löydä mistään lentoa Frankfurt-Helsinki edestakaisin toukokuulle, joka maksaisi alle 250 euroa :( Olenkohan liian myöhässä liikkeellä :x
Olenkohan liian myöhässä liikkeellä :x
...tai liian aikaisessa. ltur.de myy Lusthansan last-minute-liput (mutta toukokuulle ei tietenkään vielä saa). Huippusesonkeja lukuunottamatta niitä on melkein aina (lähipäiviksi FRA-HEL nyt 235, tosin törkeä hinta sekin).
Lufthansan sivuilta suoraan kun buukkaa, niin näyttää nyt halvimmat toukokullee olevan siinä n. 223 Euroa..
...ja Travel Overland tarjoaa Finskiä hintaan 212 €...
Kiitos paljon vinkeistä! :D Mä soitin sinne Loma-matkatoimistoonkin, ja heillä olisi juuri unelmapäivilleni 223 eurolla Finnairin lennot. :D Ei sen halvemmalla, mutta tuo menettelee.
Lusthansa mainostaa 50-vuotisjuhlansa kunniaksi lentoja 50% alennuksella:
Lufthansa wird 50: Nur für 50 Stunden - 50 Prozent Jubiläumsrabatt*!
Diesen ganz besonderen Tag feiert Lufthansa mit einem einmaligen Angebot für Sie.
Sichern auch Sie sich 50 Prozent Jubiläumsrabatt* auf alle Flüge in der Economy Class -
50 Stunden lang vom 1. April 12.00 Uhr bis 3. April 14.00 Uhr.
Tuntuu Lufthansan sivut hieman jumittavan. Taitaa olla aika paljon kiinnostuneita surffailemassa.
Kannattaa tsekata 2.april jos aprillipila mainos olisi silloinkin voimassa
|