View Full Version : Matkat Suomeen

rmg
27-01-05, 15:32
Tässä päivän ratoksi parit utelut.

-Miten usein käytte Suomessa?

-Matkojen syyt yleensä (työ/loma tms.) ?

-Mitä kulkuvälinettä/kulkuvälineitä käytätte?

-Onko teillä omaa tukikohtaa Suomessa vai asusteletteko vanhemmilla, kavereilla, hotellissa yms.?

Omat vastaukset:

-Me käydään yleensä noin kerran vuodessa ja kesäaikaan, mutta nyt on viimeisestä reissusta jo reilut 2 vuotta aikaa. Kesällä aiotaan taas mennä.

-Miehellä harvakseltaan työmatkoja, mutta muuten aina lomamatkoja

-Viimeksi lennettiin miehen bonusmaileilla, kun oli talvi, mutta muuten omalla autolla + laivalla yli. Auto on tarpeen Suomessa yleensäkin ja varsinkin lapsen ja koiran ja miljoonan tavaran kanssa matkustaessa välttämätön :-). Ennen ollaan menty Siljalla pisteitten ja hinnan takia, mutta tänä vuonna kokeillaan varmaankin Superfastia. Kallista vaan kyllä on kaikilla botskeilla :evil:

-Omaa tukikohtaa ei vielä valitettavasti ole, ja se on kyllä rasittavaa :-(. Vanhempien kotona ja mökillä ja muissa sukulaisissa lomat vietetään, mutta suunnitelmissa on jossain vaiheessa hankkia jonkinlaista läpivuodenasuttavaa mökkisysteemiä.

olivia
27-01-05, 15:46
Kannan korteni kekoon. Kotona käyn nelisen kertaa vuodessa, kesällä aina vähän pidemmän pätkän (kait sitä kutsutaan kesälomaksi!?!). Tukikohtana on 'koti', siis synnyinkoti, vanhempien asunto, kesällä ainakin puolet ajasta mökki. Kulkuvälineenä toimii se iso lintu eli lentokone.

Tuukka
27-01-05, 16:21
Aaaahh, päivän utelu :D Täältä paukkuu:

Pakolliset 2 kertaa vuodessa: joulu ja juhannus. Sitten päälle satunnaista ramppaamista pääkonttorille. Jos on joku tärkeä tilaisuus niin silloin myös (häät, hautajaiset yms.)

Sekä että. Lomien suhteen olen ruvennut tarkasti miettimään tuon joulumatkailun mielekkyyttä, Stadissa oli joulun päivät karmea sää. Ens kerralla vois miettiä (taas) menoa johonkin toiseen ilmansuuntaan.

Lentäen.

-Onko teillä omaa tukikohtaa Suomessa vai asusteletteko vanhemmilla, kavereilla, hotellissa yms.?

Duunimatkat hotellissa, lomareissut menee mitä omituisimmissa paikoissa.

Tässähän pitää ruveta kehittelemään omaa "query of the day" threadia tämän ja ikäkyselyn jatkoksi...

heinola
27-01-05, 19:18
Minun osuuteni:

Liian usein. Pahimmillaan tahti on että kerran viikossa töiden takia.

Kuten yllä mainitsin, työt. Joulut olen viime vuosina viettänyt Suomessa ja muutaman viikon kesällä. Pyrin aina yhdistämään työt ja lomailut, ettei tarvitsisi itse maksaa lentoja.

Lentokone

Työmatkaosuudet olen hotellissa. Loma-aikojen ja viikonloppujen asusteluni pyrin jakamaan kahden perheeni kesken: joka toinen kerta olen äidin luona ja joka toinen kerta ystäväni luona - hänen kolme lastaan ovat näet kaikki kummilapsiani ja minulle hyvin läheisiä. :D

arska
02-03-05, 09:09
2-3 kertaa vuodessa

Enimmäkseen loma

Vähän kaikkia mahdollisia on tullut käytettyä, autolla Ruotsin läpi tai lautalla sekä Lyypekistä että Rostockista ja sitten lentäen (Finnair, Luftwaffe, SAS, V-Bird silloin joskus, Germanwings). No soutupaattia ei ole kokeiltu.

Sukulaisten nurkissa. Ajavat sitten pois kun alkaa haisemaan. Ja kesällä tietty ollaan kesämökillä.

millennium
02-03-05, 11:04
Vaihtelee kovasti, 2-7 kertaa vuodessa.

Loma ja työmatkat, juuri noiden työmatkojen takia toisinaan
tulee käytyä aika useinkin.

Työmatkat menee aina lentäen, samoten lyhyemmät lomat. VBird oli
tosi hyvä, lennot joka päivä, harmi. Kesälomat menee autolla, pitäähän
sitä taas tuoda vuoden juomiset kotio, lähinnä viinejä ja olutta/siideriä.
Superfastin olen halvimmaksi havainnut, jos ei hyttiä tarvitse vaan
sietää yhden yön sillä "kansipaikalla" (lepotuoli).

-Onko teillä omaa tukikohtaa Suomessa vai asusteletteko vanhemmilla?
Suomesta löytyy Tampereelta myös rivitalo kaksio, viime joululomalla
tuli tonttikin hankittua, joten eiköhän sieltä löydy 1-2 v kuluttua
jonkinlainen omakotitalokin.

Sanna
02-03-05, 15:53
Mekin käymme...

Silloin kun mies saa lomaa ja rahat riittää... 8)
Tänä vuonna kerran, viime vuonna ei kertaakaan, 2003 3x. Sitä ennen (ennen lasten syntymää) parin vuoden välein.

Loma

Lentäen. Kerran ('95) ajoimme kaverini kanssa autolla, mutta sekin oli kamalan kallista ja kestää niin järjettömän kauan! (Oberbaijerista kun lähtee).

Sukulaisten nurkissa

Lisäkysymyksiäkin tuli mieleen :wink: :
Kuinka teillä on varaa käydä niin usein Suomessa? :shock: Siis niillä joiden matkoja ei työnantaja kustanna?

Niille jotka ajavat autolla - kuinka kallista autolla matkustus on, PiXDaumen, inkl. bensat ja lautat tms.? Ja kuinka kauan se kestää? (10v aikana on varmaan asiat muuttuneet)

Satu Johanna
02-03-05, 16:25
Me käydään Suomessa vaihtelevasti, 2-5 kertaa vuodessa. Meillä ei ole mitään säännöllistä rytmiä Suomenvisiiteille, tai no joka toinen joulu ollaan vietetty Suomessa. Välillä matkustetaan miehen kanssa sinne yhdessä, välillä käyn yksin.

Talvisin lennetään, nytkin menen viikonlopuksi Suomeen eikä lennot maksaneet kuin 50E/menopaluu (Germanwings). Ne piti kyllä varata jo lokakuussa... Äkkilähdöin lennot ovat maksaneet n. 200 E/menopaluu. Sen kalliimmalla ei olla jouduttu lentolippuja ostamaan.

Kolme kertaa ollaan ajettu kesällä autolla Tanskan-Ruotsin kautta Suomeen. Ollaan otettu ne kesälomareissun kannalta eikä ne mun mielestä mitään hirveän kalliita matkoja ole olleet. Yksi yö Tanskassa, yö Tukholmassa ja päivälaivalla Turkuun.

Suomessa majoitus on ollut aina äidin luona. Nyt on oikeastaan ensimmäinen kerta, kun en mene äitiä tai muita sukulaisia moikkaamaan vaan yövyn kaverin luona.

silverarrow
13-03-05, 15:07
-Parin kuukauden välein
-Loma, vaikkakin se on rasittavaa tuttujen/kavereiden moikkaamista hillittömällä aikataululla
-Germanwings nykyään, syy hinnat HALVAT ja kenttä lähellä(lähimpänä)
-Äidin hoteissa majaillaan, sillä oma talo on vuokrattuna
No pian tää loppuu, noin 3kk olis jäljellä....