View Full Version : Ketään Mielkendorfissa tai lähellä sitä..esim. Kielissä??

mansikka
27-01-05, 16:49
Juuh, elikkäs olen tulossa aupairiksi Saksaan Mielkendorfiin Kesäkuussa, ja ystäviä olisi hakusessa sieltä päin...ettei ihan yksikseen tarttis vappaa-aikaani viettää.. :wink:
Eli jos täällä on ketään sieltä päinkään, niin ottakaahan yhteyttä..
Oon kesäkuus 18 vuotta täyttävä tytöntyllerö.. :)
Maili on: little_devil308@hotmail.com

-Sara-

Ava
29-01-05, 13:44
Kunpa olisinkin Kielissä, mutta en ole... Ainakaan vielä!

Täällä foorumissa on jostain syystä aika vähän porukkaa Pohjois-Saksasta, vaikka luulisi, että siellä olisi enemmänkin suomalaisia.

Onkohan Deutsch-Finnische-Gesellschaftilla paikallisosastoa siellä päin?

Mutta toisaaltahan on hyvä, että ei tule ainakaan liikaa suomalaisten kanssa hengattua, edellyttäen, että löydät saksalaisia kavereita! Ainakin kielitaito kasvaa.

mariann
17-02-05, 23:51
No, nyt on sitten yksi enemmän Pohjois-Saksasta - tai oikeammin sanottu yksi Pohjois-Saksasta enemmän forumissa.
Olen kyllä samaa meiltä, ei meitä varmasti ole ihan noin vähän täällä pohjoisessa kuin miltä vaikuttaa.
Kielistä tiedän, että siellä on joka vuosi kokonainen vuosikerta opiskelijoita Vaasan ammattikorkeakoulusta.
Eli Kielin Fachhochschuleen vaan käymään ja ilmoitus Wirtschaftsinstituutin seinälle.

Terveiset Hampurin rajamailta,

Mariann

kapsu
21-02-05, 14:54
Täällä vielä yksi Pohjoissaksasta.

Olin aikoinaan (1993-2001) Kielissä, alunperin au pairina ja sille tielle jäin.

Tosiaan niitä vaasalaisia oli paljon, niihin törmäsi vähän väliä Irish Pubin naisten vessassa (ainakin). Ja samaisessa pubissa törmäsi kaikenmaailman kansainvälisiin tyyppeihin, varsinkin keskiviikkoisin - ei ollut pelkästään armeijapoikien vapaailta, vaan myös au pairien tyttöilta. Sattui tietysti hyvin, että pojat oli vauhdissa, kun omat taskurahat oli loppu :-D

Terveisiä Hampurin rajan sisäpuolelta (no, just ja just)

haendz
03-03-05, 12:54
heips!
minäkin olin aikoinaan kielissä au-apirina ja jäin tänne. kannattaa mennä vaan rohkeasti volkshochschul:iin kielikurssille, niin sieltä löytyy paljon ulkomaalaisia kavereita. ne kurssit kyllä sitten maksaa jotain, mutta ehkä perhe maksaa osan? volkshochschule tarjoaa myös kaikennäköisiä kursseja nuorille ihmisille (esim. valokuvausta, tanssia), jossa voi hyvin tutustua saksalaisiin nuoriin. tai hyvä mahdollisuus on mennä jonnekin seuraan urheilemaan. saksalaiset ei ole tuppisuita, joten kyllä täällä ihmisiin äkkiä tutustuu, kun vaan uskaltaa puhua!
en kyllä suosittelisi suomalaisten kanssa hengaamista, sillä silloin et tutustu juuri lainkaan uuteen kulttuuriin.

Tytteli
12-03-06, 21:42
Vähän vanha tämä aihe jo on, mutta löysin sen kun etsin Kielissä olevia suomalaisia.

Itse olen 28-v ja etsin ikäisiäni kavereita, niitä kun ei koskaan voi olla liikaa, ja suomalaisten kanssa kummasti tulee toimeen :)

Olis kiva jos kirjottelisitte!