View Full Version : Hyviä ravintoloita Frankfurtissa
Mitäs muita hyviä rafloja Frankfurtista löytyy? Omat lempparini (Siam Parkin lisäksi):
- Garibaldi : Ehkä kaupungin paras italialainen? Parmigiannossa pyöräytetty pasta johon vuollaan tryffeliä päälle vie tajun mennessään. Ei halpa, muttei kalliskaan.
Kleine Hochstraße 4
60313 Frankfurt
069-21997644
- Exedra: Ehdottomasti kaupungin paras kreikkalainen. Vein vuosia sitten 30 kreikkalaista ystävää/kolleegaa sinne syömään ja vieläkin kiittelevät siitä, että esittelin paikan heille. Edullinen ja laadukas.
Heiligkreuzgasse 29
60313 Frankfurt
069-287397
- Edelweiss: Kaupungin paras snitseli. Itävaltalaista ruokaa parhaimmillaan. Ei edullinen, mutta hyvä.
Schweizer Straße 96
60594 Frankfurt
069-61 96 96
Mitäs muita? Ja laittakaa ihmeessä ravintolasuosituksia muistakin kaupungeista, mieluiten oman otsikon alle. Olisi kiva saada suosituksia jos tulee viertailtua :D
Fischbachtal - italialainen ravintola
- Löytyy B455:lta Fischbachin ja Eppsteinin välistä in the middle of nowhere.
- erinomaiset pizzat, erikoisuus perhepizza 3:lla omavalintaisella täytteellä 40 x 60cm n. 15 ekeä.
//jussi
Pari lisäystä.
Paolos, Schweizerstrasse 1, Mainin rannassa Sachsenhousenin puolella, aivan paras Italialainen ravintola viihtyisyyden ja ruokien puolesta. Pesee aiemmin mainitsemani Garibaldin mennen tullen, etenkin palvelun puolesta, sekä ruokakin on laadukkaampaa.
Asian Bar. Hilton hotellin yhteydessä oleva todella atmosfäärinen, upeasti sisustettu coctailbaari, jossa hinnatkin kohtuulliset. Palvelu täydellistä ja paikka viimeisenpäälle tyylikäs. En ole siellä syönyt vielä, ainoastaan viettänyt iltaa juomien merkeissä. Ruokakommentit seuraavat pian. Perjantaisin paikalla soul-funk-jazz DJ.
No tottakai täytyy mainita Surf n' Turf - pihvejä pieneen ja suureen nälkään. Ja salaatti talon omalla salaattikastikkeella on aivan upea!
Tosin hintatasoltaan enemmänkin kallis, mutta jos haluaa itseään hemmotella..
No tottakai täytyy mainita Surf n' Turf - pihvejä pieneen ja suureen nälkään. Ja salaatti talon omalla salaattikastikkeella on aivan upea!
Tosin hintatasoltaan enemmänkin kallis, mutta jos haluaa itseään hemmotella..
Ehdottomasti!! :wink:
http://www.suomalaiset.de/viewtopic.php?t=599
Näitähän riittä - siis hyviä ravintoloita. Huonot ovat tosin valitettavasti saamassa yliotteen.
"Tops"
Maingau (Sachsenhausen) parempaa palvelua saa etsiä
Hessler (Maintal) "oikea" rouva Hessler kuoli yllättäen viime vuonna, mutta ravintolan taso on säilynyt.
Gambero Rosso (Zeppelinheim) Mmmmmmaria Lauda
"Normaalimpaa"
Atschel (Sachsenhausen)
Wagners (Sachsenhausen)
"Nimetön" kiinalainen Hauptwachen ostostasolla lähellä Fressgassen exitiä
(tämä on lähinnä "oikeaa" kiinalaista ruokaa Frankfurtissa) SULJETTU/LOPETETTU 26.03. !!!!
Indian Curry House (Weserstrasse) kuten yllä, mutta intialaista...
Ja tietysti esimerkiksi Rheingau on Kulinaristin paratiisi.... esimerkkinä Pan zu Erbach !
Kiitos ravintolavinkeistä! Kävin testaamassa tuon italialaisen "Paolosin". Ruoka ja viinit hyviä! Tosin palvelussa taas olisi saanut olla parantamisen varaa. Paolos ei kyllä voittanut Berliinissä olevaa italialaista Schwarzenrabenia (os. Neue Schönhauser str 13) (jossa palvelu ja ruoka joka kerta aivan loistavaa!)
Hintataso Paolosissa sama kuin berliiniläisen Schwarzenrabenin.
Vaihteeksi vinkki pienemmälle budjetille. :eating:
Pakko kehua eilisiltaista ruokaa. Okei, voi olla että tää oli ainutkertainen elämys, ensi kerralla siellä on eri kokki ja ruoka tulee tölkistä, mutta ainakin eilen oli oikeasti hyvää ruokaa. :love10:
Café Brücke, Sachsenhausenissa, Brückenstraße 19. Seurueessa oli noin tusina osallistujaa, ja kaikki tykkäsivät ruoastaan. Minä söin "salaatin lampaanjuuston kera" ja se oli kuulkaa parasta salaattia mitä olen tässä kaupungissa saanut. Keskellä talvea. Salaatinkastike oli niin hyvää että melkein menin varastamaan reseptiä. Totta puhuen kysyin, myyvätkö he sitä pullossa. Ei kuulemma ole käynyt mielessä.
Lasi hyvää Rieslingiä, iso Apfelschorle, lasi vettä ja salaatti - loppulasku oli 13,50. Illalla. :hmmmm:
Paikan sisustus on karu, henkilökunnalla näytti olevan hauskaa, asiakkaita oli meidän porukan lisäksi todella vähän. Aion testata kyllä toisenkin kerran.
En tiedä minkälaisia kulinaristeja täällä ollaan, mutta köyhälle opiskelijapojalle sellanen paikka kuin Affentor-Schänke Sachsenhausenissa oli ennen koko kaupungin ykkösrafla. Hyvää, halpaa ja kodikkaan rahvas tunnelma!
Heimat uupuu vielä listalta. Kannattaa varata arki-iltanakin jos haluaa kokeilla, tiedot täältä: http://www.heimat-frankfurt.com/
Yksinkertainen ruokalista paikallisista aineksista, todella hyvällä viinilistalla maustettuna. Miehen kanssa yritetään päästä tänne joka kerta kun ollaan Frankfurtissa.
reininvarrella 14-02-10, 03:58 Kun pikkuskidina tuli asuttua Frankfurtin pohjoisosassa Taunuksen suunnassa niin kaupunkiretket suuntautuivat yleensa Bockenheimiin. Siksi nostalgiareissuilla tulee yleensa mentya sikalaiseen klassikkokapakkaan Doctor Flotteen.
Ruoka on tyyliin Gref-Volsingin makkaraa ja schnitzelia mutta toki hyvin tehtya. Olut ja omenaviini virtaavat laadukkaasti hanasta ja ilmapiiri on ainutlaatuinen. Hieno ajan unohtama paikka.
Mitäs mieltä olette intialaisesta "Taj Mahal" -ravintolasta?
Schweizer Straße 28
60594 Frankfurt am Main
069 620240
Söin siellä reilu viikko sitten ja sitä ennen pari vuotta sitten. Välissä on tullut käytyä Intiassa maistelemassa kaikenlaisia luksusravintolaherkkuja ja voin kyllä sanoa, ettei Taj Mahal jää niistä kovin paljon jälkeen. Ruoka on hiukan miedommin maustettua, mutta pyytäessään saa kaiken tulisempana versiona.
Harmi, etten viimeksi kirjoittanut valintojamme muistiin, mutta ainakin kaikki kolme kalaruokaa ja jogurttikastikkeet oli taivaallisia.
Hintaa kahden hengen illalliselle kertyi noin 70€ (sis. kaksi alkuruokaa ja kaksi pääruokaa + pullo chardonnaytä).
Toinen mun suosikki Frankussa on Berger Straßen "Zur Sonne", joka tarjoaa tyypillistä saksalaista purtavaa ja oman panimon oluita (varsinkin tumma olut maistuu täällä minulle). Hinnatkaan ei muistaakseni päätä huimaa. Talviaikaan sisätilat ei ole kovin kummoiset ja fiinimpiäkin Biergarteneita olen nähnyt, mutta tilaa riittää isommallekin porukalle, eikä järvi- tai jokimaisemaa voi aina vaatia. Palvelu on Zur Sonnessa aina ollut nopeaa ja ammattitaitoista. Paikan tavaramerkki taitaa olla hiukan rustikaalinen tunnelma.
Berger Straße 312
60385 Frankfurt am Main
069 459396
Kolmas suositus on vanhan asuntoni seinänaapuri "Africa House" Bockenheimer Wartella ihan yliopiston kupeessa.
Kiesstraße 39,
60386 Frankfurt am Main
069 717 19 712
Tämän paikan omistajatar ja tarjoilijaveljensä tulevat alunperin Eritreasta. Ruoka on aika eurooppalaiseen makuun sovellettua fingerfoodia (kastikkeet, salaatit ja muut lisukkeet kääritään lettumaiseen leipään). Voin suositella ainakin tuoretta strutsia ja sekä kana- että kasviskastikkeita. 3-5 hengelle saa tilattua ison kokoelmalautasen, josta jokainen syö mitä haluaa. Hintataso on suht. edullinen (pääruoat n. 10-18€) ja afrikkalaiset viinit hyviä - muita en ole maistanut. Maanatai-iltapäivisin Africa Housessa oli ainakin vajaa vuosi sitten vielä buffet about 9€/hlö.
Täytyy sanoa, että kävelin 10kk ajan päivittäin jopa 2-4 kertaa tuon taj mahalin ohitse, mutta en käynyt kertaakaan siellä syömässä. Mua ei vain tuo intialainen niin innosta :)
Niillä on kyllä aika siisti sisustus siellä, pöytäliinat ja kaikkea.
abe
Mua ei vain tuo intialainen niin innosta :)
Niin, toi on kyllä ihan kelpo syy olla käymättä intialaisessa. En minäkään käy pizzerioissa, koska en pahemmin välitä pizzasta.. :)
Ulkoasultaan Taj Mahal on varsin tyypillinen verrattuna paikallisiin. Sisustus voi tietysti olla monelle hiukan liian kitschiä ja säikäyttää ovella.
Taj Mahal on meiltä muutaman oven päässä ja olemme syöneet siellä usein. On melko varmasti Frankfurtin kolmen parhaan intialaisen joukossa mutta uskaltaisin väittää, että (ainakin luksusravintolaherkkujen) intialaisen ruoan taso Intiassa on ihan eri planeetalta. Ainakin minun Chennai kokemuksen mukaan. Siellä "normaaliravintolat" löivät Taj Mahalin 6-0.
Syynä tuohon ei ole niinkään Taj Mahalin huonous vaan Eurooppalaisten makutottumukset (minun mielestäni).
Niin, harmi ettei tullut pari vuotta sitten Intiassa kirjoitettua parhaiden ravintoloiden nimiä ylös. Olin siellä aika tasokkaan firman vieraana, yövyttiin ja syötiinkin hiukan Delhin Oberoissa ja Mumbain Hiltonissa..
Asiaan: mitkäs ne kaksi muuta Frankfurtin parasta paikkaa olis?
Vähän makukysymys. Minä pidin aikaisemmin Moti Mahalista, mutta on mennyt vähän alamäkeä. Tandoori Taj saa aika paljon pisteitä useissa eri julkaisuissa. Minä pidän Indian Curry Housen sapuskasta Weserstrasse 17:ssa. Se on melko autentista vaikkakaan ei ulkonäöllään kerää ystäviä.
Erilaiset julkaisut Frankfurtissa (Frankfurt geht aus etc) tekevät vuosittain paremmuuslistaa mutta olen sitä mieltä, että niissä on usein ihan vaan palstantäytettä ilman sen kummempaa kriittistä arviointia. Olemme usein pettyneet ko. julkaisun suosituksiin.
Pitää itse vaan kokeilla.
Kesä tulossa ja allekirjoittanut suuntaa ekaa kertaa pidemmäksi aikaa Frankkuun.
Suunnitelmissa ehtiä jopa nauttimaan muutama olunen, mutta mistä löytyvät
parhaat kesäterassit?
(Toivottavasti tätä voi kysellä tässä ketjussa.)
No niin, nyt kun on aikaa, niin kirjoittelenpa tänne vielä nämä kaksi ehdotonta suosikkipaikkaani Frankussa.. En ole uskaltanut ennen, koska pelkään, että pian ei kummassakaan pienessä ravintolassa voi olla kuulematta koko ajan suomea :smt002
Casa Pintor
Bornwiesenweg 75
on Frankfurtin kantapaikkani vuodesta 2002, jolloin muutin samalle kadulle. Ravintolan taso on pysynyt koko ajan korkealla ja hinnat on mielestäni kohtuulliset. Mahtava palvelu, kotoisa oikeasti espanjalainen (ruuhka-aikaan voi olla vaikea saada ääntään kuuluville) tunnelma ja herkulliset tapakset houkuttelevat minut ja vieraani luokseen kauempaakin. Iltaisin 19.00 jälkeen, etenkin viikonloppuisin paikka on ihan tupaten täynnä, mutta viikolla pöydän saa ilman varausta. Valitettavasti Casa Pintorissa kelpaa edelleen vain käteinen. Keittiö on auki yömyöhälle.
Dichtung und Wahrheit (am Goethehaus)
Am Salzhaus 1
Tämä piskuinen kahvila/baari tarjoaa suppean, mutta aina maittavan italialaisvaikutteisen Tageskarten sekä säännöllisesti vaihtuvan laajan ja korkeatasoisen viinivalikoiman. Tunnelma on aika elitistinen ja intiimi. Palvelu on tosi ystävällistä, (miten tän nyt muotoilis..) asiakkaan tarpeet ja toiveet huomioonottavaa ja aina ennen muuta viinien suhteen asiantuntevaa. Hintataso on korkea, mutta vaikka teatterin tai oopperan jälkeen voi toki hiukan hellittää kukkaron nyörejä.
Nytpä pitääkin jo alkaa arpoa, että kumpaan paikkaan huomenna tekee enemmän mieli :help:
Mitäs suosittelette Frankfurtista / lähiympäristöstä ravintoloita, joihin kehtaa viedä 50 vuotta täyttävän äitimuorin. Itse olen täällä Offenbachissa lymyillyt vasta sen verta vähän aikaa, että ei ole Frankfurt vielä tullut tutuksi.
Vaatimus ravintolalle on, että se on saksalainen (porukat tykkää syödä ulkomailla aina paikallista). Joustava budjetti 3 hengelle 50 - 200 euroa.
Kiitos vinkeistä etukäteen!
www.schoene-muellerin.de/ Omenaviinipaikka jossa (ainakin oli) Urquellia hanasta..., hyvä ruoka, pöytä kannattaa varata.
http://www.qype.com/place/43791-Atschel-Frankfurt-am-Main Myös omenaviinipaikka mutta sieltä saa hyvää oluttakin (Landbier) ei välttämättä tarvitse varata.
Jos vähän paremmin haluaa syödä ja juoda, niin www.maingau.de/ - pöytävaraus must !
Siinä noita aluksi. Ravintoloitahan riittää vaikka kuinka. Varmaan jopa Offenbachissa,.....
Kiitoksia, tarkistanpa nuo :) Täällä Offenbachissa ei tunnu löytyvän oikeen sopivia paikkoja viiskymppisillalliselle. Lisäksi saksalaiset paikat (kuten ihmisetkin) tuntuu olevan vähemmistö :D
Hyviä saksalaisia ravintoloita löytyy myös Offenbachista. Esim. : http://markthaus-am-wilhelmsplatz.de/ . Perinteellistä saksalaista/frankfurtilaista ruokaa saat myös Oberradissa "Gasthof Zum Hirsch". http://www.qype.com/place/402428-Restaurant-Zum-Hirsch-Ffm-Oberrad-Frankfurt.
Kiitos näisätkin linkeistä :) Pitää katsoa nuo ajatuksella läpi kun pääsee töistä kotiin.
|