View Full Version : Mitä etsit täältä Forumilta ?
Aloitetaas tämmösellä yleispätevällä kysymyksellä...
Eli etsitkö ihan yleispätevää tietoa veroilmoituksen täyttöön vai kavereita, joiden kanssa vois käväistä kahvilla silloin tällöin ja jauhaa paskaa ihan omalla äidinkielellä ? Ne kun sattuis olemaan jopa parin ratikkapysäkin päässä... Ehkä säännöllinen kokoontuminen kerran/pari kuussa ns. kantapöydän eli Stammtischin merkeissä ? Jotain urheiluakin olis kiva harrastaa ?
Jotain muuta, mitä ?? Omat mieltymykset taisinkin tuossa jo luetella...
Onko jengi hereillä ?? :-D
Tuossahen ne tulikin jo.... :lol:
On täältä kyl monen monta käytännön vinkkiä jäänyt kuuloelimen taakse. Ja uusia kamujakin on löytynyt, sekä harrastetta (ei tosin vielä urheilemisen merkeissä.....)! Vaan eipä tossa peruslöpinässä mitn vikaa ole, kanttistouhussa vielä vähemmän :wink:
...vai kavereita, joiden kanssa vois käväistä kahvilla silloin tällöin ja jauhaa paskaa ihan omalla äidinkielellä ?
Kahvia, pöh. Kaljallakäyntiseuraa :smt030
Kulttuureissa on eroja. Paikalliset eivät ihan ymmärrä suomalaisia perinteisiä iltamia, missä hieman humppalekaa narautetaan. Ite kun on täysin saksalaisessa konttuurissa, niin aika-ajoin sitä kaipaa tuulahdusta pohjoisesta tähän aherrukseen.
Ja sitten toinen juttu: jonninjoutavien jauhaminen kesken työpäivää tällä foorumilla on mitä parhainta vaihtelua teknisten ongelmien ratkomisen lomaan.
Kahvia, pöh. Kaljallakäyntiseuraa :smt030
Niin, voihan se olla vaikka Irish Coffee. Mun lähipiirissä tietyntyyppinen "jäätee" on myöskin hyvin suosittu juoma. Jotain tekemistä sillä oli Long Islandin kanssa :smt110
Joskus kyllä ottaa kaaliin kaikentyyppiset stereotypiat suomalaisista. Tosiaan, aika saksalaisvoittoista on täälläkin konttorissa. No näistähän pääsee avautumaan sopivasti juuri kupposen äärellä :D
riikkamarika 15-02-05, 22:17 Moi!
Mulle tästä foorumin lueskelusta on tullut "henkistä valmentautumista" Saksaan muuttoon. Olen mielenkiinnolla lueskellut teidän kokemuksia yleensäkin asumisesta siellä, käytännön jutuista jne. Hauska huomata, että Rheinin varrella on vilkasta Suomi-toimintaa.Itse olen kesällä tulossa Kölniin, joten Düsselin kantikset eivät ole kovinkaan kaukana :D
Hei Riikkamarika,
juu eipä ole tosiaan Kölnistä pitkä matka. Olet sitten open hommia löytänyt ? :P
Kantapöytä vaihtunee kesän mittaan kantaterassiksi, tai miksei kantabeachiksi Rheinin
varrella, jossa voi samalla laittaa grillin tulille, mmh...
Tervetuloa mukaan ja mukavaa "valmentautumista" !
tarmo hiippanenä 17-02-05, 00:17 No etsin vaikka sitä KAHVISEURAA....Vaikka täällä spessasrtin metsikössä olenkin niin, kahvihammasta joskus pakottaa... :)
Ja tarkoitan todellakin kahvihammasta, enkä mitään viinoihin menevää.
Sen henkiset saa mieluusti ottaa yhteyttä!!!
Mistähän kaupungista mahtaa hiippanenä kirjoitella ? Itse nelisen kuukautta Aschaffenburgissa asuneena Spessart tuli jollain lailla tutuksi. Sinnehän voi mennä vaikka sienimetsään (tai joulukuusivarkaille). Löysin isohkon herkkutatin (Steinpilz) ihan puolivahingossa.. tulipa sitten hyvä sienikastike siitä.
Kahviseuraahan löytää menemällä kahvilaan ja senkun alkaa puhumaan :-D Töissä saa kahvin juonnista meikäläinen tarpeeksi..
tarmo hiippanenä 18-02-05, 15:28 Hiippanenä kirjoittelee Erlenbachista. Pienen pieni kaupunki Main-Spessartin alueella.
Juu, kyllähän sitä kahviseuraa varmaankin noista kahviloista löytyy, mutta uskallan epäillä että ei kovin äkkiä ainakaan suomalaista.
Eli etsin kahviseuraa edelleen täältä foorumilta, mutta lähinnä siinä muodossa, että istun täällä aina kahvikuppi vierelläni.
Työpäivät tahtovat olla sellaisia 12-15 mittaisia ajomatkoineen, ettei siinä enää oikein muunlaiselle kahvittelulle jää aikaa.
riikkamarika 20-02-05, 22:45 Moi!
En ole ensi vuodeksi vielä töitä löytänyt, mutta en kyllä oikein ole etsimistäkään aloittanut. Ja joka tapauksessa aion pitää välivuoden open hommista ja tehdä jotain ihan muuta, jotain sellaista, jossa ei ole kotona tehtäviä hommia! Löydän varmaan itseni jostain kaljatiskin takaa...Oikeesti voisin tehdä sellaista vähän aikaa, ihan vaan, että saisi vähän rahaa ja oppisi kieltä paremmin. Huomenna olen tulossa Kölniin talvilomaa viettämään, pitäisi kai vähitellen tehdä jotain asian eteen. Luft und Liebe ei oikein taida riittää elämiseen :)
Aprikoin, että foorumista olisi eniten hyötyä Saksaan juuri muuttavalle/muuttaneelle, sillä täällä on paljon pitkään Saksassa asuneita kirjoittelijoita, joilta löytyy paljon hyviä käytännön vinkkejä, jos vaan uskaltaa kysyä :D
Saksassa asuvista ainakin kantishullut tuntuvat viihtyvän. Ehdottomasti loistava idea vierailla eri kaupunkien kantiksissa moikkaamassa yms. kekkereitä! :lol:
Saksassa asuvista ainakin kantishullut tuntuvat viihtyvän. Ehdottomasti loistava idea vierailla eri kaupunkien kantiksissa moikkaamassa yms. kekkereitä! :lol:
Juuri näin aiotaan tehdä ja 5.3 ollaan tulossa jonkinlaisella porukalla täältä Düsselistä "Fieber / Kuume" -bileisiin... pari viikkoa myöhemmin Müncheniin "olut retkelle"... :wav:
TaBe
Juuri näin aiotaan tehdä ja 5.3 ollaan tulossa jonkinlaisella potukalla täältä Düsselist "Fieber / Kuume" -bileisiin... pari viikkoa myöhemmin Müncheniin "olut retkelle"... :wav:
Asiaa!!!! Hyvä asenne!! :-D
|