View Full Version : Mikä hiiri/ Maus?
kyselen teiltä jälleen vinkkejä.
minulla on ms:n cordless wheel mouse kahdella patterilla toimiva langaton (pallo)hiiri.
nyt olen tuskaantunut lopullisesti tähän kapineeseen: ainainen patterien vaihto, hiiri "hypähtelee"/ tökkii usein (!): esim. kun yritän klikata esim. tiettyä linkkiä, hiiri hypähtlee, eikä zeiger osu haluttuun kohtaa normaalisti, vaan yleensä edelliseen. syynä on muka hiiren sisällä oleva lika. puhdistan pallon ja sisäosat usein/ varovaisesti, mutta siitä huolimatta hiiri on "sairas"!
nyt haluan uuden, yksinkertaisen (halvan), hyvän (perus)hiiren!
ajattelin, että uusi on oltava kaapelilla, melko kevyt, tavallinen kahdella painikkeella ja rullalla toimiva, sellainen noin +/- kymmenen euron hiiri.
ja hiiren kaapeli kiinni koneeseen, ilman mitään programmien latauksia... ja toimimaan.
mutta mikä?
ja mitä neuvoja antaisitte minulle?
kiitos-kiitos!
anukka
Itse olen ollut ihan tyytyväinen Logitechin optical hiiriin. Toiminut monia vuosia jo ilman mitään ongelmia.
Kuulahiiret ovat museokamaa ja ne voi unohtaa ihan kertaheitolla. Tokkopa niitä edes saa enää mistään? Katsele esim. Saturnissa mikä sopii käteesi hyvin ja että se on led/laser hiiri.
Tai pistä www.amazon.de :hen hauksi: logitech mouse
Ahti
Itse ajattelin (topiccia sivuten) hommata Applen Mighty Mousen (Langaton, BT). Onko arvon raadilla kokemusta? No kai tuo ihan ok hiiri on, ainakin Applen koneille. Toimiiko myös PC:ssä?
Itse ajattelin (topiccia sivuten) hommata Applen Mighty Mousen (Langaton, BT). Onko arvon raadilla kokemusta? No kai tuo ihan ok hiiri on, ainakin Applen koneille. Toimiiko myös PC:ssä?
Mä en ole kyllä koskaan oikein vakuuttunut Applen hiiristä. Mulla on kaikissa Mäkeissänikin Logitechin opticalit.
Ahti
Mulla on nyt ollut useamman vuoden jo logitechin trackman wheel. Aivan loistava ja toimii kuin se kuuluisa junan vessa.
Idea siinä on, että peukalolla ohjataan trackballia ja hiirtä ei tarvitse siirtää mihinkään. Etenkin ahtaassa tilassa välttämätön.
Lisäksi parin päivän harjoittelun jälkeen mun mielestä tuo on nopeampi ja tarkempi kuin perinteinen hiiri. Nopeampi siis siinä mielessä, että saa pointterin nopeammin sinne minne sen haluaa.
Trackballia luetaan optisesti, eli sekin puoli on kunnossa. Saa sekä piuhallisena että piuhattomana, mä tykkään mieluummin piuhan kanssa. Ei tarvitse miettiä pattereita ja radiorajapinnan hitautta.
abe
Toinen ääni trackman/ball hiirelle. Miulla oli sellanen pitkän aikaa, ja olin hyvinkin tyytyväinen. Syy normihiiren vaihtoon oli, ettei tuossa ollut rullaa. Siis kyseessä oleva trackball marble oli ikivanha vehjes, mut toimi(i) kuten aiemmin on mainittu. Lisäksi siinä ei ole samanlaista pölyn keruu efektiä kuten normi rotissa.
On näköjään tullut noiden hinnatkin alas kummasti.
http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/trackballs/&cl=de,de
Mä muistelen että olisi maksanut 149 DEM trackmanistani - se kertoo jo kuinka kestavasta ja hyvästä tuotteesta on kyse.
Kyllähän tuostakin joskus toisinaan pitää nöyhtää ottaa pois pallon sensorien edestä taikka kiillottaa pallo rasvatahroista - mutta noin pari kertaa vuodessa mä sitä teen.
abe
Niin ja lisäyksenä, vaimokin oppi tuota käyttämään heti heittämällä. Ja tykkää.
abe
Pitäähän sitä nyt edes sen verran liikuntaa saada työpäivän lomassa että hiirtä liikuttelee :lol:
Taidan ostaa ton Mahtihiiren, se on niin hieno tän MacbookPron parina :smt060
EDIT: oon lukenu tän threadin jo useaan otteeseen ja joka kerran naurattaa aina vain enemmän tuo otsikko... "Maus". :lol:
Minulla on käytössäni Logitechin V270 (http://www.logitech.com/repository/303/jpg/2157.1.0.jpg), Blutetoothilla varustettu optinen hiiri. Varsin hyvin hiiri toimii, alkuvaiheessa Bluetooth-yhteys meni satunnaisesti itsestään poikki. Tämän hiiren etuna on, ettei erillistä USB-väylään liitettävää lähetintä tarvita, tietokoneen pitää toki olla varustettu Bluetoothilla.
Minulla on käytössäni Logitechin V270 (http://www.logitech.com/repository/303/jpg/2157.1.0.jpg), Blutetoothilla varustettu optinen hiiri. Varsin hyvin hiiri toimii, alkuvaiheessa Bluetooth-yhteys meni satunnaisesti itsestään poikki. Tämän hiiren etuna on, ettei erillistä USB-väylään liitettävää lähetintä tarvita, tietokoneen pitää toki olla varustettu Bluetoothilla.
Toi ois varmasti oiva vaihtoehto, sopii hyvin MBP:n kaveriksi värinsäkin puolesta. Itse olen tosi tykästynyt tuohon Logitechin perus-rullahiireen, taitaa maksaa 9e jossain. Hakkaa ainakin Logitechin paremman luokan RX800 tjsp hiirulaisen joka tuli DiNovo näppiksen mukana ja hintaa noin 10x ton.
hankin nyt uuden hiiren, logitechin perushiirulaisen ja hyvin toimii.
kiitos avustanne!
Anukka
Käytössä on kaksi langallista ja yksi langaton Mighty Mouse ja pois en vaihtaisi.
|