Tullaan kesäkuun alussa muutamaksi päiväksi Kölniin pyörähtämään. Hotelli on vielä varaamatta, joten osaako joku teistä suositella jotain budget-kuokan hotellia Kölnistä?
Entä iltariennot: ilmeisesti Kölschiä tulisi siemailla lukuisissa panimoravintoloissa, mitä paikkoja suosittelette?
Onko teillä muuten kokemuksia Germanwings -yhtiön lennoista Kölnin ja Helsingin välillä? Köln-Bonn -lentokenttä vaikuttaa ainakin olevan Kölnin metrokartan alueella, joten ainakaan pitkää vaellusta ei tarvitse kentälle tehdä.
Entä iltariennot: ilmeisesti Kölschiä tulisi siemailla lukuisissa panimoravintoloissa, mitä paikkoja suosittelette?
Viimeviikkoisen Kölnin karnevaalikokemukseni perusteella voisin sanoa, ettei mielestäni tarvitse välttämättä edes mennä panimoravintolaan, ellei se ole nimenomainen tarkoitus. Eri Kölschit mitä tavallisissa pubeissa ja baareissa maisteltiin, olivat aina niin pirskahtelevan raikkaan tuoreita ja hyviä.
Jokaisen Kölschin kanssa vielä Jegermeisteri kyytipojaksi, niin kyllä lähtee! :lol:
Mutta Kölnin paremmin tuntevat osaavat ehkä neuvoa paremmin.
riikkamarika
16-02-05, 22:36
Moi!
Osoitteesta hrs.de kannattaa etsiskellä hotelleja. Ibis Barbarossaplatz taitaa olla yksi halvimmista (n.50€/ yö, aamiainen 9€).
Brauhaussit on itsellä jäänyt vähemmälle: pääasiassa olen Kölnissä ollessani Kölschiä maistellut Zülpicher Strassen kuppiloissa.Toinen mukava paikka on Belgisches Viertel. Koska itse en vielä asu Kölnissä tietämykseni tämän hetken suosikkipaikoista on vähän vajaavainen. Paikalliset osaavat varmaan neuvoa parempia paikkoja.
Germanwingsiä olen käyttänyt viime kesästä lähtien useamman kerran ja mitään valittamista ei ole. Lennot ovat pääasiassa olleet aikataulussa, joskus 15-30min myöhässä. Koneissahan ei ole ilmaista tarjoilua, mutta kohtuullisen hintaan (5€) saa sämpylä+juoma+suklaapatukka-paketin. Julkisilla en vielä ole kentältä tai kentälle matkustanut, mutta yhteydet näyttävät olevat hyvät. Lentoliput kannattaa varata ajoissa tai sitten kampanjapäivinä, joista saa tietoa liittymällä postituslistalle (tosin mulle viestit superhalvoista illoista eivät jostakin syystä tule perille.) Halvimmallaan olen maksanut menopaluulipusta 35€, kalleimmillaan 260€, silloin varasin tosin vasta pari viikkoa ennen.