View Full Version : Verotuksesta

StBin
17-02-05, 16:33
Hei kaikki Foorumilaiset!
Onnittelut Foorumin perustajille; todella loistavat puitteet saksan suomalaisille keskustella mieltä painavista aiheista.
Olen jo jonkin aikaa seuraillut monia mielenkiintoisia kannanottoja. Minua tietysti eniten kiinnostava aihepiiri on verotus, koska toimin itsenäisenä veroasiantuntijana (veroneuvojana, verokonsulttina=Steuerberaterin) täällä Frankfurtin lähettyvillä. Monet asiaan liittyvät kommentit täällä foorumilla ovat olleet ihan hyviä ja oikeitakin. Mutta sitten taas toiset ovat menneet aika lailla metsään...Jos vain lain puitteisa pystyisin, vastaisin mielelläni kaikille verotukseen liittyviin kysymyksiin tämän foorumin puitteissa. Se vaan ei ikävä kyllä ole mahdollista, jos en halua riskeerata toimintalupani menetystä. Mutta neuvona kaikille foorumilaisille; jos ette ole ihan varmoja saksalaisen verotuksen kiemuroista, kääntykää asiantuntijan puoleen. Saksalaiset verolait ja -käytäntö ovat niin monimutkaisia, että tietämättömyyttään helposti lahjoittaa rahaa verovirastolle tai jopa syyllistyy vilppiin.
Terveisin
Sari Trosien
Tel. 06081-576 99 50
s.trosien@tifcon.de

samlund
17-02-05, 16:40
Hmm... Taisit juuri saada 509 privaattia meiliä :-D

abe
17-02-05, 16:48
Tuota, minua ihmetyttää mikä olisi laissa kiellettyä informaation antamista verotukseen liittyen....

Sen ymmärrän, että ei tietenkään halua antaa ilmaiseksi omaa työtään julki, mutta jäi ihmetyttämään tuo laittomuus.

abe

arska
17-02-05, 17:19
Jaa-a, näin kun güntherlandiassa ollaan niin ehkä se ilmainen työ just on laitonta.

StBin
17-02-05, 19:51
Tuota, minua ihmetyttää mikä olisi laissa kiellettyä informaation antamista verotukseen liittyen....

Sen ymmärrän, että ei tietenkään halua antaa ilmaiseksi omaa työtään julki, mutta jäi ihmetyttämään tuo laittomuus.

abe

Ilmaisten neuvojen kieltoa selitetään sillä, että se johtaa epäreiluun kilpailuun. Siksi veroneuvojien ammattikamari (Steuerberaterkammer) valvoo myös virallisen taksan (StBerGebV) käyttöä. Lakipykälät aiheesen ovat: § 64 StBerG i.V.m. §§3, 10 ff. StBerGebV sekä § 46 BOStB.

Terkuin
Sari

Nordschleife
23-02-05, 19:14
Kysymyksiini voisi vastata tyyliin kyllä/ei. Eli voiko Werbungskosteniin pistää tuosta noin vaan Berufskleidung: 150€ ilman mitään kuitteja?
Saako uusista silmälaseista korvausta?