View Full Version : Kenkiä Helsingissä tai Turussa

saara
11-07-08, 17:54
Heissan kaikki Foorumilaiset!

Nyt etsin hyviä kenkä-kauppa-vinkkejä. Olen kesälomalla jopa yhden päivän Helsingissä ja uudet kengät pitäis saada. Eli, osaako kukaan ehdottaa hyvää, monipuolista, laadukasta ja tietenkin super-halpaa kenkäkauppaa Helsingissä tai ympäristössä.

Ja jos ei Helsingissä, niin olisiko Turussa hyvää bootsi-kauppaa?

Onko kukaan muuten ostanut Ristomatti Ratian kenkiä? Onko niissä hinta-laatu suhde kohdallaan? Eli kestääkö ne kulutuksen ja tuleeko jalkaan rakkuloita?
Näin viimeksi kivat Ristomatin ballerinat, jotka jäivät hieman takaraivoon kutkuttamaan...

Saara

nannyogg
11-07-08, 18:07
NO tota... turkulainen äitini ostaa kenkänsä käydessään Frankfurtissa, koska kuulemma Turun kenkäkaupat myy kaikki sitä samaa valikoimaa...

jenzkyli
11-07-08, 18:29
Mä oon päätyny vuosien ja taas vuosien tuloksemattoman etsinnän jälkeen siihen että jos haluaa kengät ostaa ni kannattaa mennä ihan mihin vaan muuhun maahan ostoksille ku suomeen. Suomessa on muutama ketju jotka myy samaa mallistoa koko maassa ja hinnat on sikamaisia eikä laadussakaan oo hurraamista!
Lähellä pääkaupunkiseutua jos asuu ni halvempi melkeen mennä tallinaan ostamaan kengät ku helsinkiin. Ja tallinnassaki saa nykyään hienoja ja hyviä kenkiä suht normi budjetilla. Paras paikka halvoille kengille on kuitenki praha tai hollanti! Ainaki mun kokemuksella :)
Itellä löytyy noin 20 paria kenkiä kaapista ;) On siis tullu käytyä kenkäostoksilla useemminki.

jenzkyli
11-07-08, 18:32
että jos helsingissä oot ni kenkämarski myy edes vähän vaihtelevampaa mallistoa ku muut. Ite oon ostanu sieltä kaikkien aikojen suosituimmat kenkäni jota on nyt jo rikki mutta edelleen lämpimästi mielessä:) Liike sijaitsee mannerheimintie kasissa.

saara
11-07-08, 18:50
NO tota... turkulainen äitini ostaa kenkänsä käydessään Frankfurtissa, koska kuulemma Turun kenkäkaupat myy kaikki sitä samaa valikoimaa...

AI?
itse oon niiiin kyllästynyt tähän Saksan valikoimaan, että toivoin löytäväni Suomesta jotain parempaa...

Mistä äitisi löytää täällä kenkiä?
Ehkä olen kulkenut silmät ummessa sen kaupan ohi...

nannyogg
11-07-08, 19:17
Mh. Äidillä on leveä ja rintava jalka ja tarkka maku... Enimmäkseen se ostaa Schuh Sauerilta, Konstablerwachen kulmalta. Se on hiukan erilainen putiikki - paitsi että se myy harvinaisempia isoja ja pieniä kokoja, leveitä ja kapeita jne. niin myös siksi, että kaikki kengät eivät ole esillä. Istut soffalle ja selität myyjälle mitä ajattelit haluta. Sitten myyjätäti kantaa varastosta noin 25 kenkälaatikkoa... Alehyllystä saattaa löytyä ns. halvalla, muuten normaalihinnat.

Hakot ja Görtzit varmaan tiedät. Zeilin Salamanderilla on joskus jotain hyvää. Samoin Geoxilla Hauptwachen kulmalla. Mikään näistä ei tietenkään ole halpa, koska halvalla ei saa hyvää. Ikinä. Paitsi Hakon alesta, jos sattuu jäännöspari Pura Lopezeja sopimaan kinttuun. :smt007

BÄR-kauppa on Große Bockenheimer Straßella - muistaakseni sinne mennään Freßgasselta "talon läpi" semmosta kauppakäytävää pitkin. Ne on ns. mukavia kenkiä, olematta kuitenkaan kauhean rumia.

ONhan noita kymmeniä, mutta en tiedä minkätyylisiä haet.

Helsingissä lienee vieläkin Bianco, semmoisella sisäpihalla rautatieaseman ja stockmannin välissä, se on halpa ja muistan ostaneeni kivoja kenkiä sieltä. Hintaansa nähden ok laatua.

saara
12-07-08, 11:18
Näitä en todellakaan tuntenut!
Kiitos Nanny!
Tänään kaupungille ja ehkäpä löydänkin sittenkin jopa Frankfurtista jotain mieleistä.

Toiveikas
Saara

JJ
12-07-08, 13:21
Jaaha, tuonne pitää tänään meikäläisenkin suunnistaa. Vaimokkeelle pitää saada kengät kesän juhlia varten, saa nähdä, kuinka tässä käy. :shaking:

JoH
14-07-08, 22:43
Jaaha, tuonne pitää tänään meikäläisenkin suunnistaa. Vaimokkeelle pitää saada kengät kesän juhlia varten, saa nähdä, kuinka tässä käy. :shaking:

Jos juhliin hakee kenkiä, ja/tai niiden pitää olla mukavat, vaikka niissä olisi korkoakin, kokeilkaa kilpatanssikenkiä. Niihin tosin täytyy lisätä "Straßensohle", eikä ne ole Deichmannin hintaluokkaa, MUTTA, ach niin mukavat:toothy4:! Niitä saa netistä ja tanssitarvikekaupoista, ja vaikka niitä ei ole yleensä kuin mustina, valkoisina tai ihonvärisinä, ne voi värjätä ihan minkä väriseksi vaan...

Ne on tehty tosi hyvin ja kovaan käyttöön, mutta on silti hyvinkin naisellisia malleja.

Wandervogel
15-07-08, 08:50
Että Saksasta ei löydy kenkiä? Ei edes Frankusta? Minusta Berliinissä on kenkäkauppoja joka kulmalla ja taatusti joka makuun ja joka kukkarolle. Nyt taitaa olla alennusmyynnitkin menossa.

saara
16-07-08, 10:08
Minusta Berliinissä on kenkäkauppoja joka kulmalla ja taatusti joka makuun ja joka kukkarolle. Nyt taitaa olla alennusmyynnitkin menossa.

Hei Wandervogel,

tuohan on hyvä tietää! Olen joskus myös Berliinissä etsinyt hyvää kenkäkauppaa, mutta enpä ole sellaiseen törmännyt. Turistina Berliinissä ollessa, ei tule vastaan juuri yhtään kenkäkauppaa.

Joten, olisi hienoa, jos voisit laittaa tänne pari kauppaa osoitteineen.

Saara

Wandervogel
16-07-08, 12:29
No ainakin Kurfürstendammilta ja sen sivukaduilta löytyy, samoin Savignyplatzin ympäristöstä, myös Wilmersdorfer Strasselta edullisempaa tavaraa. Alakulttuuripopoja sitten omista erikoisliikkeistä.

Pertti Palmrothin butiikki on ainakin Fasanenstrassella, Kudammin sivukadulla.