View Full Version : Pesis in Deutschland!
Hi Sportsfreunde!
auch in Deutschland wird Pesäpallo gespielt,
und zwar in:
Vechelde (Nähe Hamburg/Hannover)
Berlin
Dormagen (Köln/Düsseldorf)
Merklingen (Stuttgart)
München
alle weiteren Infos unter:
WWW.PESIS.DE
Juu, törmäsin kans pitkästä aikaa noille www.pesis.de -sivuille ja kauhukseni huomasin, ettei MaiPa oo liigassa tänä vuonna.
Mistähän moinen johtuu? Eikö Franken seudulla muka oo tarpeeks pesiksestä kiinnostuneita vai onko Junnu lopettanut valmentamisen?
Huomasin myös, että Karlsruhessa ois myös joukkue, mutten tiedä kuinka aktiivista toiminta on (ei näytä myöskään olevan tän vuoden liigassa). Oiskohan jollain tietoa?!?!
Moi Ulla,
jos oot innostunut pelamaan pesistä, sitten järjestä uuden joukkueen.
Olet enemmän kuin vaan tervetuloa pesisliittoon. Saat niin paljon apua ja tukia kun vaan tarvit jos oot kiinnostunut rakentamaan uuden joukkueen Manheimeniin tai Frankfurtiin. Varmasti löytyy pelaajia.
Terkkuja
Antti Wolk
Moi Antti!
siinäpä mielenkiintoinen ehdotus. Täytyypä pistää mietintämyssyyn.
Yritin myös saada meilitse kiinni Karlsruhen joukkueen yhteyshenkilöä, mut ei vielä tärpänny. Oisko sulla tietoa Karlsruhen pesis-toiminnasta?
Tekis niin mieli päästä taas heitteleen & lätkiin sitä palloa. :smt069
Satuitko muuten oleen Dormagenissa Nord-Süd ottelussa '99?
Terve!
Täällä Liisa Karlsruhen liepeiltä. Meillä oli joskus muinoin aktiivistakin pesistoimintaa. Pelailtiin Engländer-Platzilla melkein keskustassa.
Tähän asti on vielä ollut joka vuosi ns. räpyläkirkko (eli jumis ja sen jälkeen pesistä ja lyöntiharjoituksia lapsille), mutta viimeksi emme saaneet tarpeeksi porukkaa kasaan.
Tiedän missä pesisvälineet majailevat ja tunnen jokusen innostuneen ihmisen Karlsruhen liepeiltä.
Olisitko kiinnostunut elvyttämään toiminnan? Ota yhteys minuun vaikka yksityisesti. Sitten pitäisi sopia aika ja paikka, ja pistää viestiä seurakunnan, kielikoulun ja DFG:n kautta niillekin, jotka eivät lue tätä palstaa.
T. Liisa, kielikouluaktivisti
Hei!
Täällä ilmoittautuu yksi epäurheilullinen, mutta innokas pesis-fani Frankfurtin läheltä :smt041 (en osaa kyllä lyödä, en syöttää, enkä heittääkään muutamaa metriä pidemmälle... lisäksi pelkään sitä kovaa palloa, vaikken kyllä koppia sais muutenkaan 8-[ ). Kaikesta huolimatta oon aina pelannu pesistä todella mielelläni, esim. koulussa aikanaan.. Ja joskus tulee ihan ikävä niitä liikkatunteja..
Eli jos Frankfurtin lähellä olis mahdollisesti ilman sen suurempia menestyspaineita pesiksen peluuta tiedossa, olisin varmasti mukana! Pesisliigasta olin kuullu jo aiemmin, mut en ollu uskaltanu kysellä sen enempää.. :oops:
T:Saija :-)
Karlsruhe taitaa kyllä olla mulle liian kaukana.. kun ei oo autoo.. :(
Hei Saija, Liisa ja Ulla!
Kiva että löytyy lisää pesisinnokkaita!! :D
Olen Ira Münchenistä ja olen Saksan pesisliigan puheenjohtaja. Liiga auttaa teitä mielellään joukkueen perustamisessa. Voitte ottaa minuun yhteyttä mailitse Ira.Kolehmainen@web.de niin keskustellaan asiasta lisää!
Jos teillä on pääsiäisenä aikaa voitte mielellään tulla Dormageniin pesiksen pariin. Lisäinfoa minulta!
Tervesin,
Ira
Jos tähän Frankfurtiin jotain pesistoimintaa perustetaan, niin täältä löytyy yks mukaantulija :D
Myös koulussa vaan joskus pelannu, kuitenkin olis ihan kiva lätkiä porukalla!
Minä ilmoittaudun myöskin mukaan pesikseen Frankfurtissa! Pesisliiga tosin kuulostaa vähän turhankin haasteelliselta, mulle riittäis esim. kerran viikossa vähän pelailla... Omistan jopa pesisräpylän, joten ei tarvita kuin maila, pallo ja iso kasa muita räpylöitä ;-)
Mervi
Juu, kerran viikossa riittää :D
Olisko muita innokkaita???
Heippa!
Mahtavaa että löytyy innokkaita!!!
Minäpä heti kyselen DPLn joukkueilta löytyiskö teille palloja ja muutama maila niin voitte aloittaa heti :O). Tulen myös mielelläni moikkaamaan teitä jossain vaiheessa!!
Palaillaan!
Ira
|