View Full Version : Reissuamista Saksassa

taruzki
09-03-05, 17:27
Olen lähdössä Saksaa kiertämään 18.3.-3.4 (huiman pitkä aika, ei siis paljoa ehdi nähdä), suunnitelmat ihan auki vielä. Jos jollakin on hyviä vinkkejä minne kannattaa mennä, halpoja ruoka- ja yö-paikkoja sekä matkustustapoja (tai jopa tarjota "oppaan palveluja" tai yösijaa...) niin otan kiitoksella vastaan. Myös matkaseura kelpaa, vaikka osaksi matkaa. Olen lähdössä matkaan Bremenin suunnalta, kohti suurta tuntematonta... :)

millennium
09-03-05, 20:08
Itse majailen Dusseldorfissa, täällä nyt ei taida paljon olla nähtävää, mutta tuo Kölnin Dom lienee tässä lähellä yksi nähtävyys jonka voi ohi mennessä katsastaa.

Itse olen pitänyt Etelä Saksasta, Bodenseen ympäristöstä muun muassa.

Sieltä päin löytyy ainakin sellainen paikka kuin Füssen, jossa on melko näyttävä linna, Neuschwanstein.

Sitten ei ollakaan enää kaukana Königseeltä, mukava paikka, ja samalla voipi sitten katsastaa vaikka Kotkanpesän, tuon Hitlerin majan, jossa hän ei kyllä itse paljonkaan aikaa viettänyt.

Tuolla Etelä Saksassa löytyy paljon noita edukkaita majoituksia, kannattaa vaikka lompsia paikalliseen Tourist infoon ja kysäistä vapaana olevat majoitus vaihtoehdot, sillain meillä toimi ihan hyvin Königseellä ja Füssenissä ainakin, hinta oli n. 15-25e/yö/hlö.

Päivi
09-03-05, 20:34
Matkavinkkejä:

Mä majailen Frankfurtissa, tätä kaupunka en välttämättä lukisi Saksan kauneimpien kaupunkien joukkoon.. :lol: vaikka onhan täällä tornitalojen keskellä myös toisaalta oma viehätyksensä.. :-D

Etelä-Saksassa on paljon näkemisen arvoisia kaupunkeja. München ja sen lähistö (mm.Füssen, Regensburg ym. ym.) on kaunista seutua. Jos Alppimaisemat kiinnostaa, on Münchenistä lyhyt matka myös Alpeille. Bayerin alueella voi kätevästi matkustaa Bayern-ticketillä, päivälippu on yhdeltä hengeltä alle 20 euroa. Bayern-ticketillä pääsee myös Itävallan puolelle tosi kauniiseen Salzburgiin.

Muita kauniita kaupunkeja: Berliini, siellä on paljon nähtävää. Köln ja tuomiokirkko. Trier, Saksan yksi vanhimmista (vai olikohan se vanhin..??) kaupungeista.

Joten, näkemistä löytyy paljon! Teehän hyvä matkasuunnitelma etukäteen ja eikun hyvää matkaa! :-D :D

Satu Johanna
10-03-05, 10:12
Itse majailen Dusseldorfissa, täällä nyt ei taida paljon olla nähtävää

Voi Düsseldorfin vanhakaupunkihan on kaunis nähtävyys! Saksassa on muutenkin vaikka millä mitalla nähtävää, kun vaan ehtisi joka paikkaan.

Hampuri on näkemisen arvoinen, Berliini ja München myös. Jos Müncheniin asti pääsee, niin kannattaa jatkaa matkaa muutama kilometri pidemmälle, Garmischin Zugspitzelle. Myös Heidelberg on aivan ihana kaupunki, varsinkin, jos saa aikaiseksi kivuta linnalle, sieltä on kauniit näkymät. Moselin vartta on kiva kulkea laivalla, samoin Ahrin viinilaakso Bonnin kupeessa on tosi mielenkiintoinen nähtävyys.

Rügenin saari Saksan pohjoisosassa on kuin oma maailmansa, siellä Putbusin valkoinen kaupunki ja ihanat puuleikkauksin koristellut talot ympäri saarta. Ja saarista puhuttaessa ei voi olla mainitsematta Saksan pienintä ja kauimmaista saarta, Pohjanmeressä sijaitsevaa Helgolandia ja sen "Lange Annaa".

Lübeck ja Rostock ovat musta myös kivoja kaupunkeja, niinkuin Potsdamkin, siellä kannattaa käväistä Sanssouci -linnassa vilkaisemassa 1700 luvun hedelmäviljelyksiä.

Harri
15-03-05, 14:06
Jos junalla olet liikenteessä, niin Düsseldorfista Frankfurttiin menee jotkin junat Reinin vartta. Reitillä on hienot näköalat linnoineen ja viiniviljelyksineen. Ja luonnollisesti joki virtaa vieressä.