View Full Version : Päikkäri...

DerFinne
27-01-09, 02:18
"Turkuun on avattu uusi päikkäripaikka, jossa ihmiset voivat ottaa työpäivän aikana" päikkäreitä. Tiedättekö mistä paikasta on kyse, näin tietokilpailukysymyksenä? Kyse ei ole alkoholijuomasta. Itse en ollut ikinä kuullukaan moisesta sanasta.

Mariia
27-01-09, 06:40
Ite tiedän päikkärin vaan päiväunena =)) Mitä itsekin harrastan viikonloppusin ;)

Ahti
27-01-09, 09:30
Mä olen taas kutsunut aina päiväkännejä päikkäreiks.

"Vedetääks päikkärit? No vedetään vaan!" :D

Ahti

abe
27-01-09, 11:08
No hetikö mennään?!

abe

Soritu
27-01-09, 13:37
Paikan nimi on Päiväunitalo, joten päikkäri-väännös taitaa olla tällä kertaa toimittajan oma. Päiväunitalon kotisivut: http://www.naphouse.org/ Naamakirjasta löytyy Support Naphouse -ryhmä, jonka kautta saa muistutusmaileja toiminnasta. Facebookin groupin alta löytyy myös kokoelma linkkejä lehtijuttuihin ja televisioesiintymisiin.

Kyse on siis EU:n tukemasta nuorisotoiminnasta siinä mielessä, että hankkeen puuhaihmisistä ja toteuttajista reilu osa on alle kolmikymppisiä. Päiväunitalon toimintaan saa osallistua kuka tahansa, ikärajoja ei ole, tuolta sivuilta löytyy ohjelmaa. Paikassa on esimerkiksi näyttelyitä, lautapelaamista, DJ:tä ja tietenkin päiväunia. Ideana on tarjota paitsi kulttuuria, myös ilmainen tila olemiselle (paikka, jossa ei tarvitse ostaa kahvikuppia saadakseen huoahtaa hetken). Päiväunitalossa ei tarjoilla alkoholia ja humaltuneita ei päästetä sisään. Hyviä päiväunia!:smt015

(Tämä oli maksamaton mainos, päiväunitalo on kavereideni hanke, moderaattori siirtäköön mainososioon, jos katsoo tarpeelliseksi :tongue8:)

perjantai
27-01-09, 14:13
Mä olen taas kutsunut aina päiväkännejä päikkäreiks.

"Vedetääks päikkärit? No vedetään vaan!" :D

Ahti

Meidän "piireissä" päiväkännit ovat taasen olleet aina PÄKÄT (= päiväkännit) ;)

t.grisham
28-01-09, 13:42
Meidän "piireissä" päiväkännit ovat taasen olleet aina PÄKÄT (= päiväkännit) ;)

Tervehdys,
mitä opimme tästä keskustelusta? Eikö olisi parasta aina puhua asioista niiden selväkielisillä nimityksillä (käsitteillä), silloin kuin niitä on olemassa. Mitä hyötyä on lyhenteillä, jotka jäävät arvauksen varaan?

abe
28-01-09, 14:57
Mitä hyötyä on lyhenteillä, jotka jäävät arvauksen varaan?

EVO! EVVK! ;)

abe

Forre
28-01-09, 15:16
Mitä hyötyä on lyhenteillä, jotka jäävät arvauksen varaan?

Saadaan paljon viestejä foorumille joka taas näyttää hyvälle statistiikassa ja sehän taas on kaiken elämän perusta....

-Förre-

JJ
29-01-09, 00:42
Saadaan paljon viestejä foorumille joka taas näyttää hyvälle statistiikassa ja sehän taas on kaiken elämän perusta....

ROFL!