View Full Version : Muita suomalaisia Niedersachsenissa?
Terve kaikille.
Kamat on pakattu ja lauantaina on edessä muutto Saksaan. Asuinpaikka on Nordhornissa, Niedersachsenissa - periaatteessa Alankomaiden ja Saksan rajalla. Työpaikka Oldenzaalissa, Hollannissa.
Onko alueella mahdollisesti muita suomalaisia?
Tervetuloa! Tarjoan tervetuliasjuoman joku viikonloppu Green'sissä. Hienoa, etten enää ole aivan ainut Suomalainen koko piirikunnassa...
Harri
Moi!
Asutteko vielä Nordhornissa?
Moi!
Nyt löytyy yksi suomalainen lisää Niedersachsenista, tosin vähän pohjoisempaa.
Moi!
Asutteko vielä Nordhornissa?
Jep.
Nordhornissa meikäkin asustaa. Nyt kyllä Suomessa vielä pari viikkoa. Miksi Thinaa kiinnostaa?
Tarkoitusena oli jarjestaa Nordhornissa suomalainen juhannus eli joukkotappelu ja veneesta kuseminen, mutta se meni ohi. Nyt kun paikkakunnalla on jo enemmankin suomalaisia niin voitaisiin ehka jarjestella jonkunlaista "kantista"?
Jep, heti kannatetaan. Brauhaus?
Jos Brauhaus ei vain ole liian taynna niin mika ettei. Muuten voidaan ottaa sitten joku "normaalimpi" pubi kuten Green's tai mikasenyton keskustassa siina pankin vieressa.
Itse asustelen n. 10km Nordhornin ulkopuolella.
Ei ois uskonu että tällä alueella jopa 3 muutakin suomalaista :)
Milloin meinasitte noita kekkereitä järjestää?
Mika on 10 km Nordhornin ulkopuolella? Neuenhaus? Uelsen? Coevorden? Wietmarschen? Toisessa suunnassa onkin sitten Alankomaat.
Mitas Thina NOH:ssa ylipaansa tekee?
Neuenhausissa. Muutin tänne poikaystäväni luo, saa nyt nähdä jos löytyy töitä kun ei toi saksan kieli ole vielä oikein hallussa...
Osaatko itse saksaa/hollantia?? Minkälaista työtä teet?
Olen toissa eraanalaisella "IT"-alalla. Toimistotyossa siis. Saksaa ymmarran ja puhun ihan riittavasti, hollantia jonkun verran myos. Tosin tyopaikan virallinen kieli on englanti, joten ongelmia ei siina mielessa ole.
Täällä vielä yksi Niedersachsenista, Hannoverin ja Bremenin välimaastosta. Suomalaisten tapahtumiin on vähän liian pitkä matka, joten eipä ole tullut käytyä.
Olen taas Nordhornissa huomenna. Suomen loma (lue: sukulaisten ja kavereiden nurkissa pyöriminen) on sitten loppu... Milloin laitetaan Stammari pystyyn?
Ylihuominen lauantai 25.7. ei mulle sovi. Ollaan juhlimassa synttäreitä. Mulle sopisi mainiosti seuraava viikonloppu, eli vaikkapa lauantai ensimmäinen päivä elokuuta. Siitä olis aina hyvä jatkaa ekana lauantaina joka kuussa... Miltäs teillä näyttää?
Voitaisiin tavata Brauhausin edessä ja kattellaan siinä sitten mennäänkö sinne vai jatketaanko muualle.
Mielipiteitä, ajatuksia?
:help:
Moi!
Tulisin mielelläni mukaan, vaikka vähän kauemapana asunkin. Muutan Saksaan vasta elokuussa, eli ihan heti en ehdi mukaan. Ehkä ensi kerralla, syyskuun kantikseen. ;)
Voisikohan alueen kantiksen jonain kertana pitää Nordhornin sijaan vaikka Lingenissä? Pääsisin sieltä näppärästi junalla kotiin, eikä tarttisi tulla autolla.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että istutaan välillä muuallakin iltaa. Lingen on kiva kaupunki. Papenburgia en tunne, vaikka olenkin pari kertaa siitä ohi pyöräillyt. Tervetuloa!
Grafschaft Bentheimin ensimmäinen suomalaiskantis :occasion5: lauantaina 1.8. klo 20.00 Nordhornin Brauhausissa (Alte Weberei).
Tervetuloa, vaikka vähän kauempaakin! Tarvittaessa ainakin yksi yösija löytyy allekirjoittaneen olohuoneesta.
Harri
Ja Stammtisch numero 2 ylihuomenna lauantaina 5.9.2009 klo 20 alkaen(?)Nordhornin Brauhausissa (jos siella ei talla kertaa olisi mitaan kissanristijaisia).
Kolme on ainakin nailla nakymin tulossa paikalle.
Stammtisch Nordhornissa lauantaina 3.10. klo 20.00 alkaen. Tällä kertaa aloituspaikkana toimii Guido's Ochsenstrassella. Brauhausin yksityistilaisuudet ovat vieneet molemmat viime yritykset mönkään, joten nyt otetaan varman päälle.
Meitä kun on vain kolme tällä hetkellä, niin se tarkoittaa ainakin sitä, että lisävahvistukset vaikka vähän kauempaakin ovat tervetulleita. Privana voi kysyä tarvittaessa yöpymismahkuista.
Harri
Grafschaft Bentheimin kantis tänään klo 20 Nordhornin Brauhausissa (Alte Weberei). Kolmistaan ollaan tähän mennessä istuttu iltaa, joten lisävahvistukset ovat erittäin tervetulleita.
Nostetaas ketjua ylos ja kysytaan, etta onko alueelle mahdollisesti ilmaantunut muita suomalaisia?
Nordhornissa meita asuu 3, mutta missa viela? (Papenburg? Neuenhaus?)
Papenburgissa asuu itseni lisäksi muutamia muita suomalaisia. Täällä kun on iso telakka ja lähellä suomalaisten yhtiöiden perustama paperitehdas.
Olen ihan unohtanut seurata tätä ketjua. Voisin minäkin joskus tulla kantikseen, ettei teidän tarvitse aina kolmisteen istuskella. Jos teillä on ollut tapana tavata lauantai-päivinä, niin helmikuusta minulle sopisi 6.2. tai 27.2.
Perinteinen stammari-ilta on meillä ollut ensimmäinen lauantai kuukaudesta, joten tuo sinun ehdotus 6.2. sopisi siihen hyvin. Mitä sanoo TN tähän ehdotukseen?
Lisäväki on tietysti tervetullutta! Tulkaa vaikka porukalla! Ehkä voidaan joku kerta täältä tulla sinne Papenburgiinkin.
6.2 sopisi loistavasti! 20.2 tai 27.2 on meillä näillä näkymin työpaikan Kloatscheeten, joten silloin voi olla vähän hankalaa.
Juu, porukalla vaan matkaan, jos mitenkään vaan mahdollista!
Hienoa! Merkkasin jo 6.2. kalenteriin. Ilmotelkaa sitten paikka, niin löydän perille. En ole aiemmin käynyt Nordhornissa.
Yleensa olemme aloitelleet Brauhausissa ja siirtyneet siita sitten muualle "keskustaan".
Nordhorn ei niin kauhean iso kaupunki ole, joten eksymisen mahdollisuus on aika pieni. Periaatteessa voisin tulla jopa Bentheimiin asti vastaan tms.
Katsoppa verglas YV-laatikkoosi.
Grafschaft Bentheimin seuraava kantis ylihuomenna perjantaina 26.3.2010 klo 20.30 Nordhornin Brauhausissa taas kerran, jos lahialueelta on kiinnostuneita tulemaan paikalle. Lisatietoja voipi kysella allekirjoittaneelta tai nimimerkilta harrivain.
Vappu-kantis Nordhornissa lauantaina 1.4.2010 klo 20 tienoilla. Paikka on viela avoin. Edelleen istumme yleensa iltaa kolmisin, mutta lisavahvistukset ovat siis edelleen enemman kuin tervetulleita.
Pienen tauon jalkeen taas jatketaan. Stammari lauantaina 21.08.2010 klo 20 Nordhornissa. Aloituspaikkana taas tuttu ja turvallinen Brauhaus.
|