View Full Version : Kaipaamme seuraa Berliinissä

Sipinen
11-04-09, 21:47
Hei!

Olemme kuukausi sitten Berliiniin muttanut perhe. ( 2Lasta 5v 3v , äiti ja isä).
Mies käy töissä ja minä olen lasten kanssa kotona. Puolipäivähoito on työn alla, ihan lasten kielen oppimisen takia.
Alamme silti kaivata jo puolin ja toisin seuraa... Paikallisissa leikkipuistoissa kun ei ole vielä varsinaisesti kontaktia löytynyt.
Jos siis kaipaat myös seuraa, lyöttäydytään yhteen!!
Asumme Wilmersdorfissa, mutta seuran vuoksi hyppäämme myös U-Bahniin!

T: Lilli

Tiina:)
24-09-09, 23:09
Tämä tulee vähän myöhään, mutta jos olet vielä seuraa vailla, niin täältä löytyisi myös seuraa kaipaava Vilmersdorfista. Olen kotiäitinä 2kk vauvan kanssa. Jos kiinnostaa niin vaihdetaan yhteystietoja.

Sipinen
28-09-09, 16:33
Hei vaan!
Jos haluat voit kirjoittaa s. postiin lilli.jyraes ät luukku.com.
T : Lilli

Heinze
28-09-09, 17:07
Oletteko jo käyneet tutustumassa Berliinin Suomi-keskukseen ,jossa on kielikoulu (suomenkielinen kerho) yli 3-vuotialle lapsille http://www.suomi-koulu.de/
Seurakunnan tapahtumat löytyvät Renkaasta www.rengas.de.

Sipinen
01-10-09, 11:11
Hei!

Ollaan Suomi-koulun ahkeria kävijöitä ja se onkin muodostunut erityisesti lapsille viikon kohokohdaksi.

Kiitos silti vinkistä, ehkä siitä on hyötyä jollekin toiselle foorumin seuraajalle!

apr
01-10-09, 14:02
Moi,

Ensiksi pahoittelen vähän aiheen vierestä menevillä jatkokysymyksillä, mutta tästä säikeestä löytyi heti alkuun kiinnostavia asioita.

Muuttoa Berliiniin suunnittelevana kaikki vinkit liittyen lapsiperheenä elämiseen kiinnostaa kovasti. Meillä on kaksi kouluikäistä lasta, joten erityisesti kouluihin ja koulunkäymiseen liittyvät asiat kiinnostavat. Toisaalta foorumista löysinkin jotain linkkejä tähän liittyen, mutta onko kokemusta yleisistä vs. kansainvälisistä kouluista, miten lapset ovat sopeutuneet ja saaneet kavereita? Mitkä ovat olleet suurimmat (sopeutumis)ongelmien aiheuttajat lapsien suhteen jos sellaisia on ollut? Suosituksia perheystävällisistä alueista löytyi myös toisaalta mutta lisävinkit otetaan mielellään vastaan.

apr