View Full Version : Kielikurssit ja au pairit Etelä-Saksassa?

NaaJa
15-04-09, 13:26
Elikkäs osaisiko joku suositella kielikursseja esim. Stuttgartista, Karlsruhesta, Heidelbergistä? Olen menossa kesäksi au pairiksi Elsenz-nimiseen kylään, joka on aivan Eppingenin lähellä.
Ja olisiko tällä alueella muita suomalaisia au paireja, jotka ovat au pair-kaveria vailla? :) Voisi lähteä sitten yhdessä seikkailemaan Saksassa!

Heinze
15-04-09, 13:58
Moi!
Kielikursseja voi katsella kansalaisopiston sivuilta (VHS). Eppingeninkin kansalaisopistossa on kursseja. Lähijunilla (S-Bahn S4) pääsee lisäksi Brettenin ja Heilbronnin kansalaisopistoon.
Tulehan käymään myös Karlsruhen kantiksessa (ks. Karlsruhen osio sivun alalaidassa). Sinnekin pääsee S4-junalla. Juhannusjuhliin voin ottaa sinut kyytiin saman radan varrella olevasta Jöhlingenistä.
t. Liisa

NaaJa
15-04-09, 14:07
Ihanaa! :) Mie oon just miettinytkin, että mimmoset juhlahulinat siellä Saksassa on juhannuksena. Kiitos Liisa vinkeistä, ja tulen varmasti käymään Karlsruhessa! En malta enää odottaa lähtöä, vielä olisi muutama viikko ennenko Saksaan pääsen.

JoH
15-04-09, 15:57
En tiiä minkälaiset hulinat on Karlsruhessa, mutta täälläpäin (Aachen) on hulinaa just sen verta kun itse jaksaa järjestää. Sakut ei nimittäin juhli juhannusta....

Heinze
15-04-09, 17:38
Joo, meillä Karlsruhessakin on ihan suomalaisten ja "suomettuneiden" saksalaisten omat juhlat.
Ruotsalaiset pitävät omat juhlansa. Meidän kylällä saksalaisyhdistyksellä nimeltä "Naturfreunde" on kokko. Juhlivat juhannusta nimellä "Sonnenwendfeier". En ole omien juhlien takia koskaan ehtinyt mukaan.

Heinze
15-04-09, 18:01
Olen menossa kesäksi au pairiksi Elsenz-nimiseen kylään, joka on aivan Eppingenin lähellä.

...etkä varmaan ihan sattumalta. Olet varmaan Heliaanan seuraaja. Oletko ollut yhteydessä?

NaaJa
15-04-09, 20:57
Kyllä olen ollut perheen aiempaan suomalaiseen auppariin yhteydessä. :)

DerFinne
17-04-09, 01:23
En tiiä minkälaiset hulinat on Karlsruhessa, mutta täälläpäin (Aachen) on hulinaa just sen verta kun itse jaksaa järjestää. Sakut ei nimittäin juhli juhannusta....

Juhannus oli kyllä myös Saksassa ihan virallinen juhlapäivä 30- ja 40-luvuilla....

http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Bundesarchiv_Bild_133-068,_HJ_und_BDM,_Sonnwendfeuer.jpg&filetimestamp=20081209151124

mcest
17-09-09, 08:52
Muita suomalaisia nuoria Etelä-Saksassa tällä hetkellä? :)
Itse sijaitsen Nürnbergin lähellä.

aiju
17-09-09, 20:51
Moikka!

Olen Bad Königshofenissa au pairina, tästä ajaa noin tunnin Nürnbergiin... Et mikäli olet kiinnostunut niin olisin kyllä halukas tapaamaan :)

mcest
17-09-09, 21:20
Mooi! Katselinkin kartasta, itse sijaitsen siis suunnilleen 40 km Nürnbergista pohjoiseen päin, eli tavallaan olen siis vielä lähempänä paikkaasi :D Erlangen on puolen tunnin bussimatkan päässä. Itsekin olen siis au pair ja olisin myös kiinnostunut tapaamaan :)

johku89
18-09-09, 12:13
Heipsan, itse oon Etelä-Saksassa augsburgin vieressä pienessä kaupungissa au pairina. Oon täällä vuoden ajan ja oisi kiva tutustua muihin suomalaisiin lähimaastossa : )

abe
18-09-09, 12:53
augsburgin vieressa kaupungissa? :)
taitaa olla joku kyla. nimim. 35km augsburgista kaakkoon pikkukylassa.

abe

aiju
18-09-09, 20:48
Moi!

Laitoin sinulle "privaatin" viestin :) koskien sitä tapaamista...

mcest
19-09-09, 15:10
Hei :) Itse tosiaan olen Nürnbergista luoteeseen päin. Onko teillä miten vapaa-aikaa, pääsettekö matkustelemaan? Mulle kaukaisin paikka käydä on varmaan Nürnberg, jos sinne päin voisi tapaamisia järjestellä niin olisin toki kiinnostunut :)
Aiju, vastasin sulle sähköpostiin!