Pinja
25-04-09, 18:07
Täällä taisi pyöriä muutamia koirallisia. Saako punkkimömmöjä, Strongholdia, Frontlinea tms. apteekista vai suuntaanko eläinlääkärille?
|
View Full Version : Punkkimömmöt koiralle Pinja 25-04-09, 18:07 Täällä taisi pyöriä muutamia koirallisia. Saako punkkimömmöjä, Strongholdia, Frontlinea tms. apteekista vai suuntaanko eläinlääkärille? Cloudberry 25-04-09, 19:57 Mistään en mitään tiedä mutta Strongholdia näyttäis saavan pelkästään reseptillä ja Frontline on taas reseptivapaa lääke. henri 27-04-09, 10:04 Olemme käyttäneet omalle koirallemme lähinnä vain reseptivapaita aineita (esim. em. Frontline) ja ne tuntuvat toimivan hyvin eli punkkeja ei ole koirasta löytynyt, kun ainetta käyttää säännöllisesti. Juuri muutettuamme Saksaan emme tienneet paikallisesta punkkiongelmasta ja oli melkoisen ällöttävää niitylle suuntautuneen lenkin jälkeen poimia pois kirjaimellisesti kymmeniä koiran turkissa mönkiviä punkkeja. Pinja 13-05-09, 21:38 Kiitoksia avusta. Frontlinet on nyt olleet koirilla niskassa pari viikkoa ja vaan yksi punkki enää löytynyt. On se hyvä aine. Der Schwenker 15-06-09, 08:20 Me ollaan käytetty meiän lapparilla Expottia mitä on haettu meidän elukkalääkäriltä. En tiedä onko parempi vai huonompi ku esim. Frontline? Expot laitetaan niskaan ja hännän tyveen ja antaa levitä 3 päivää (eli ts. ei sais rapsuttaa, pestä sen 3 päivän aikana) ja aine toimii 4 viikkoa. Ensimmäinen hoitokerta toimi loistavasti, toinen kerta meni vähän pieleen ja punkkeja löytyy aina silloin tällöin. Olis kiva jos muut koiran omistajat kertoo kokemuksista punkkiaineista, jos löytyy parempi/ toimivampi aine. marsu 17-06-09, 08:06 Mä olen omilla koirillani käyttänyt Exspotia ja Frontlinea. Näistä Exspot on toiminut ainakin yhdellä koiristani paremmin, sillä Frontlinella jokunen punkki löytyi, Exspotilla ei koskaan yhtään (paitsi kun on edellisestä aineen levityksestä kulunut pari kuukautta, eli puolet suositeltua pidempi väli...). Toisella koiralla en ole huomannut vaikutuksissa eroa. Jotkut koirat reagoivat kuulemma esim. kutinalla tms johonkin aineeseen, kun taas toinen saattaa sopia, eli kokeilemalla se oikeastaan selviää. Yleisesti kai katsotaan, että Frontline olisi vähän siedetympi/miedompi kuin Exspot. Molempia saa apteekista ilman reseptiä. Herky 05-11-09, 10:31 Muutimme Berliiniin sunnuntaina ja tänään jo nyppäsin koirasta ekan punkin pois. On tarttunut matkaan varmaan eilen. En ollut tullut mieleenkään punkit tähän vuodenaikaan, eilen kuitenkin satoi lunta, mutta nyt lähtee kyllä ekspotit niskaan. Laitatteko te punkkimömmöjä läpi vuoden vai kuolevatko ne pirulaiset koskaan? Onko koiranne muuten koskaan sairastunut punkin puremasta? Käsittääkseni kun täällä on tuo erlichioosi aika yleistä. marsu 05-11-09, 12:29 Omat koirat ovat kyllä pääasiassa olleet talvikuukaudet mömmöittä Berliinissä, eikä ole punkkejä näkynyt. Edellisistä Exspoteista taitaa omilla olla nyt jo parisen kuukautta, enkä ajatellut ennen kevättä laittaa uusia. Onpa kyllä jännä että nytkin vielä punkkeja liikkuu! Tosin keväisinkin olen kyllä kuullut ensimmäisistä jo helmi-maaliskuussa, itse olen tainnut aloittaa mömmöt yleensä vasta about huhtikuussa. Pinja 07-11-09, 15:49 Meillä ei myöskään ole enää punkkeja näkynyt. Syyskuun lopusta en ole enää laittanut. Keväällä katotaan taas koska pitää aloittaa, tänä vuonna tais olla huhti-toukokuuta kun meni eka satsi. Kyllähän siinä paketissa suositellaan ympärivuoden, kun koko ajan on jotain "pikkuelukkaa" liikkeellä, mutta mua jotenkin ahdistaisi vetää myrkkyjä niskaan koko ajan. |