Hei!
Vastaava kysymys on varmasti täällä jossakin, mutta toivoisin että vastaatte silti :)
Eli,
olen ollut saksassa nyt syyskuusta lähtien vaihto-opiskelijana ja suunnitelmissa olisi elokuun puolenvälin paikkeilla palata suomeen. Olen alustavasti pohtinut että ostaisin täältä jonkun halvan (200-300e) auton ja ajaisin suomeen lentämisen sijaan. Tämä siksi että on tullut ostettua kaikenlaista, jota ei viitsisi myydä/lähettää postilla.
Kysymykseni onkin...kannattaako tämä, ja mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon?
Autossa olisi luultavasti 2 ihmistä joten bensakulut saa ainakin puolitettua :)
Eli kaikki rekisteröinti/verotus/muut käytännön vinkit ovat erittäin tervetulleita. Suuret kiitokset sille joka viitsii vastata!!!
-Jaakko-
Moi,
Eikös ainakin ole niin, että opiskelija ei saa verotonta autoa Suomeen tuoda, mutta toisaalta vanhasta rotiskosta ei verot liene kovin suuret.
Kuulostaa jossainmäärin "tuhoontuomitulta" idealta. Vähemmällä vaivalla ja todennäköisesti halvemmallakin pääsee luottamalla kuljetusfirmaan tai vuokraamalla (paketti)auton yhteen suuntaan. Paitsi tietenkin, jos välttämättä haluat viedä jonkun loppuunajetun raadon Suomeen.
Ai niin, mistä näinä Abwrackprämien aikoina muka saa vanhankaan auton parilla sadalla?
Kiitos nopeista vastauksista :)
Hmm, tuommoinen yhteen suuntaan auton vuokraaminen voisi kyllä parempi tosiaan. Onko mitään tietoa firmoista jotka tuolla lailla vuokraisivat?? Ei ole itelle moinen mahdollisuus korviin/silmiin koskaan osunut.
Jaakko
Hmm, tuommoinen yhteen suuntaan auton vuokraaminen voisi kyllä parempi tosiaan. Onko mitään tietoa firmoista jotka tuolla lailla vuokraisivat?? Ei ole itelle moinen mahdollisuus korviin/silmiin koskaan osunut.
JaakkoNo mistäs olet kysynyt? Tietääkseni kaikki suuremmat vuokraamot vuokraavat myös yhteen suuntaan, mutta siitä menee lisämaksu. Voisi tuo halpiksen osto ja itse ajo silti halvin ratkaisu olla, sillä siinähän kulkee tavarat ja ihmiset samalla. Mitä sitten tehdä ko autolla Suomessa? Verot joudut maksamaan täysimääräisenä koska et voi muuttoautona sitä tuoda.
Sinuna minä ostaisin täältä auton ja ajaisin sen Suomeen. Saksan vientikilvillä voit ajaa sen sitten Suomeen. Ei sitä autoa Suomessa tarvitse rekisteriin laittaa / veroja maksaa. Kun olet Suomessa, niin myy se auto varaosiksi
( kokonaisena ). Luulisi siitä muutaman euro:n saavan.:reindeer:
Esim. Mobile.de on täynnä alle 500,- EUR:n autoja. Ei kaikki vanhan auton omistajat vie autoa romikselle, koska ei kaikilla ole varaa ostaa uutta autoa.
juuri noin kantsii toimia, halpa auto täältä ja vientikilvissä(mahdollisimman lyhkäsissä,esim vikkko jne) suomeen ja sit vaan varaosa myyntii auto kokonaisena. Kantsii ostaa joku sellanen peruspirssi ,se on aina helppo myödä. Nyt en oo aikoihin ajellut noin, enkä tiedä mikä on lyhin mahdollinen vakuutus ym aika kilville,mutta 8 autoo oon tuolleen suomeen vienyt ja aina oon bensarahat hankkinut ja auton arvon ja saanut kamat kuskattua ja pikkusen on jäänyt ajopalkkaakin.-niin puhumattakaan siitä jännityksestä kestääkö auto suomeen asti :) mutta elämähän on yhtä seikkailua!
Neuvoisin samaa kuin kaahari ja ritu. Noin toimi yksi suomalaistuttavani viime kesänä, hankki erittäin halvalla Hampurin lähistöltä auton, kilvet yms. ja matkasi Suomeen täydessä kuormassa. Auto kesti hyvin ja Suomessa auton myynti varaosiksi sujui tosi hyvin.
Toinen mahdollisuus, kyselet täällä kuka on myös samoihin aikoihin muuttamassa Suomeen ja minne päin, ja jos, niin mahtuisiko laatikkosi kyytiin? Yritä selvittää, kuinka paljon tavaraa sinulla on.