View Full Version : autojen vakuutukset

hexxi
10-04-05, 22:16
Onko kellään hyvää vinkkiä miltä yhtiöltä kannattaisi auton vakuutus ottaa? Suomessa kun riittää kun kysyy tarjoukset muutamalta firmalta, täällä tarjonta on paljon runsaampaa.

Nyt se sitten rankaisee kun suomessa ajellut isän vakuutuksilla ja täysillä bonuksilla rahaa säästääkseen. Tällä hetkellä makselen suomen kilpisen audi a3.n vakuutuksista suomessa 28e/kk täyskaskolla 151e omavastuulla. Täällä saksassa lähdetään nollista eli vakuutukset tulee maksamaan minulle vähintään 120e/kk jos ja kun ostan auton täältä ja laitan saksan kilpiin.

abe
10-04-05, 23:16
Mulla joskus aikoinaan 4v sitten vakuutusyhtiö uskoi kun sanoin että olen suomessa 10v ajanut autoa ja sain hyvät bonarit. Eivät vaatineet edes mitään papereita todisteeksi.

En kylläkään muista enää mikä firma se oli. Tais olla allianz.

abe

Ahti
11-04-05, 00:06
Sama juttu, ostin ison kalliin limousiinin ja vakuutushinnat olivat aivan taivaissa. Mutta kun vannoin kautta kiven ja kannon, että bonukset ovat maksimissa suomessa, niin yllättäen vakuutushinnat putosivat kohtuulliselle tasolle. Eli kannattaa neuvotella asioista, niin kyllä se siitä sopeutuvat.

Kylie
14-04-05, 15:01
Meillä ei ole kyllä yksikään vakuutusyhtiö uskonut kuulopuheisiin, vaan aina on pitänyt hankkia Suomesta (tai päinvastoin) bonustodistus. Niitä on sitten siirrelty mieheni ja minun välillä useinkin. Viimeksi asia tuli 2vk sitten ajankohtaiseksi, kun mies osti uuden auton Saksasta ja mulla on meidän bonukset Suomen auton vakuutuksissa.

Vertailimme, kannattaako pitää vakuutukset Suomessa muutaman vuoden vanhalla mersulla vai siirtää ne kaksi vuotta vanhaan VW Sharaniin Saksaan. Bonuksia oli täydet ja Saksan mukaan SK-klasse 13. Ilman bonuksia ja niiden kanssa oli ero Saksassa vuositasolla melkein 2000 euroa! Suomessa taas vajaa 400 egeä. Saman tien soitin IF:lle ja luovutin bonukset miehelleni, kaskossa ne saa pidettyä silti.

Saksassa yksi edullisimpia on HUK-Coburg, nyt meillä on VHV, sekin on ok. Allianz on tosi kallis.

marsu
15-04-05, 13:00
Mulla vakuutus HUK-Coburgissa, olen ollut tyytyväinen (nimerkillä jo montaa kertaa auton takia siellä asioinut).
Bonukset sai siirrettyä Suomesta kun hommasi paperin jossa ilmoitettiin kuinka monta vuotta on ajellut ilman onnettomuuksia. Englanninkielinenkin muistaakseni vielä oli, ja kelpasi.