En nyt löytänyt vastausta hakemalla joten ajattelin kirjottaa uuden jutun.
Onko mitään hyviä ideoita millä nuo kalkit sais ilman kulmahiomakonetta pois hanan juuresta ja tiskialtaasta?
Allas ei ole terästä vaan joku ihmeellinen materiaali.. keraaminen tms. että varmasti keräisi mahdollisimman paljon kalkkia.
Olis loppusiivouksen yhteydessä mukava jättää samanlaiseksi kun oli tänne muutettaessa.
Pesuainevalmistajathan lupaa, että lähtee ihan rätillä vaan kun laittaa tätä ainetta..
Kiitos!
- JSR -
Satu Johanna
14-09-09, 17:39
Mä olen käyttänyt DM -marketin oman Denk Mit -tuoteperheen Kalkinpoistoainetta. Se on mulla tehonnut juuri tuollaisiin kalkkikerrostumiin.
Denk Mit
Kalkreiniger
sininen pullo, etiketissä "Höchste Kalklösekraft".
Unohdin mainita, että kyllä sen hetken pitää antaa vaikuttaa, ei ihan rätillä lääppimällä lähde.
Sitruunanmehu on tähän asti ollut paras kalkinpoistaja mitä olen löytänyt. Hanat ja muut kiiltää.
Tai ihan tavallinen kotitalousetikka, antaa vaan hetken vaikuttaa, niin alkaa taas paikat kiiltää. Pitää vaan olla varovainen akryylipintojen kanssa, ne ei tuota käsittelyä kestä.
Essigessenz. Saa Pennystä ja varmaan Lidlistä tms myös. Siis ihan tavallista etikkaa on. Kuten sanottu pitää antaa vaikuttaa. Jos kalkkia on vuosien ajalta yksi käsittely ei riitä. Kärsivällisyyttä, voimaa-- et ole ainoa joka taistelee täällä kalkkia vastaan.
Joo, etikka on paras puhdistusaine.Kannattaa pitää sumupullossa vedellä laimennettuna aina valmiina,siis n.1/4 etikkaa ja loput vettä.Tehoaa lähes kaikkeen, pinttynyt vaatii hetken liotuksen toki.Vinkkejä:hikisiin puseronkainaloihin(kostutettu pusero tietty)pikku hankaus ja sit vasta koneeseen,pysyy pusero valkoisena ja värillinen"haisemattomana",punaviinitarhaan ensin suolaa ja sitten etikkavettä ja huis,pois on, oivallinen hellan puhdistukseen ,tosi pinttyneisiin levyihin tehoaa tosin parhaiten palasokerilla hankaus,samoin pinttyneeseen ja "umpipalaneeseen " uuniin;eikun vain tippavettä ja palasokerin palalla hankaamaan;uskomatonta mutta totta.Etkalla hanat ja laatat kiiltäämään....ei tartte ostella kymmeniä myrkkyjä...
Ääni sitruunahapolle. Etikkaakin on kokeiltu mutta sitruunahappo vie voiton. Oma pakkaus taisi löytyä Edekan hyllystä.
Kiitoksia vinkeistä! :)
Huomenna heti kokeilemaan!
- JSR -