View Full Version : Mitwohnzentrale?

Zelder
16-04-05, 10:34
Mun pitäis löytää Saksasta jokin asunto kesä - heinäkuun ajaksi. Mikä olisi paras vaihtoehto? Yksiö vai kenties Mitwohnzentrale tyyppinen? Asumismuodon pitäis olla suhtkoht edullinen.

Onko tuo Mitwohnzentrale, joku solu tyyppinen asumismuoto vai onko se, joku alivuokralaishomma vai mikä? :?

(Asunto pitäisi siis löytyä Düsseldorfista.)

Husky
16-04-05, 14:13
Heippa,

Eipä kilise mikään kello nupissa... hhhmm... :?
Mutta vierailepa www.immobilienscout.de:ssä. Saat ainakin yleisvaikutelman hintatasosta yms. Vinkkinä: keskustan alue = Bilk, Oberbilk, Unterbilk, Hafen, Altstadt, Stadtmitte. Derendorf on kans melko lähellä keskustaa.

Vaikeinta on löytää luukku privana, ne kun ovat yleensä välittäjillä jolloin palkkio on yleensä 2*KM (kaltmiete) + ALV eli 16%.Tiedän yhden yksiön keskustassa vapautuvan (muistaakseni) kesäkuun 1 kamun muuttaessa Suomeen. Tai heinäkuun 1.

Täällä on paljon kalustettuja kämppiä tarjolla. Mutta kuten todettu, yleensä välittäjän kautta... :(

bhajee
16-04-05, 18:37
Teepä Google-haku "mitwohnzentrale düsseldorf".

Nuohan on kai usein kämppiä, joista omistaja on itse poissa lyhyemmän (tai pidemmän, kuitenkin rajatun) aikaa. Varmaan on sellaisiakin, jotka ovat pelkästään vuokrattuna.

riikka
18-04-05, 09:39
Onko tuo Mitwohnzentrale, joku solu tyyppinen asumismuoto vai onko se, joku alivuokralaishomma vai mikä? :?
Mitwohnzentrale tarjoaa ainakin soluhuoneita, muistaakseni myös muita. Soluhuoneen vuokraat yleensä suoraan omistajalta, huonolla tuurilla tapaat naapurisi vasta sitten kun olet muuttanut sisälle....huoneesi ovessa sentään lukko. Yhteistä olohuonetta ei ole, toisin kuin Lontoon flatshareissa. Homma toiminut ihan hyvin silti, mun kokemuksen mukaan.

Myös laitosmaisen "solun" olen nähnyt: yhteissuihku käytävällä 10 hengen kesken... !!! Ja keittonurkkaus huoneessa. Yleensä huoneet ovat sentään normaaliasunnoissa.

Ilman välityspalkkiota löytyy rajoitetumpi määrä vaihtoehtoja: porukka voi vuokrata isohkon kämpän ylimääräistä pikkuruista huonetta (etenkin homot !?) ja kuten jo todettu, määräaikaisesti omaa vuokraluukkuaan kalustettuna. Kokeile esim. easy-wg.de

Kalustettuja kämppiä esim. e-rent.de Välittäjät ei tarjoa muita palveluita kuin vuokranantajien yhteystiedot.

Pipari
19-04-05, 14:23
www.wg-gesuch.de :stä löytää paljon privaatti-ilmoituksia enimmäkseen WG kämpistä, (Wohngemeinschaft=kimppakämppä), mutta joskus myös yksiöistä. Mun kokemuksen mukaan noi WG:t on useimmiten opiskelijoita, tai joskus nuoria ammattilaisia. Eli usein ihan kivoja tavallisia tyyppejä, ei siis mitään homokommuuneja :)

Itsekin löysin sen kautta kivan kalustetun yksiön kolmeksi kuukaudeksi (Zwischenmiete), kun vakiasukki muutti työharjoittelun takia väliaikaisesti toiseen kaupunkiin. Ja ilman välityspalkkiota tietenkin :)