Mistä tietää, että Jeesus oli irlantilainen?
Jeesus ei muuttanut pois kotoa ennen kuin täytti kolmekymmentä vuotta.
Hänellä oli kaksitoista ystävää, jotka kaikki olivat miehiä.
Hänen ensimmäinen ihmeensä oli valmistaa alkoholia.
Hän luuli äitiään neitsyeksi.
Äiti luuli poikaansa Jumalaksi.
Vielä viime sanoikseen hän pyysi lisää juotavaa.
Kuka osallistuu arvauskilpailuun mikä noista väitteistä on totta??
-vitseissä yleensä totuuden itu -
Tämän olen kuullut myös versiossa:
Jeesus vietti aikaansa kotona kolmekymppiseksi, teki itse kotiviininsä, liikkui tosi omituisissa seurakunnissa ja jos se mitään teki, niin se oli kyllä tosi ihme...
Lisäksenä vielä:
Piti isäänsä jumalana ja äitiään neitsyenä.
Jeesus vietti aikaansa kotona kolmekymppiseksi, teki itse kotiviininsä, liikkui tosi omituisissa seurakunnissa ja jos se mitään teki, niin se oli kyllä tosi ihme...
Kuulostaa varsin rennolta & hauskalta tyypiltä ;)
Miten muuten suomalaisiin on iskeytynyt noin syvälle katolinen oppi Marian ikuisesta neitsyydestä?? Että mies ei olisi missään vaiheessa koskenut vaimoonsa ja Jeesuksen sisarukset voidaan tulkita serkuiksi katolisten mukaan :shock:
Asiahan minulle ei sinänsä kuulu, mutta eihän Jezukzella ollut sisaruksia noin kirkko-opin mukaan?
Asiahan minulle ei sinänsä kuulu, mutta eihän Jezukzella ollut sisaruksia noin kirkko-opin mukaan?
En minäkään teologi ole, joten varmistus muistitietoon piti kaivaa muualta:
Luukkaan tai Matteuksen alussa, ns.jouluevankeliumissa sanotaan että Joosef ei yhtynyt Mariaan, ennen kuin Jeesus oli syntynyt tms. että siis heillä oli seksiä sen jälkeen...ja sitten UT puhuu siitä, että Jeesuksella oli veli Jaakob, ja että Jeesuksen veljetkään eivät ensin uskoneet Jeesukseen. Katoliset (JA SUOMALAISET??) ovat omaksuneet apokryfikirjoista jotain, eli myöhemmistä evankeliumeista, joita ei sitten Raamattuun liitetty.
Evankeliumissa myös kohta, jossa sanotaan jeesuksen menevän perheensä luo. väkijoukko kysyy, että eikö tämä ole se joosefin poika ja nuo hänen veljiänsä.
Tässähän Usko horjuu, kuten naapurin ukko tapasi sanoa valuessaan ravintelista iltasella kotituomiota kohti.
Muutoin ei saatu jazzsingeriä, tai rapsingeriä vaan Ratsinger paaviksi - siis todellinen popestar!
Muutoin ei saatu jazzsingeriä, tai rapsingeriä vaan Ratsinger paaviksi - siis todellinen popestar!
Vai moviestar?
http://www.ahti.org/paavi.jpg
Tämähän nyt on kovin kaukaa haettua ja rienausta, mutta aika moneen koloon näyttää jo levinneen lempinimeksi Natzinger.
Ja kun isä oli poliisi baijerissa, niin isä oli aivan varmasti natsi. Ja poikakin oli hitler-jugendissa, tosin niin oli kyllä koko muukin se ikäluokka.
Ja rintamakarkuruus nyt ei varsinaisesti kuulu asenteellisen ja periaatteellisen natsin profiiliin.
abe
http://www.ahti.org/paha_paavi.jpg
Loppuuks nää koskaan? :lol: