View Full Version : meine erfahrung

Kalle1983
17-04-05, 19:51
asun saksassa jo 9 vuotta , tulin 1996 stutgartin lähelle , ludwigsburiin perheeni kanssa.
jouduin 13 vuotiaana kieli kouluun , olin vuoden sitten hauptschule , realschule ja gymnasium. elikä lukion paperit 2004 ja heti heinäkuussa 2004 suomeen armeijaa :( :x
minä olen viihtynyt, vaikka enimmäiset vuodet kyllä ajattelin että mikä vi*** tyhmä maa.
jos nyt joku kysyy en lähtisi enää takaisin, ja mitä forumissa sanottiin:suomi on kylmä-->(loppusota joulukuussa)
on totta että suomalaiset on rehellisimpiä ja ehkä jossakin "parempia" ihmisiä mutta olen löytänyt kaveri piirini, ja voin sanoa että kaikki saksalaiset kaverini on vähän niin kuin suomalaisia.
olen käynyt kouluni täällä , perheeni on täällä kaverini ja tuttava piirini on täällä. ja mä tunnen saksassa enemmän ihmisiä kun suomessa.
elikä kyllä täällä viihtyy.
suomi pysyy kotimaana silleen tai tälleen. mikään ei tuu muuttamaan sitä ikinä.
ai niin mut suomalaiset naiset on paremman näköisiä kun täällä :wink:

DaPuppe
18-04-05, 11:08
jouduin 13 vuotiaana kieli kouluun , olin vuoden sitten hauptschule , realschule ja gymnasium. elikä lukion paperit 2004 ja heti heinäkuussa 2004 suomeen armeijaa :( :x

Miksi tuossa on nuo tuollaset hymiöt? Joka maassahan tuppaa olemaan armeija, jos ei oma niin vieras. Tämän vuoksi mieluummin pidän Suomessa suomalaiset armeijan kuin jonkun idästä (tai jostain muusta ilmansuunnasta) tulleen version. Vaikkakin omana varusmies aikana hieman ahisteli välillä ko. lafkan toiminta, niin mieluusti suoritin oman osuuteni.

suomi pysyy kotimaana silleen tai tälleen. mikään ei tuu muuttamaan sitä ikinä.
ai niin mut suomalaiset naiset on paremman näköisiä kun täällä :wink:

Niinpä. Tuossakin on jo pari syytä lukea uudestaan ylläoleva.

Mut ihan kiva siul, ku kerta viihyt täällä. Mie voisin omasta puolestani melkein hetkellä minä hyvänsä lähtä takas... No en ihan mut, melkein... Moneltas se iltakone lähtikään?? :wink:

Kalle1983
18-04-05, 15:16
enhän mä sano että armeija pahasta oli, mutta kun on täällä niin paljon tuleivaisuuden suunnitelmia.
niin se laittaa aika pahasti pasmat sekaisin kun pitäis lähtee puoleks vuodeks "ulkomaille", ja ettiä suomesta asunnon sun muuta.
ja kaikki sukulaiset asuu ympäri eurooppaa ni siellä voi sitten tulla vähän yksinäinen olo. sen takia ne --> :( :x
mutta olen iloinen että kävin armeijan!

samlund
18-04-05, 21:45
...ja sen lisäksi jos saksalainen joutuu armeijaan, niin se on todella huonoa säkää, sillä arvanheittoahan Saksassa armeijaan joutuminen todellakin on.

Joten ymmärrän hyvinkin kutkuttavan tunteen...

DaPuppe
19-04-05, 13:23
enhän mä sano että armeija pahasta oli, mutta kun on täällä niin paljon tuleivaisuuden suunnitelmia.
niin se laittaa aika pahasti pasmat sekaisin kun pitäis lähtee puoleks vuodeks "ulkomaille", ja ettiä suomesta asunnon sun muuta.

On nähtävästi firman palvelut heikentyneet tosiaan ratkaisevasti viimesen 10 vuoden aikana, ku pitää itte hommata majotuski :-D Vaan jos totta puhutaan niin en mie kyl oikein voi ymmärtää, et kuin se suunnitelmat sotkea voi, ku se on joka tapauksessa ollu tiedossa, et sellanen on tulossa. Noh, eipä sekään oo miun migreeni.

ja kaikki sukulaiset asuu ympäri eurooppaa ni siellä voi sitten tulla vähän yksinäinen olo. sen takia ne --> :( :x

No tuo voi olla kyllä totta. Tosin oli meilläki tikkakoskella jengiä Saksasta, Austraaliasta sekä niinkin eksoottisesta paikasta kuin Sodankylän pohjoispuolelta. Näistä kolmesta tuo Sodankyläläinen tais visiteerata kaikista vähiten kotona :-D Aussi lähti joulun aikoihin noin kuukaudeksi kotia, paluumatkalla hyppäs lentokoneeseen kevyt vaatetus päällä ku ulkona oli +30 astetta. Vastaavasti saapu muutaman kymmentä tuntia myöhemin helsinkiin, jolloin oli edelleen kevyt vaatetus päällä, mut lämpötila oli sen -30 astetta. Kuulemma hieman oli viileähkö olo.
:-D