View Full Version : Tunnetteko muutofirmoja?

Hanna
19-04-05, 12:12
Hei!
Olen kohtapuolin muuttamassa Düsseldorfista Suomeen ja jollain tavalla pitäisi saada (pieni) muuttokuorma maasta toiseen. Saksaan sain tavarat Finnair Cargon avulla, mutta nyt niitä on kertynyt vähän liikaa ja muutoauto olis tarpeellinen.... :?
Tunnetteko firmoja, joihin vois ottaa yhteyttä? Rengas-lehdessä oli 2 ilmoa, mutta siinä se sitten olikin.

Kiitos jo etukäteen!

Sanna
19-04-05, 15:47
Samat suunnitelmat täälläkin :D

Sain tällaisen tarjouksen www.msltrans.de-sivun kautta:
Bereitstellung eines 20ft. Cont. (30cbm) Maße ca.5,96m lang x 2,33breit x 2,35m hoch), Beladung erfolgt in Ihrer Regie
Transport zum Verladehafen, Exportzollabf, Seefracht incl. door Delivery
in Tampere pauschal EURO 2150,00

Für 1 x 40ft. Cont. (Leistungen wie oben) Maße 11,96 x 2,33 x 2,35 (60cbm) EURO 2950,00

Auf Wunsch kann eine Transportvers. gegen Totalverlust eingedeckt
werden. Die Prämie beträgt 1,1% vom Wert des Umzugsgutes.

Sie haben für die Beladung 4 Std freie Entladezeit, danach fallen Kosten
in Höhe von EURO 70,00 pro angef. Std. an.

Minusta ihan ok, muuttofirman tarjous kun oli 7700€.
Teemme muuton kuitenkin lopulta "in Eigenregie", isäni tulee 7,5-Tonner-Rekan kanssa hakemaan tavarat, näin koko homma tulee hänen mukaansa myös maksamaan n. 3000€, mutta meininki on varmaan rennompi (meillä on 2 ihan pientä lasta vielä jaloissa).

Vuokra-auto Saksan päästä (Sprinter tms. Europcarin tms. kautta) ei kannata ajatellakaan, se kun täytyisi tuoda takaisin (Einweg-maksut ovat muistaakseni tuhansissa...)

Yahoo-Groupissa http://groups.yahoo.com/group/paluumuuttajat on myös asiasta keskustelua, jos et vielä tunne :D

Hanna
19-04-05, 17:37
Vau ja kiitti pikavastauksesta Sannalle!
Mun muutto on kyllä pienemmässä mittakaavassa, arviolta ehkä joku 2 kuutiota 30 sijaan...eli ei edes yhtä pakettiautoa täyteen...enkä itse ole innostunut ajamaan....

Sanna
19-04-05, 18:00
Vau ja kiitti pikavastauksesta Sannalle!
Mun muutto on kyllä pienemmässä mittakaavassa, arviolta ehkä joku 2 kuutiota 30 sijaan...eli ei edes yhtä pakettiautoa täyteen...enkä itse ole innostunut ajamaan....

:lol: No joo, taitaa meillä sitten tosiaan olla vähän enemmän!
Jos Münchenin seudulta olet muuttamassa ja Juli on sopiva aika, voisi meilläkin ehkä olla tilaa parille laatikolle :wink:
Ja muuten ehkä tuolla paluumuuttajat-ryhmässä on joku sinun seudultasi?

samlund
20-04-05, 20:25
Kysyppä tarjousta Alexilta, eli aikanaan tarjous meille oli tällainen

ASIA: MUUTTOKULJETUS STRASBOURG - HELSINKI

Kiitämme tarjouspyynnöstänne ja tarjoamme Teille koti-irtaimistonne muuttokuljetuksen n. 30 m3 hintaan EUR 2.500,- ilman ALV 22%.

Hintaan sisältyy: - särkyvien esineiden pakkaus
- kuormaus ja purkaus
- kuljetus ovelta ovelle

Lisäveloitus: - muuttovakuutus 0,8% vak.arvosta
ilman omavastuuta (Tapiola)

Toivomme tarjouksemme sopivan Teille ja johtavan tilaukseen.

Ystävällisin terveisin,
Aleksi Stenvall
tel. 09 636 189
fax 09 612 1250
mob.0400 422 480

Muuttovakuutuksen hän myös tinki pois. Meillä oli ns. huonoa tuuria, sillä usein käy niin että lasti on tulossa Eurooppaan, jolloin Suomeen paluu tulee halvemmaksi. Olemme muuttaneet nyt pari kolme kertaa Alexin avulla, ja mikää ei ole koskaan mennyt rikki, eikä puupintoja tms teipattu pilalle yms. Eli suosittelen

Jensku
07-06-05, 21:11
Mulla taa olisi edessa muutto Suomesta Frankfurttiin tassa kesan aikana. Onko kukaan tuonut yksiollisen verran tavaroita saksaan, siis sanky, sohva, muutama laatikko? Kovasti tassa on harkinnan alla, etta mita kannattaa tuoda ja mita jattaa Suomeen... Kaikki jarkevat vinkit otetaan vastaan. En meinaa keksi mika on halvin tapa saada ne tanne, kun en omista autoa, eika tutuilla ole pakua.

Timppa
21-07-05, 12:23
http://www.puljula.com/ vei tavaramme Suomesta Saksaan vuonna 2002, silloin 40 kuutiota n. 5000€, nyt Saksasta Suomeen 60 kuutiota maksoi 6000€, hintaan sisältyi pakkaaminen lähtöpäässä, pakkausmateriaalit, kuljetus, ja kohteessa "aukipakkaaminen", eli laatikot kannettiin oikeisiin huoneisiin. Vakuutus muistaakseni päälle.

Molemmilla kerroilla sanomista tullut vain jostain pikkuasioista, kokonaisuuten tyylikkäästi hoidetut muutot.

Timppa

samlund
24-07-05, 16:20
Pitäkäähän kiirettä jos aiotte Alexia käyttää, sillä hän kuulemma lopettaa nyt syyskuussa tai jossain tässä vaiheessa.

Alexi on ollut ehdottomasti luotettavin ja edullisin muuttofirma, ja hoisi pakkaamiset ja kannot kohteeseen samaan hintaa.