Kalle1983
19-04-05, 20:08
asun jo 9 vuotta täällä ja en tunne yhtään suomalaista ja tunnen 100 saksalaista?!?!?
mistä johtuu?
teidän kokemus??
mistä johtuu?
teidän kokemus??
|
View Full Version : onko teillä enemmän saksalaisia vai suomalaisia tuttavia Kalle1983 19-04-05, 20:08 asun jo 9 vuotta täällä ja en tunne yhtään suomalaista ja tunnen 100 saksalaista?!?!? mistä johtuu? teidän kokemus?? Wanda 19-04-05, 20:57 Luonnollisestikin on enemmän saksalaisia tuttavia, asummehan Saksassa :-D . Suomalaisia nettituttuja paljon, liveseuraa on noista saksalaisistakin riittänyt. arska 19-04-05, 22:15 No vähän sekä että. Työn puolesta on sekä saksalaisia että suomalaisia. Harrastusten kautta on sitten pelkästään saksalaisia (ynnä turkkilaisia, hollantilaisia, puoli-ranskalainen....jne ota niistä ny selvä). bhajee 19-04-05, 23:38 Ei juurikaan suomalaisia. Muita ulkomaalaisia kyllä ehkä kyllä enemmän kuin tilastollisesti pitäisi olla... :-D Tuukka 20-04-05, 01:10 Molempia yllin kyllin. Duuniasiat menee saksalaisten kera, vapaa-aikana näyttäisi olevan sinivalkoiset värit hallitsevassa asemassa. Sanna 20-04-05, 10:19 Yksi suomalainen, internetin kautta löydetty (Hei Mari :smt039 ), kaikki muut yhtä skottia lukuunottamatta saksalaisia. Meidän kylässä kyllä asuu vielä 3 muutakin suomalaista ja naapurikylissä kuulemma myös, mutta he ovat jo (ainakin melkein) seuraavaa sukupolvea. Kun näemme, tervehdimme, mutta mitään yhteydenpitoa ei ole. Yhden heistä lapsi on "Kaffeehaus-tuttuni", mekin tosin puhumme yhdessä aina vain saksaa :-D Mariia 20-04-05, 11:11 Töitten puolesta saksalaisia, mutta tosin vain kollegoja. Vapaa-ajalla kanssakäyntiä suurimmaksi osaksi suomalaisten, puolisuomalaisten tai muutaman muun maalaisen kanssa.. Että sillai :D DaPuppe 20-04-05, 11:38 Töissä on kohtalotoverit pelkästään saksalaisia, tosin vaihtuvuus on ollut hyvin suurta tässä 2 vuoden aikana. Vapaa-ajalla puolestaan ympärillä olevat immeiset tulevat milloni mistäkin ilmansuunnasta, on suomalaisia, espanjalaisia, portugalistakin on immeisiä, ruottalaisia, ranskalaisia, itävallastakin on porukkaa ja ai niiin myös saksalaisiakin on sekä muista maista.. Mut pääpaino on suomalaisilla. Ahti 20-04-05, 11:46 Kaikenmaalaisia on kavereiksi kertynyt. Outoa tosin, että saksalaiset kaverini ovat kaikki itä-saksan puolelta! :shock: Jotenkin reilumpaa ja rehellisempää sakkia nuo ossit. kerosiini 20-04-05, 12:51 Kaikki tuntemani ovat saksalaisia, kielikursseilla on tullut tavattua jokunen muun maalainenkin, mutta ei lainkaan suomalaisia. Satu Johanna 20-04-05, 13:28 Mulla on enemmän saksalaisia sukulaisia (naimakaupan kautta) kuin suomalaisia. Mutta ystävättäriä on enemmän Suomesta mitä Saksasta. (Lasken tähän kaikki ystäväni, joiden kanssa olen vuoden aikana tekemisissä. Pidetään edelleen tiiviisti yhteyttä suomalaisten ystävieni kanssa välimatkasta huolimatta.) Saksalaisten työkavereiden kanssa vietetään joskus vapaa-aikaa yhdessä ja edelleen pidän yhteyttä entisiin suomalaisiin työkavereihini. Onko niin, että te muut ette enää ole "entisten" suomalaisten tuttujenne kanssa missään tekemisissä? Mariia 20-04-05, 13:42 Ei ole tosiaankaan niin, mutta sitä on vuosien varrella (myös omaa laiskuutta) jääny yhteydenpidot vähiin. Tottakai parhaat ystävät on ja pysyy, vaikkei nyt säännöllisin väliajoin kontaktia pidäkään ja sen huomaa, että aina kun menee Suomeen, niin niitten kanssa ei oo mitään ongelmia keksiä jutun juurta jne. Mutta kyllä parin ekan vuoden jälkeen se suomalainen ystäväkunta harventu huimasti, kourallinen ihmisiä, joiden kanssa aina välillä mailia lähettelee ja yksi paras ystävä, joka on ja pysyy vaikka pitäiski pidemmän katkon yhteydenpidossa. marsu 20-04-05, 13:47 Jos tässä ajatellaan nyt niitä uusia tuttuja joita on tullut sen jälkeen kun olen muuttanut Suomesta Saksaan, niin niissä ei tosiaankaan montaa suomalaista ole. Töissä pyörii tasapuolisesti ihmisiä ihan joka Euroopan kolkalta ja heidän kanssaan olen tekemisissä myös vapaa-ajalla. Suurimmassa osassa harrastuksistani olen kuitenkin tekemisissä lähes pelkästään saksalaisten kanssa. Mutta kaiken kaikkiaan olen varmaan kuitenkin eniten yhteyksissä (netin kautta, lomamatkoilla) vanhojen tai uudempienkin suomalaisten ystävien ja tuttavieni kanssa. Kalle1983 20-04-05, 14:25 Kaikenmaalaisia on kavereiksi kertynyt. Outoa tosin, että saksalaiset kaverini ovat kaikki itä-saksan puolelta! :shock: Jotenkin reilumpaa ja rehellisempää sakkia nuo ossit. veli on huomannut saman että itäsaksalaiset on rehellisempää porukkaa, mun veljellä on 4 naapurii itäsaksasta. itelläni on vann stuttgartista ystäviä ja tuttavia ja jotku niistä on kusipäitä. valitettavasti. abe 20-04-05, 19:17 Onko niin, että te muut ette enää ole "entisten" suomalaisten tuttujenne kanssa missään tekemisissä? Ei missään nimessä. Päivittäin olen irc:ssä yhteydessä isoon kasaan vanhoja frendejä. Lisäksi suomessa pitää päästä vähintään kerran vuodessa käymään kaiffareita ihan paikan päällä moikkaamassa. Silloin tosin myös useimmiten tulee melkoinen runsaudenpula missä ja ketä kaikkia käy tapaamassa. Kun rehellisesti sanoen mun hyvien kaiffarien piirit on kolminumeroisia. "Entisiä" kaiffareita mulla ei juurikaan ole, mutta tarkoittanenkin sillä hiukan eri asiaa :) Saksalaisia tuttuja ja kaiffareita on ilmaantunut vaimon kautta ja työpaikoilta, niiden kanssa tosin vähemmän tulee mitään yhdessä tehtyä. Muutaman suomalaisen kanssa enempi. Tosin nyt kun asuu täällä maalla, niin sitä lähinnä näivettyy kotiin iltaisin. Suomalaisten kantapöydässä on aina kiva käydä, samaten kauppakilla, finpron sun muutaman muun yhteisön tapahtumissa. Niin ja bridgenpeluusta on tullut suhtkoht iso kaiffaripiiri, sieltä löytyy kuitenkin hyvinkin paljon kansalaisuuksia täällä mynssenissä. Erittäin paljon venäläisiä, puolalaisia, romanialaisia, tanskalaisia, brittejä tuolla käy pelaamassa. abe Kalle1983 20-04-05, 19:23 Onko niin, että te muut ette enää ole "entisten" suomalaisten tuttujenne kanssa missään tekemisissä? abe olin juuri puoli vuotta suomessa ja näin taas kaverit 5 vuoden jälkeen, ja huomasin että minulla ei ole enää mitään yhtenäisyyttä heidän kanssa. niistä oli siistii ajaa kännissä sun muuta ja kun kysyin miks helvetissä ne tekee jotain noin tyhmää niin kaikki katto mua vaan tyhmästi. siinä meni mun viimisetkin tuttavat suomessa. ei oo paljon menemistä suomeen kun kaikki sukulaiset asuu ympäri suomee. abe 20-04-05, 21:42 Tuota, tuollaisista "kavereista" pitääkin hankkiutua eroon mahdollisimman nopeasti. Alkoholin vaikutuksen alaisena auton ajaminen on yksi suurimpia virheitä mitä minun oikeus&kohtuus -skaalalla voi tehdä. Kun siinä ei vaaranna vain itseään. Vaan meitä sivullisia myös. abe abe 20-04-05, 21:44 ei oo paljon menemistä suomeen kun kaikki sukulaiset asuu ympäri suomee. Mitä tarkoitat? Et halua nähdä sukulaisiasi? Vaiko että nähdäkseen sukulaisia joutuisi kiertämään liikaa maaseutua? abe Husky 21-04-05, 11:17 Mulla on huimat 2 kpl horsteja kavereina. Muuten on hieman kirjavaa, ja varsin sinivalkoista.... :lol: Suomalaisten kamujen kanssa pidetään säännöllisesti yhteyttä meilillä, mesellä, puhelimella.. Tosin kyllä mullakin kutistui se jengi sellaseen kouralliseen ekan horstivuoden aikana, ne parhaimmat kamut tosiaan on ja pysyy. Tuo runsaudenpula on tuttu ilmiö suomen keikoilla, ei tosin määrästä johtuen vaan logistisista ongelmista.. Ainakin jos on kyse vain vkl tahi pidennetty vkl keikasta. Mulla kun tuo kafru/perhe piiri sijoittuu kolmeen eri kaupunkiin, siinä joutuu aina suunnittelemaan "reitin" etukäteen. wink: Positiivista on se että välimatkat näiden 3:n kaupungin välillä on kuitenkin vain n. 80 km, joten esim viikossa kerkiää kyllä joka paikkaan. Tuo vkl on vaan liian tiukka, siinä sais laukata kieli vyön alla... Niinpä olen kehitelly taktiikan jonka mukaan en kerro ollenkaan esim. stadilaisille tulevani vkl-keikalle - menen sinne sitten seuraavan kerran sinne ja jätän kertomatta + menemättä loviisaan tahi lahteen... :twisted: Tämä toimii hyvin. Muuten se on karmeeta zämpläystä mistä on ilo kaukana... DaPuppe 21-04-05, 11:40 Onko niin, että te muut ette enää ole "entisten" suomalaisten tuttujenne kanssa missään tekemisissä? Ei pidä paikkaansa. Suomalaisiin kavereihin oon yhteyksissä moninaisimmin välinein. Toisiin tiheämmin kuin toisiin, joihinkin päivittäin toisiin noin kerran kuukaudessa. Mutta sama on tullu huomattua kuin muillakin, että piirit tuppaa hieman kutistumaan. Alkoholin vaikutuksen alaisena auton ajaminen on yksi suurimpia virheitä mitä minun oikeus&kohtuus -skaalalla voi tehdä. Kun siinä ei vaaranna vain itseään. Vaan meitä sivullisia myös. Niinpä. Täällä vaan tuntuu olevan tapana, että parin kaljan (tai viinilasin) jälkeen voip ihan huoletta ajaa autolla kotiin. Tämä puolestaan ei sovi miun ymmärrys maailmaan mitenkään. Se on joko tai ei sekä että. Ainakin tuo kodin vieressä oleva biergarten tuntuu olevan sellanen show-off-paikka, jonne on pakko tulla näyttämään autoa ja juomaan kaljaa. Yllättäen kumminkin ne autot on hävinneet aamuksi jonnekin, vaikka kuski tuskin on ollut 0-linjalla. Tuo runsaudenpula on tuttu ilmiö suomen keikoilla, ei tosin määrästä johtuen vaan logistisista ongelmista.. Ainakin jos on kyse vain vkl tahi pidennetty vkl keikasta. Mulla kun tuo kafru/perhe piiri sijoittuu kolmeen eri kaupunkiin, siinä joutuu aina suunnittelemaan "reitin" etukäteen. wink: Tuo on tuttu ongelma. Meilläkin on sukulaisia/kavereita pääasiassa kolmella paikkakunnalla Kouvolassa, Lappeenrannassa sekä Oulussa. Noi kaks ekaa nyt menee suhteellisen kivuttomasti, mut sitten tuo kolmas :-D Kerran katteltiin että kahden viikon "loman" aikana tuli ajettua 2500 km ja nähtyä noin 25-30 tuttavaa/kaveria, loman rentouttavin kohta tais olla ku palas takas ja sulki oven selän takana kiinni. :-D Taina 21-04-05, 11:53 Kerran katteltiin että kahden viikon "loman" aikana tuli ajettua 2500 km ja nähtyä noin 25-30 tuttavaa/kaveria, loman rentouttavin kohta tais olla ku palas takas ja sulki oven selän takana kiinni Me tehtiin ekana Suomen kesänä sama virhe. Hyväksi tapaamiskeinoksi on osoittautunut se, että vuokraamme joka kesä Hesasta yhden saunan tupineen, kutsumme pääkaupunkiseudun (sinne on se suurin rypäs sijoittunut) serkut, ystävät, ex-kolleegat ym. saunomaan. Tuovat omat makkarat ja kaljat mukanaan, niin ei tarvitse kenenkään kokkailla. Kaikki tulee tavattua yhdellä kertaa. Helppoa ja muun loman voi sitten käyttää rentoutumiseen tai siihen mihin itse haluaa. Kalle1983 21-04-05, 19:01 ei oo paljon menemistä suomeen kun kaikki sukulaiset asuu ympäri suomee. Mitä tarkoitat? Et halua nähdä sukulaisiasi? Vaiko että nähdäkseen sukulaisia joutuisi kiertämään liikaa maaseutua? abe tarkoitin että kaikki asuu ympäri eurooppaa, minulla ei ole kun isovanhemmat suomessa. sori santze 26-09-06, 23:26 niitä kavereita on jos minkämaalasia, mutta eniten taidan suomalaisten kanssa pyöriä, joiden kautta sitten yhdessä ollaan ulkomaalaisten kanssa, jotenka siis sekaporukalla. oikeastaan aitoja saksalaisia taidan tuntea vähiten. |