View Full Version : Mistä ammattisiivousvälineitä/kiire

pampula
29-06-10, 12:09
Luulisin, että täältäkin saa ihan kunnon välineitä mutta mistä? Jos vaikka nettisivuja voisi joku ihana ihminen laittaa niin voin sitten itse etsiä lähimmän myymälän. Saksalaiset tuntuu kovasti ihastuneen kaikenlaisiin narupomppeihin ja sieniin eikä muuta sitten markettiosastolla olekkaan tarjolla. :smt021 Pampula kiitää :angel5:

anukorpi
29-06-10, 13:25
Luulisin, että täältäkin saa ihan kunnon välineitä mutta mistä? Jos vaikka nettisivuja voisi joku ihana ihminen laittaa niin voin sitten itse etsiä lähimmän myymälän. Saksalaiset tuntuu kovasti ihastuneen kaikenlaisiin narupomppeihin ja sieniin eikä muuta sitten markettiosastolla olekkaan tarjolla. :smt021 Pampula kiitää :angel5:

Minkähänlaista välinettä olisi haussa?

pampula
29-06-10, 14:03
Minkähänlaista välinettä olisi haussa?

säätövarsi, levykehys ja lankaosia

tämän tyyppisiä siis:
http://www.cleaner.fi/ph/phtest.nsf/sp?Open&cid=Content33129
http://www.cleaner.fi/ph/phtest.nsf/sp?Open&cid=Content1157B
http://www.cleaner.fi/ph/phtest.nsf/sp?Open&cid=Content4F4CA

Heinze
29-06-10, 14:55
Vermop on hyvä merkki.
Heillä on myymälä vain firman kotipaikalla Wertheimissa, mutta hakusanalla Vermop löytyy monenlaisia postimyytipuljuja.

pampula
29-06-10, 15:24
Kiitos Heinze, tuolta näytti saavan oikean näköistä tavaraa.

anukorpi
29-06-10, 15:38
Kyllä ainakin Realissa pitäisi olla Viledan narumoppien vieressä pesulastoja (vai mitä nyt viralliselta nimiltä ovatkaan). Itsellä on Sinin säätövapa ja mikrokuituliina käytössä. Kaipa sillä puhtaampaa tulee kuin narumopilla, mutta en ole vieläkään oikein tottunut sillä pesemään (vaivalloista aina sitä repiä siitä pois, kastaa, rutistaa ja asetella takaisin lastaan) - ennen pesin lattiat ilman kumihanskoja - nyt niitä on pakko käyttää...

pampula
29-06-10, 15:51
Kyllä ainakin Realissa pitäisi olla Viledan narumoppien vieressä pesulastoja (vai mitä nyt viralliselta nimiltä ovatkaan). Itsellä on Sinin säätövapa ja mikrokuituliina käytössä. Kaipa sillä puhtaampaa tulee kuin narumopilla, mutta en ole vieläkään oikein tottunut sillä pesemään (vaivalloista aina sitä repiä siitä pois, kastaa, rutistaa ja asetella takaisin lastaan) - ennen pesin lattiat ilman kumihanskoja - nyt niitä on pakko käyttää...

Kiitos, täytyykin katsoa missä meillä on lähin Real.

Munkin mielestä se on vaivalloista. Siksipä mulla onkin useampi liina käytössä samaan aikaan :iconbiggrin:

muoks: Ja jos kastelee liinat etukäteen valmiiksi, ei tarvi liotella käsiään jatkuvasti pesuvadissa eikä käyttää kumihanskoja. Meillä neliöt tuplaantui, kun muutettiin tänne.

ar bandur
29-06-10, 17:27
vanhoja rättejä tai miksei uusiakin saa kaupasta, ämpäriin vettä ja vähän mäntysuopaa (vaikka frosch:lta) http://www.frosch.de/ ja sitten ei tarvitakaan kuin muutama napero ja niille vähän propagandaa että kuinka kivaa lattian imuroiminen ja luuttuaminen onkaan! joka kolo ja nurkka puhdistuu ilman kalliita ja vaivalloisia lisävälineitä ;) ei tietenkään saa liian usein siivota ettei mene hohto jännästä harrastuksesta.. mäntysuovan kanssa ei tarvi kumihanskojakaan vaikka kuin allergikko olisi.

pampula
29-06-10, 20:32
vanhoja rättejä tai miksei uusiakin saa kaupasta, ämpäriin vettä ja vähän mäntysuopaa (vaikka frosch:lta) http://www.frosch.de/ ja sitten ei tarvitakaan kuin muutama napero ja niille vähän propagandaa että kuinka kivaa lattian imuroiminen ja luuttuaminen onkaan! joka kolo ja nurkka puhdistuu ilman kalliita ja vaivalloisia lisävälineitä ;) ei tietenkään saa liian usein siivota ettei mene hohto jännästä harrastuksesta.. mäntysuovan kanssa ei tarvi kumihanskojakaan vaikka kuin allergikko olisi.

Joo, kannatetaan lapsityövoimaa :-D

anukorpi
29-06-10, 21:50
vanhoja rättejä tai miksei uusiakin saa kaupasta, ämpäriin vettä ja vähän mäntysuopaa (vaikka frosch:lta) http://www.frosch.de/ ... ja mäntysuovan kanssa ei tarvi kumihanskojakaan vaikka kuin allergikko olisi.

Frosch on kyllä kaukana mäntysuovasta ja päinvastoin. Miellyttävä haju. Käytän pyykkien nyrkkipyykki- esikäsittelyyn tai liotukseen, joskus lattioihin.

pinefall
30-06-10, 14:13
Mä just täs mietin, että saako täältä mäntysuopaa..

Minkäslaista ainetta käytätte roskisten pesuun, kun meillä tuo pesuvesi kuitenkin pitää heittää nurtsille. Nyt on ihan ällökeli roskisten suhteen. Huomenna haetaan bio ja rest ja ne löyhkää jo nyt kuin kuolleelta ruumiilta!

Heinze
30-06-10, 18:24
Mä heitän rokikseen muutaman litran kiehuvaa vettä ihan ilman pesuainetta - kärpäsenmunat ja toukat tykkää.
Annan jäähtyä vähän, heiluttelen ja tarvittaessa harjaan.

anukorpi
30-06-10, 22:00
Minä taas en oo ymmärtänyt tuota roskisten puunausta ollenkaan. Meillä käytetään roskapusseja eikä siellä roskiksessa mitkään eritteet lillu tyhjennyksen jälkeen. Bio-roskis on tietysti asia erikseen, mutta en minä sitäkään sisältä kuunaa. Ei ne haise kuin sen mitä niitä avaa. Avaan sen verran, ettei kärpäset pääse karkuun. :razz: Toisaalta meillä on roskikset sellaisessa paikassa, ettei ne häiritse ketään, vaikka avatessa haiskahtavatkin. Veden tuhlausta moinen puunaus minun mielestä.

Heinze
30-06-10, 22:42
Meillä roskis seistäjököttää suoraan ulko-oven vieressä. Tuppaa vähän häiritsemään, jos sieltä tulvii kärpäsiä.

nannyogg
30-06-10, 22:48
Me käytetään biohajoavasta muovista tehtyjä biojätepusseja, jotka solmitaan tiukasti kiinni. Puutarhajätteissä taas ei kärpäset sikiä.

anukorpi
30-06-10, 23:26
Meillä roskis seistäjököttää suoraan ulko-oven vieressä. Tuppaa vähän häiritsemään, jos sieltä tulvii kärpäsiä.

Mihin ne kärpäset sieltä tulvii, jos kansi on kiinni? Laittaa ulko-oven kiinni ennenkuin vie roskat niin ei mene kärpäset sisälle.
Meillä on myös biojätteelle paperinen biojätepussi, mutta ne tuppaa vuotamaan biojäteastiaan ja kaadan sen pusseineen kaikkineen sinne roskikseen. Ainoa etu näissä pusseissa on se, ettei sitä pikkuroskista tyhjentäessä tarvitse käsin raapia kaikkia homeisia perunankuoria, kun sen tyhjentää sinne ulos roskikseen. Vielä ainakaan en ole löytänyt bioroskapussia, joka pitäisi kaikki nesteet. Eli sen pienemmän sisäroskasäiliön joudun kyllä huuhtelemaan.
Mutta sen ulkoroskasäiliön puunaamista en vieläkään ymmärrä - likainen roskis pitäisi putsata roska-auton tyhjennyksen jälkeen, että uudet likaiset roskat voi laittaa puhtaaseen säiliöön odottamaan seuraavaa tyhjäyskertaa?!

pinefall
01-07-10, 08:42
No, kyllä muakin häiritsee, kun nuo roskikset haisee aivan kamalalle ja tuossa etuoven vieressä (toki roskiskatoksessa) ovat ja meillä kärpäset pyörii ihan ympärilläkin eikä pelkästään sisällä roskiksessa. Ei tuosta voi kohta oksentamatta ohi mennä. :tongue5: Meillä on avoin roskiskatos ja tuo etupiha koko päivän niin aurinkoinen, että biossa käy kuhina. Mäkin käytän biossa sellaisia biopusseja, mutta kyllähän nekin päästää kaikki litkut ennenpitkää läpi. Restiinkin laitan roskat aina pusseissa ja tiukasti kiinni, mutta aina se vaan jotenkin on likanen ja haisu (siis varsinkin näin kesällä). Grünis on sentään suht puhdas, kun sinne tulee heitettyä vaan pestyä jätettä. Täytyy kokeilla tuota kiehuvaa vettä.. mua ihan pelottaa toi tän päivänen roskisten pesu. Yöööööök!!

Wanda
01-07-10, 09:25
Puutarhaletkulla ja pitkävartisella pyttyharjalla puhdistan bio-pöntön muutaman kerran kesässä. Muoviset biopussit ei päästä nesteitäkään läpi, joten aika siistinä pysyy pönttö. Kyllä mun mielestä se hajuton pönttö autokatoksessa on parempi kuin sellanen, johon ei voi edes koskea... Pestäänhän se vessanpyttykin (ei meillä kuitenkaan sillä samalla pyttyharjalla) monta kertaa viikossa ja tehdään tarpeet sitten puhtaaseen pyttyyn ;)

pinefall
01-07-10, 11:47
Hmm.. minkälaista muovista biopussia käytät? Mä käytän kans muovista (tietysti hajoavaa) biopussia, mutta kyllä nekin jossain vaiheessa alkaa päästää nesteitä ja hajuja läpi. Mä löysin (siivottuani pesuainelaatikkoa) Suomalaisen saunan tehopesu-puhdistusaineen. Siinä lukee, että tehokas.. mm. pesuvadeille(kin) ja voi käyttää myös mattojen pesussa. Taidan kokeilla myös meidän Müllien pesuun!! :hello1: On siinä ainakin joku ympäristösertifikaatti.

pampula
01-07-10, 11:57
meilläkin on roskikset ulko-oven edessä eikä edes missään katoksessa. Voin nakata biopussin roskikseen astumatta kunnolla edes eteisestä ulos :smt118

Mä käytän sanomalehteä biopussina.

Wanda
01-07-10, 12:25
Hmm.. minkälaista muovista biopussia käytät?

Pap Star-merkkiset biopussit on hyviä ja kestäviä, kestävämpiä kuin esim DM:ssä myytävät biopussit. Myös sanomalehteen tulee usein käärittyä esim. perunankuoria.

pinefall
01-07-10, 20:52
Mistäs noita papstareja saa?? Mä oon ostanut Rewestä niiden pusseja..
bytheway, mies sanoi, että saunanpesuaine oli ihan jees müllien pesussa.. mä pelastauduin ja delegoin :toothy3:

Wanda
01-07-10, 21:25
Meillä ainakin Realista ja Metrosta saa niitä.

Mä en ole tainnut koskaan käyttää mitään pesuainetta pönttöjen pesemiseen, vesi ja harja riittää.

pinefall
02-07-10, 15:20
Ahaa, okei no meillä ei ole kumpaakaan tässä lähellä. Täytyy siis tyytyä näihin mitä on.

anukorpi
02-07-10, 23:57
Papstaria olen nähnyt lähes kaikissa ruokakaupoissa idästä länteen. Se on sellainen yleinen pahvi-muovimerkki kaikille piknikastioille. Niiltä löytyy tavaraa alu-tuhkakupeista, muovilautasista, -aterimista ja - mukeista paperisiin lautasiin- ja mukeihin. Riippuu kaupasta mikä valikoima niillä on. En ole bio-roskapusseja nähnyt kaupoissa siltä firmalta kyllä. Nettikauppa (http://www.papstar-shop.de/?gclid=CIDrqdrqzaICFQORZgodHVY0vw)kin niillä näyttää olevan, mutta tuskin kannattaa sieltä roskapusseja tilata...?