View Full Version : Uusi tulokas Mainziin
Asuuko kukaan Mainzin alueella? Olen 25-vuotias ja muuttamassa Mainziin elokuun alkupuolella uuden työn perässä. Paikka on minulle täysin uusi, enkä tunne sieltä ketään, joten olen innokaasti etsimässä kontakteja ja kaikenlaisia neuvoja tai vinkkejä Mainziin/Saksaan muuttoon liityen.
Tiia
Meitä on täällä paljon ja lisää mahtuu! Mainz ja sen lähiympäristö on ihanaa paikkaa asua, joten tänne vaan!
Olemme pyöräyttämässä innolla paikallista Saksa-Suomiseuraa käyntiin muutaman mammalomavuoden tauon jälkeen, joten uudet tulokkaat ovat tervetulleita. Puheenjohtaja, joka tietää kaikesta kaiken, on juuri nyt lomalla, mutta kysymyksiin vastaillaan mahdollisuuksien mukaan.
Vapaa-ajan toimintaakin meillä on ihan mukavasti. Käymme silloin tälloin ulkona lasillisella, musikaaleissa ja toukokuussa teimme matkan Lontooseen ja kaikkea muuta mukavaa on vireillä.
Tervetuloa Mainziin!
-Marlina
Itse olin 2006/2007 talvilukukauden Mainzin yliopistolla. Tykästyttiin muiden suomalaisten kanssa kaupunkiin todenteolla. Löytyipä sieltä alueelta möys emäntä, jonka perään olen nyt järjestelemässä muuttoa. Syksyllä pitäisi olla osoitteena Wiesbaden jos kaikki menee suunnitelmien mukaan.
Olisi sitten mukava tavata toisinaan myös maanmiehiä joten jos Mainzissa alkaa jonkinmoista toimintaa tälläkin saralla olemaan niin hieno homma! Ilmeisesti myös Frankfurtin kantis elää ja voi hyvin.
ps. työpaikkavinkkejä otetaan vastaan :)
Kiitos vastauksistanne. Kivaa, että alueelta löytyy muitakin suomalaisia ja että vieläpä järjestetään aktiviteetteja! Vähän olin jo kauhistellut itsekseni ajatusta hypystä tuntemattomaan, mutta teidän positiiviset viestit helpottavat oloa kummasti!!:grin:
Missä näistä paikallistoiminnoista ilmoitellaan?
Hei! Täällä toinen saksaan muuttaja. Loppukesästä Maintz / Wiesbaden alueelle. Kalustettua asuntoa etsin alkuun joten jos näistä on hyviä vinkkejä niin kiitollisena otan vastaan.
Tuija
Parhaat asuntomarkkinat ovat mielestäni: www.immobilienscout24.de
Ollan perustettu facebookiin oma ryhmä Suomileidit Mainzissa. Tapahtumat ovat yleensä vain meidän keskisiä, joten sitä kautta pääsee parhaiten mukaan meidän toimintaan.
Frankfurtissa toimii aktiivinen kantis, mutta toivottavasti saadaan pian Mainziin myös oma sellainen :smt041.
Muuttolintu 28-07-10, 13:11 Hei,
täällä myös yksi suomalais-mainzilainen, vuosimallia -85. Takana samankaltainen tarina kuin ELellä: vaihtolukukausi yliopistolla ja sitä kautta löytynyt toinen puolisko. Menossa on nyt kolmas kesä Mainzissa ja tarkoituksena vaihtaa talvilukukaudesta alkaen opiskelemaan tänne. Olisikin kiva tutustua muihin pysyvästi täällä asuviin suomalaisiin, koska on vaihto-opiskelijoilla on omat kuvionsa ja ne lähtevät lukukauden (/-vuoden) päätyttyä pois.
TUIJA: Mulla on tosi hyvä vinkki asunnon suhteen: vuokraa mun poikaystävän kämppä ;) me ollaan menossa Suomeeen 13.8 ja tullaan lokakuun alussa takaisin, tämä olisi vapaana tuon 1,5kk. Kalustettu uusi huoneisto, 27 neliötä, 360e/kk (+joku takuuvuokra varmaan). Vuokrasta voidaan keskustella, koska me joudutaan kuitenkin jättämään meijän tavaroita tänne. Hyvä sijainti ja hyvät kulkuyhteydet keskustaan. Lähetä vaikka yksityisviesti, jos kiinnostaa :)
Anteeksi, ei ollut tarkoitus tulla ainoastaan mainostamaan, vaan siis ihan oikeasti olisi kiva tutustua suomalaisiin :)
Moikka!
Suomalaisia löytyy Wiesbadenin ympäristöstä muualtakin, siis ainakin Taunussteinista\\:D/.
Hei ELe, onpa hauska saada muitakin Ukilaisia tänne, sillä sieltä minäkin olen alunperin kotoisin! Tervetuloa vaan näille nurkille! Kyllä täällä kelpaa asustella, vaikka ainakin näin kesäisin kaipaan kovasti meren läheisyyttä. Pääsimme onneksi nauttimaan kesäloman aikana kolme viikkoa Suomen kauniista ja helteisestä kesästä. Pakkahuoneen munkit maistuivat mahtavalle. Terveisiä sinne Uuteenkaupunkiin ja onnea muuton järjestelyihin.
Huomasin tuon Muuttolinnun viestin liian myöhään. Kämppä on jo hankittuna ja tavaratkin kannettu sisään. Wiesbadenista tuli meille uusi koti. Luulin oppivani täällä saksaa mutta kaikki puhuukin englantia!
Tuija
Mainzissa on su 12.9 Interkurtulelles fest! Meillä on siellä ständi varattuna, joten tulkaa ihmeessä tutustumaan!
-Marlina
Hei, Marlina!
Onko teillä joku postituslista? Yksi Karlsruhesta mainziin muuttanut suomalainen opiskelija juuri kyseli kontakteja.
t. Liisa
Hei Liisa!
Meillä ei varsinaisesti ole virallista postituslistaa, mutta käytämme facebookia aika paljon yhteydenpitoon (Suomileidit Mainzissa).
Kaikille tiedoksi: Valitettavasti jouduimme perumaan Interkulturesses Fest-ständimme työvoiman vähyyden takia:smt010. Ensi vuonna uusi yritys.
-Marlina
Hmm, vai että ladyt. Tämä minun tuttavani on kyllä ihan ehta mies.
Kaipa kantikseen saa silti tulla.... Lukukausi alkaa 15. lokakuuta, joten kantis josakin lokakuun loppupuolella voisi hyvinkin olla menestys.
Hihi, miksei Mainzin ladyt ja Frankfurtin köriläät koskaan kohtaa toisiaan? Tästähän voisi kirjoittaa vaikka "Suomalaiset Saksassa -melankolian"...
:love5:
|