View Full Version : marjoja!

hexxi
29-04-05, 20:23
Mistä kannattaisi aloittaa kun haluaisin täyttää pakastimeni marjoilla? Siis lähinnä punaisia viinimarjoja, vadelmia ja vähän mansikoita pitäisi saada pakkaseen. Syön niitä siis jäisinä.

Olen marjojen suurkuluttaja. Jokseenkin olen tottunut siihen että kotona suomessa ollessani marjoja vaan jostain ilmaantuu pakastimeen. Siis muut perheenjäsenet (jotka vähemmän marjoja syövät) keräävät niitä puskista pakastimeen tai ostavat jostain torilta tai jostain maatilalta.

Eli mistä näitä marjoja voisi ostaa täällä saksassa? Myydäänkö niitä jossain toreilla tai jossain maatiloilla? Mihinkä vuoden aikaan niitä saa? Itse en kyllä niitä jaksa poimia. Ja mitä niistä pitää maksaa? Marketeissa on jonkinlaisia pusseja ja pieniä laatikoita mutta ne on aika kalliita.

Ei muuten ilmeisesti taida kuulua saksalaiseen kulttuuriin ostaa autobaanan varrelta herneenpalkoja ja mansikoita matkaevääksi?

Heinze
29-04-05, 21:17
Moi!
Marja-aika on täällä jo kesäkuussa. Ei kai viinimarjojen nimi turhaan ole "Johannisbeere". Mansikat,vadelmat ja kirsikat ovat osin vielä aikaisempia. Kyllä piempien teitten varsille silloin ilmestyy ainakin täällä meilläpäin jos jonkinlaista kojua. Hinnoista voinee joku hintatietoisempi valistaa.
t. Liisa,
vesi kielellä kirsikka-aikaa odotellen

Heinze
01-05-05, 14:08
Oho!
Taisi aika-arvio vähän myöhästyä: Mansikoitten korjuu on jo alkanut täällä Reinin yläjuoksulla. Muutama viikko vielä, niin ovat halvimmillaan ja parhaimmillan.
t. Liisa

Lumi
01-05-05, 22:39
Kyllä on pakastimet tyhjänä pysyneet marjoista viimeiset 15 vuotta.No- lukuunottamatta lapissa poimittuja lakkoja,joista keitettiin marmeladia. Nyt on toivoa:istutin ystävältä saadut "täyskasvuiset" musta- ja punaviinimarjapensaat viime syksynä kompostin lähelle kasvamaan-ehkä meilläkin on ekan kerran satoa tänä kesänä...jos vaan viitsii poimia.