View Full Version : Suomenkielisiä nuoria Krefeldissä?

mmarij
05-09-10, 15:41
Moi !

Olen tulossa krefeldiin lokakuun alussa. Haluaisin tutustua suomenkielisiin nuoriin aikuisiin, jotka haluaisi näyttää minulle kaupunkia ja tutustuttaa muihin nuoriin.
Saksasta en tunne muita kuin enoni, jonka luokse menen hetkeksi asumaan, ennen kuin löydän oman kämpän.
Aloitan lokakuun lopussa saksan kielen alkeet, mutta olisi mukavaa saada seuraa ja keksiä tekemistä lokakuun ajaksikin :)

-Mari-

millennium
05-09-10, 23:00
Krefeldistä en tiedä, mutta Düsseldorf ei ole kaukana, poikkea vaikka joka kuukauden 2. lauantaisessa tapaamisessa, kannattaa katsastaa Düsseldorfin osio täältä.

Eiköhän sieltä löydy kontakteja.

Therion
12-09-10, 19:32
Onhan meitä täällä Krefeldissä tietääkseni muutama. No, suosittelen myöskin tuota Düsseldorfin kantapöytä-häppeninkiä kuten millennium tuossa omassa viestissään. Joka kuukauden 2. lauantai kerää suomalaisia kokoon Düsseldorfista sekä lähiympäristöstä.

Vilhelmiina
03-01-11, 14:26
Moikka kaikille,

Minulla on pari kysymystä tähän aiheeseen, mutta
ensinnäkin tiedoksi teille etten minä ole suomalainen, vaan suomen oppimista yrittänyt 17v. saksalainen tyttö ;)
Haluaisin kovasti tutustua Saksassa asuviin suomalaisiin nuoriin, käyttäkseni suomeani ja mieluiten hankkimaankin uusia ystäviä :)
Joten ihmettelin kysyä, että olisinko minä saksalaisena myös tervetullut niihin tapamisiin Düsseldorfissa?
Jos niin on, miten voin saada tietää missä ja milloin ne tapahtuvat?

Totta kai olisi myös ihana jos löytyisi Ruhrgebietissa tai sen lähiympäristössä eläviä mahdollisia kavereita vaikka suoraan täältä foorumilta ;)

Kiitos avustanne! :)

t. Iina

mr__night
03-01-11, 20:08
Joten ihmettelin kysyä, että olisinko minä saksalaisena myös tervetullut niihin tapamisiin Düsseldorfissa?
Jos niin on, miten voin saada tietää missä ja milloin ne tapahtuvat?

Toki kaikki suomenkieliset ja suomenmieliset ja muuten vaan porukkaan sujuvasti sulautuvat ovat tervetulleita kantiksiin (kantapöytiin)... tai oikeastaan tällä hetkellä tervemenneitä, kun itse asustan Suomessa ;) Ainakin kirjoittamasi perusteella sulla on kieli hienosti hallussa, joten siitä vaan rohkesti tulevana lauantaina (8.1.) suunta kohti Düsseldorfia. Tapaamisista parhaiten löydät tietoa pääsivun alalaidassa olevasta kaupungit-osiosta (Düsseldorf löytyy suoraan myös tällä linkillä (http://www.suomalaiset.de/forum/forumdisplay.php?f=33)).

Vilhelmiina
04-01-11, 21:15
No kiitos paljon vastauksestasi!

Onhan se aivan kiva kuulla :)
Minulle ei valittetavasti sovi käydä siellä tapamisessa tänä lauantaina, mutta enköhän minä voi käyttää tilaisuutta hyväkseen sitten helmikuussa - josta iloitsen, vaikka pakko olisikin olla rohkea ;)