![]() |
|
|||||||
| Opiskelu Saksassa Koulutus Saksassa, vaihto-oppilaat, yliopistot, korkeakoulut , opinnot jne. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
||||
|
||||
|
keskiarvot
itse olen opiskellut Münsterin (Westfalen) yliopistolla. Kun minun keskiarvoni laskettiin, ei otettu ylioppilaskokeita ollenkaan huomioon (onneksi, minun tapauksessani...), vaan pelkästään lukion päästötodistuksen keskiarvo laskettiin jollain formulalla saksalaiseksi. Eli kannattaa aina hakea, jos johonkin opiskelemaan haluaa, sillä yrittänyttä ei laiteta. Myöskin kannattaa sitten kyseisestä korkeakoulusta suoraan kysyä laskentasysteemejä, koska Saksassa ne saattaa olla tosi erilaiset ihan liittovaltiosta kuten koulustakin riippuen... Itse en mennyt eläinlääkikseen, vaikka alun perin se olikin suunnitelmissa, koska koulu ei ollut paikkakunnalla (eikä lähelläkään), jossa silloinen kundikaverini asui... Joskus harmittaa, etten lähtenyt edes hakemaan eläinlääkikseen...
|
|||
|
|||
|
Hei kiitos näistä vastauksista!
Itsellä on tosiaan keskiarvo 2,0, ja Berliinissä, mihin taitaisi ainoastaan olla edes jotain mahdollisuuksia, NC on 2,7, lisäksi on jonkinlainen soveltuvuuskoe. Ja ylioppilas olen vm. -07, tuleeko tuosta ajasta sitä wartesemesteriä? Mutta oikeasti, olin jo täysin luopunut ajatuksesta, ja alkoipa se jo tässä tuntua aivan älyvapaalta, mutta nyt saitte mut taas vähän innostuun! Täytyy tosiaan alkaa ahmia lisää tietoa. Kuitenkaan ei huvittaisi lähteä tuohon hakurumbaan, jos ei lähtökohtaisesti ole edes mitään mahdollisuuksia... Kielikoe ja todistuksen kääntäminen ei kuitenkaan ole ihan ilmaista hupia! |
|
|
|||
|
|||
|
Nyt meni multa puurot ja vellit sekaisin, pahoittelut...
Siis Berliiniin pitää olla vähintään ka 2,7, Nc:n kanssa sillä ei ole mitään tekemistä! |
|
|
||||
|
||||
|
Nyt kyllä ketuttaa. Miksi ihmeessä olin niin hölmö ja kirjoitin seitsemän ainetta, kun jos olisin ollut järkevä ja kirjoittanut vain pakolliset 4, niin keskiarvoni olisi Saksassa 1,6 - 1,9 sijaan. Hyvästi haaveet psykologian tai kansainvälisen kaupan opinnoista Dresdenissä!
Täytyy vain toivoa, että 4 Wartesemesteristä olisi edes jotain apua. |
|
|
|||
|
|||
|
Tietääkös kukaan onko ammattikoulun papereilla (hyvät sellaiset, 4.3 keskiarvo) mahdollista hakea Saksan korkeakouluihin? Olen kohta opiskellut Suomessa ammattikorkeakoulussa sähköinsinööriksi, mutta nyt on alan vaihto edessä. Opiskelu ulkomailla kiinnostaa ja olen ymmärtänyt, että Saksassa opiskelu on ilmaista(?) ja tarjolla on myös englannin kielisiä koulutuksia. Saksaa olen lukenut vain pari kurssia, joten sillä opiskeleminen ei ainakaan aluksi onnistuisi.
|
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
Jos haluat täällä tutkinto-opiskelijaksi sinun tulee suorittaa kielitesti ja sitä ei vielä kyllä parilla saksan kurssilla läpäistä. Opiskelu ei ole myöskään täysin ilmaista. Hessenissä ja parissa muussa osavaltiossa ei ole varsinaisia lukukausimaksuja, mutta silti opiskelijakortista saa pulittaa 420 euroa vuoteen. Osavaltiot joissa on lukukausimaksut, joudut yli tuhat euroa maksamaan vuoteen. Englannin kieliseen opetukseen en ainakaan itse törmännyt opiskelujen aikana, mutta kai sitä jossain sitten lontoollakin pärjää. |
|
|
||||
|
||||
|
En tiedä sähköinssin koulutuksesta, mutta itse kävin Stralsundissa turisti BBA opinnot, joita opetettiin 70% englanniksi (tosin saksalaisten professorien englanti oli hm... no saksalaista englantia).
|
|
|
|||
|
|||
|
Mua kiinnostais Berliinin FU:ssa Polikwissenschaftin opiskelu, mutta en yhtään kyllä tiiä minkä tasonen pitäs olla että sinne pääsis opiskelemaan, koska kuitenkin arvostettu saksalainen yliopisto on. Eli voisiko joku auttaa kertomalla missä olis sellainen sivosto jossa kerrottais nuo keskiarvorajat sinne? Vai onko sellaisia edes tuonne olemassa vai riittääkö vaan että täyttää nuo edellä mainitut hakukriteerit + Goethe-instituutin C1-tason kielikoe suoritettuna?
|
![]() |
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|