Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi  

Go Back   Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi > Keskustelu > Yleinen

Yleinen Aihe vapaa. Keskustelua, kysymyksiä ja vastauksia.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-07-17, 00:40
geschichtsmeister geschichtsmeister is offline
New User

geschichtsmeister is on a distinguished road
Itä vai länsi

Moi! Mä oon 25-vuotias Jenassa opiskeleva jannu, jolla on ihan pian maisterin paperit kourassa. Työtarjouksia oon saanu ympäri Saksaa, mutta varteenotettavimmat Bonnista ja Dresdenistä. Työpaikat itsessään ovat melko samanlaisia, joten suurimmaksi vaa'ankielikysymykseksi jää kaupunki. Eli kysymyksenäni on kumpi on parempi paikka näistä asua, Bonn vai Dresden, hyviä ja huonoja puolia molemmista saa laittaa. Pakko muuten sanoa että hienoa että on tällainen keskustelukanava josta vuosien varrella on löytänyt vastauksia moniin kysymyksiin.
Reply With Quote
Old 22-07-17, 05:56
nannyogg's Avatar
nannyogg nannyogg is offline
Super Moderator

nannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond repute
Moi! Kauheasti en asiasta tiedä, mutta ainakin Bonn on pieni ja söpö, ja ympäristössä on kaunista - loistavat ulkoilumaastot. Liikenne on ihan hirveää, jos omalla autolla liikkuu ns. ruuhka-aikoina. Kölniin pääsee junalla(kin) nopsaan, jos tahtoo isompia ympyröitä.

Noin yleisemmin - lännessä on korkeampi palkkataso, mutta myös korkeammat vuokrat.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules