Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi  

Go Back   Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi > Keskustelu > Yleinen

Yleinen Aihe vapaa. Keskustelua, kysymyksiä ja vastauksia.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-02-08, 20:48
Cloudberry's Avatar
Cloudberry Cloudberry is offline
Addict

Cloudberry is on a distinguished road
Joo EI millään pahalla mutta mitä järkeä olla vihainen muille kun itselleen jostai jäsenyydestä/tilauksesta jne. johon on itse liittynyt - mua kiukututtas enemmän se JOS olen ITSE niin typerä että en lue ehtoja hyvin ennenkuin liityn johonkin tai allekirjoitan ylipäätään mitään sopimuksia.

Olen iteki jäsen jossai hitsin musicclubissa suomessa josta pääsee eroon vain tilaamalla jäsenyyden aikana 5 täysihintaista cd:tä tai maksamalla liityttäessä tilattujen (tyyliin 5cd:tä egellä) cd:n normaalihinnat tai jotain sen tapaista.

Pitää siis keksiä 5 CD:tä jotka tilais - jos jollain toivomuksia jostain musa cd:stä voi tilata mun kautta, ni pääsen eroon siitä kerhosta.
Old 28-02-08, 23:05
Ari Lindholm's Avatar
Ari Lindholm Ari Lindholm is offline
Fanatic

Ari Lindholm has much to be proud ofAri Lindholm has much to be proud ofAri Lindholm has much to be proud ofAri Lindholm has much to be proud ofAri Lindholm has much to be proud ofAri Lindholm has much to be proud ofAri Lindholm has much to be proud ofAri Lindholm has much to be proud ofAri Lindholm has much to be proud of
Nämä Der Club ja muut musiikkikerhot on oikein klassisia esimerkkejä, joissa jäsenyyteen kannustetaan näennäishalvalla avaustarjouksella. Itse koukku on piilotettu sinne pienemmän kirjoitettuihin tekstiosuuksiin. Mielestäni venäläinen sananlasku: "ainoastaan hiirenloukussa on tarjolla ilmaista juustoa", sopii tähänkin tilanteeseen erinomaisesti.

Eräs toinen arveluttava sektori on matkapuhelimien "lisäarvopalvelut" (IMHO). Eräs tälläinen tarjoaja on mm. Zed < http://www.zed.com/ >. Jos ja kun, ihan sattumalta, jostain heidän tarjoamastaan palasesta innostuisin sekä haluaisin tilata sen - niin sekin edellyttää jäsenyyttä. Tässäkin tapauksessa veloitusperusteena on kuukausimaksu, joka lankeaa vaikka mitään muuta en haluaisikaan tilata. Tälläiset Klubit on aina kalliita... Tämän takia vältän lähes mitä tahansa kerhoja tai "kanta-asiakkuuksia" ellei niistä aidosti ole itselleni ennakkoonlaskettavissa olevaa hyötyä.
Reply With Quote
Old 29-02-08, 21:41
äitileppis äitileppis is offline
Fanatic

äitileppis is on a distinguished road
Ottaa päähän huumorintajuttomat, kateelliset ja "kaikkitietävät" ihmiset. Sellaiset, jotka eivät suo muille onnea, vaikkeivat itselleenkään sitä huoli.

Ugh, olen puhunut.
Old 29-02-08, 22:35
Schaf's Avatar
Schaf Schaf is offline
Enthusiast

Schaf is on a distinguished road
Quote:
Originally Posted by Cloudberry View Post
Joo EI millään pahalla mutta mitä järkeä olla vihainen muille kun itselleen jostai jäsenyydestä/tilauksesta jne. johon on itse liittynyt - mua kiukututtas enemmän se JOS olen ITSE niin typerä että en lue ehtoja hyvin ennenkuin liityn johonkin tai allekirjoitan ylipäätään mitään sopimuksia.
Juuri näin. Siis jos nyt oikeasti mielestäni olisi oikeutettua syyttää tapahtuneesta clubia niin en varmaankaan kirjoittaisi siitä huuhaaketjuun. Mutta kun en suostu itselleni myöntämään että typerä olin kun allekirjoitin sopimuksen lukematta niin yritän tietenkin sysätä syyn muille.
Reply With Quote
Old 03-03-08, 15:23
pinefall's Avatar
pinefall pinefall is offline
Fanatic

pinefall has a spectacular aura aboutpinefall has a spectacular aura about
Ihana viikonloppu Disneylandissa takanapäin. Jos nyt jotain kiukuttelun aihetta vääntäisi, niin...

- Etelämaalaiset turistit, jotka eivät osaa jonottaa, vaan rynnivät suruitta muiden edelle. Tyyliin: minulle parasta ja heti ja vain minulle, viis muista. Ärsyttää, kun itse jonotat kiltisti omaa vuoroa.

-Ärsyttää hallitsematon kaaos esim. aamiaiselle mentäessä. Vastaus respassa, kun niin monet ihmiset eivät noudata aamiaisaikatauluja, vaan tulee syömään silloin kun haluaa. Miksi ne päästetään syömään väärään aikaan, jos kortissa lukee jotain muuta?!?!?

Tässäpä nämä tälläkertaa, eikä edes loppujen lopuksi jääneet mitenkään päälimmäisinä mieleen. Uudelleen ollaan menossa, kunhan lapset vähän kasvavat. Täällä pitää vaan ottaa sellainen uusi minä käyttöön; Viis muista me olemme tärkeimpiä, meille kaikki heti ja nyt!!!
Old 06-03-08, 22:41
imei's Avatar
imei imei is offline
Addict

imei is on a distinguished road
Nyt se selvis mitä minun kirjeille on tapahtunut!

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200...52355_ul.shtml
Old 07-03-08, 12:44
Elena's Avatar
Elena Elena is offline
Addict

Elena will become famous soon enoughElena will become famous soon enough
Quote:
Originally Posted by imei View Post
Nyt se selvis mitä minun kirjeille on tapahtunut!

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200...52355_ul.shtml
Mulla on kans kaksi pakettia Suomeen kadoksissa!!!!! Molemmat oli synttäripaketteja, jotka eivät ikinä saapuneet perille.. Hyvä juttu, jos Deutsche Post tosiaan lähettää kirjeet valituskirjeen kera perille!!
Old 07-03-08, 15:02
DaPuppe DaPuppe is offline
Legend

DaPuppe has a reputation beyond reputeDaPuppe has a reputation beyond reputeDaPuppe has a reputation beyond reputeDaPuppe has a reputation beyond reputeDaPuppe has a reputation beyond reputeDaPuppe has a reputation beyond reputeDaPuppe has a reputation beyond reputeDaPuppe has a reputation beyond reputeDaPuppe has a reputation beyond reputeDaPuppe has a reputation beyond reputeDaPuppe has a reputation beyond repute
Send a message via Skype™ to DaPuppe
Eilen se taas tapahtui. Että immeiset osaa olla puusilmiä ja eivät tajua tehä asioita helposti.

Kuvittele seuraava tilanne: kävelet hyökkäysvaunujen (lastenrattaat suomeksi) ja kahden _kytketyn_ koiran kanssa kadulla. Koirat on siun vasemmalla puolella, kuten tavallista. Vastaan tulee joku Horst "minenväistä" Kohl, ja haluaa välttämättä ohittaa siut koirien puolelta.

No nyt siun pitää sitten ohjata hyökkäysvaunut oikealle, ja saman aikaisesti kelata hihnat sisälle sekä ohjata nekin oikealle toivoen samalla, etteivät halua juuri tällä kertaa tehdä lähempää tuttavuutta "minenväistä" kanssa. Lisäksi hyvin usein käy niin, ettei tule kelattua hihnoja tarpeeksi sisälle, jolloin käy flexit eli koirat on toisella reunalla katua, itte toisella ja välissä hihna. Koirilla ei ole flexit käytössä, mutta ko. tapahtuma on valittavan yleinen flexi koirilla, ja siitä siis nimitys

Tuska. Kaikille olisi ollut helpompaa, jos ko "minenväistä" olisi nähnyt vähän pidemmälle ja ohittanut sieltä toiselta puolen. Mutta ei, ei se ole mahdollista. Ja tuollaisia tule vastaan päivittäin iltapäivälenkillä.

No niin, olen avautunut. Nyt helpottaa.
Old 07-03-08, 20:10
pinefall's Avatar
pinefall pinefall is offline
Fanatic

pinefall has a spectacular aura aboutpinefall has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by DaPuppe View Post
Eilen se taas tapahtui. Että immeiset osaa olla puusilmiä ja eivät tajua tehä asioita helposti.

Kuvittele seuraava tilanne: kävelet hyökkäysvaunujen (lastenrattaat suomeksi) ja kahden _kytketyn_ koiran kanssa kadulla. Koirat on siun vasemmalla puolella, kuten tavallista. Vastaan tulee joku Horst "minenväistä" Kohl, ja haluaa välttämättä ohittaa siut koirien puolelta.

No nyt siun pitää sitten ohjata hyökkäysvaunut oikealle, ja saman aikaisesti kelata hihnat sisälle sekä ohjata nekin oikealle toivoen samalla, etteivät halua juuri tällä kertaa tehdä lähempää tuttavuutta "minenväistä" kanssa. Lisäksi hyvin usein käy niin, ettei tule kelattua hihnoja tarpeeksi sisälle, jolloin käy flexit eli koirat on toisella reunalla katua, itte toisella ja välissä hihna. Koirilla ei ole flexit käytössä, mutta ko. tapahtuma on valittavan yleinen flexi koirilla, ja siitä siis nimitys

Tuska. Kaikille olisi ollut helpompaa, jos ko "minenväistä" olisi nähnyt vähän pidemmälle ja ohittanut sieltä toiselta puolen. Mutta ei, ei se ole mahdollista. Ja tuollaisia tule vastaan päivittäin iltapäivälenkillä.

No niin, olen avautunut. Nyt helpottaa.
Kyllä, tuo on hyvinkin tuttua! Muistan todella hyvin, kun itse vielä hyökkäysvaunuja työntelin. Välillä teki mieli vähän löysää meidän koirujen hihnaa, että pääsisivät ihan pikkaisen "nuuhkaisemaan". Ne kun ei hampaitta nuuhki.. heh heh, ei vaiskaan.
Old 08-03-08, 11:19
äitileppis äitileppis is offline
Fanatic

äitileppis is on a distinguished road
Kun jossain näkyy vapaana juokseva koira (ja niitä näkyy) otan omat koirani sivulle. Aikani yritin pitää löysää narua, etten olisi omalla käytökselläni näyttänyt merkkejä koirille, että nyt pitää olla varuillaan... mutta meillä se ei toiminut. Joten, nyt teen noin. Osoittaakseni koiran omistajalle, että pidä sinäkin oma koirasi pois, minulla on tässä kaksi kahjoa, jotka eivät osaa käyttäytyä.

Noin ohitukset sujuvat. Mutta kerpule että toiset ovat juntteja. Antavat koiriensa tulla ja lopuksi kaikki koirat räyhäävät toisilleen ja emänta tai isäntä vain hymyilee vieressä. Itse yritän pitää koiria kiinni, etteivät kävisi kiinni ja toinen saa vapaana juosta ympyrää koirieni ympärillä. JOkainen, jolla on kaksi koiraa samaan aikaan, tietää, millaista on yrittää pidellä niitä, kuin vieras koira juoksee ympyrää heidän ympärillään.

Minulla on fleksi, monen vuoden inhon jälkeen olen todennut, että se on lähinnä vapautta... kaksoisjakonauha lähtee fleksistä ja ylläkertomaani lukuunottamatta toimii meidän koirilla hyvin.

8>-------x Noin. Kasi on kaksi koiraamme, nuoli jakohihna ja katkoviiva felksi ja äksä minä .

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules