Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi  

Go Back   Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi > Keskustelu > Yleinen

Yleinen Aihe vapaa. Keskustelua, kysymyksiä ja vastauksia.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-03-08, 16:36
pinefall's Avatar
pinefall pinefall is offline
Fanatic

pinefall has a spectacular aura aboutpinefall has a spectacular aura about
Nyt jotain tujumpaa todella tarttis. Burana 400 ei auta ei edes viimeinen panacodi auttanut kipuun
Old 10-03-08, 16:42
katrilli katrilli is offline
Enthusiast

katrilli is on a distinguished road
Syö äkkiä kylmää jäätelöä - ainakin se puuduttaa kurkkukipua ja tulee parempi mieli
Reply With Quote
Old 10-03-08, 17:21
marschum's Avatar
marschum marschum is offline
Übermeister

marschum has a reputation beyond reputemarschum has a reputation beyond reputemarschum has a reputation beyond reputemarschum has a reputation beyond reputemarschum has a reputation beyond reputemarschum has a reputation beyond reputemarschum has a reputation beyond reputemarschum has a reputation beyond reputemarschum has a reputation beyond reputemarschum has a reputation beyond reputemarschum has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by pinefall View Post
mä olen niin kipeä, että en pysty enää puhumaan ja vasta eilen mulla oli vain pikkasen kurkkukipeä eikä muuta. En ole täällä vielä käynyt lääkärissä ollenkaan eli ei ole mitään havaintoa mihin pitäisi mennä. Mies on myöhään töissä kun sillä on joku h***tin puhelinneuvottelu illalla. Lapset ihmettelee, kun äiti ei saa enää ääntä suusta ja nieleminen on todella todella tuskallista.
Jos et tähän hätään pääse apteekkiin niin kotikonsteina voisin suositella
suolavedellä kurlaamisen ( kostuttaa limakalvot)
ja / tai sipulimehun: kuori ja silppua tuore iso sipuli ja lado se astiaan kerroksittain ja
ripottele sokeria kerroksien väliin - kansi tiiviisti päälle ja noin tunnin kuluttua
on muodostunut sipulimehua jota sitten teelusikallinen aika ajoin otetaan.

Apteekeissa on saatavilla erilaisia kurkkukipulääkkeitä ilman reseptiäkin, ja apteekissa osataan kyllä auttaa, -mutta jos tulehdus on jo niin pitkällä että ääni on mennyt niin kyllä kannattaisi käydä lääkärissä - vaikka hän sitten varmaankin lähettää Sinut apteekkiin hakemaan niitä lääkkeitä joita saa ilman reseptiäkin.....
(kiinalainen sanonta)
Reply With Quote
Old 10-03-08, 18:36
Elena's Avatar
Elena Elena is offline
Addict

Elena will become famous soon enoughElena will become famous soon enough
Quote:
Originally Posted by pinefall View Post
mä olen niin kipeä, että en pysty enää puhumaan ja vasta eilen mulla oli vain pikkasen kurkkukipeä eikä muuta. En ole täällä vielä käynyt lääkärissä ollenkaan eli ei ole mitään havaintoa mihin pitäisi mennä. Mies on myöhään töissä kun sillä on joku h***tin puhelinneuvottelu illalla. Lapset ihmettelee, kun äiti ei saa enää ääntä suusta ja nieleminen on todella todella tuskallista.
Mulla oli jokunen aika sitten myös kurkku tosi kipeä ja ääni poissa. Menin lähimpään apteekkiin ja yritin kähistä jotain. Ystävällinen setä luennoi pitkään jotain ja lopulta tyrkkäsi käteen BIONORICAn Bronchipret Saftin. Sitä otin pari päivää ja ääni tuli takaisin ilman lääkärissä käyntiä. Suosittelen! Toki, jos epäilet angiinaa tai muuta sellaista kannattaa suosiolla mennä lääkäriin.
Old 10-03-08, 20:48
pinefall's Avatar
Fanatic

Nyt on olo jo niin kamala, että jos toi mies ei tule kohta niin mä... niin en siis mitään. Eihän sekään osaa mun oloa helpottaa, kun ei ole lääkäri, mutta vois ainakin pitää pennut loitommalla. Mulla nousee koko ajan kuume ja kurkku paisuu niin, että keskilirpuke osuu jo kieleen ja sen kerran kun uskallan niellasta (täytyy jokaista kertaa harkita oikein kunnolla) tuntuu, että yritän nielasta tuota lirpuketta. Onneksi mies sai tilattua mulle huomenaamuksi lääkärin, koska mun kurkku on jo täynnä valkoista peitettä. Olo on tosi heikko, kun en pysty syömään/pahemmin juomaankaan. Jäätelöä tekis mieli, mutta ekaksi pitäisi olla kurkku jo valmiiksi turta, että uskaltaa niellä.

Että pitikin tulla kipeeksi!
Old 10-03-08, 20:53
Savolainen Savolainen is offline
Fanatic

Savolainen has a spectacular aura aboutSavolainen has a spectacular aura aboutSavolainen has a spectacular aura about
Tuossa tapauksessa soittaisin Notarztille, joka tulisi heti jo tänään kotiisi. Kuulostaa angiinalta.
Reply With Quote
Old 10-03-08, 21:46
Elena's Avatar
Elena Elena is offline
Addict

Elena will become famous soon enoughElena will become famous soon enough
Quote:
Originally Posted by Savolainen View Post
Tuossa tapauksessa soittaisin Notarztille, joka tulisi heti jo tänään kotiisi. Kuulostaa angiinalta.
Tuleeko täällä Saksassa lääkäri kotiin?? Onpa hyvää palvelua!!!!
Old 10-03-08, 22:03
nannyogg's Avatar
nannyogg nannyogg is offline
Super Moderator

nannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond reputenannyogg has a reputation beyond repute
JOo, ei kannata turhaan odotella aamuun. Kun pitää lapsistakin pitää huolta. Onko teillä (todnäk on) mahdollisuus saada Krankenkassen maksama hoitaja kotiin, siis lapsia kaitsemaan, pariksi päiväksi kunnes lääkkeet alkavat purra?
Reply With Quote
Old 10-03-08, 22:21
pinefall's Avatar
Fanatic

Lääkäri on heti aamulla 8, tosin en nukkunut viime yönä ollenkaan niin voi olla että tulee pitkä yö nyttekin. Me ollaan eu-kelakortin kantajia, joten en tiedä kuinka hyvää palvelua mulle tarjotaan.. Lapset on onneksi päiväkodissa päivisin, että silloin saan nukuttua ja mies lupas tulla aikaisemmin kotiin huomenna (katto kurkkuun ja järkytty). Sitten se löys meidän lääkekaapista Tramaliinia, mitä on meidän nuorimmainen saanut nielurisaleikkauksen jälkihoitoon. Katotaan, josko auttaisi.
Old 11-03-08, 06:53
Sorsa Sorsa is offline
Banned

Sorsa can only hope to improve
Hyvää palvelua

Quote:
Originally Posted by Elena View Post
Tuleeko täällä Saksassa lääkäri kotiin?? Onpa hyvää palvelua!!!!
Kyllä ne tulee ja yölläkin, puolisoni haki moisen itselleni kerran lauantaiyöllä, vaikka kielsin ja se tulikin äkkiä, antoi jonkun piikin ja sanoi että aamulla pitäis mennä ensiapupolille, no sunnuntaina olin useita tunteja ensiapupolilla, missä taas lääkittiin ja todettiin, että mene maanantaina omalle lääkärillesi, ei ole mitään hengenvaaraa, joten kyllä heidän poppakonsteillaan päivän pärjää. Hyvää palvelua joo, turhaan pallotettiin paikasta toiseen (no se Notarzt tuli kylläkin meille) ja Praxisgebühren sai myöskin maksaa kolmeen kertaan, Notarzt ja ensiapupoli väitti, että ne 10€ saa takaisin sairaskassalta, mutta näin ei ollut. Ihan hyvää palvelua sinänsä ja jotekin järkevääkin, kun ei tarvi joka paikkaan lähettää ambulanssia, en ainakaan Suomessa muista lääkärin käyneen kenenkään luona viikonloppuna, jos tarve olisi ollut ja se 10 € oli kyllä ihan ok, mutta ei nimellä Praxisgebühr.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules