Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi  

Go Back   Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi > Keskustelu > Bitti ja Tunkki

Bitti ja Tunkki Keskustelua biteistä, tekniikasta ja tunkeista. Auto Saksasta?

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-01-12, 19:12
kallesaarinen kallesaarinen is offline
Prospect

kallesaarinen is on a distinguished road
Kännykkäliittymä ja mobiilidata

Heips,

Näyttäisi aiheeseen liityvät keskustelut olevan muutaman vuoden vanhoja, joten uskaltanen nostaa aiheen uudelleen esiin.

Hakusessa olisi siis mahdollisimman halpa kännykkäliittymä (ilman puhelinta) sekä rajoittamaton mobiilidatapaketti jolla pääsee käyttämään skypeä.

Onko kenelläkään hyviä suosituksia?

-Kalle
Reply With Quote
Old 19-01-12, 20:16
surfa surfa is offline
Addict

surfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to behold
Quote:
Originally Posted by kallesaarinen View Post
Heips,

Näyttäisi aiheeseen liityvät keskustelut olevan muutaman vuoden vanhoja, joten uskaltanen nostaa aiheen uudelleen esiin.

Hakusessa olisi siis mahdollisimman halpa kännykkäliittymä (ilman puhelinta) sekä rajoittamaton mobiilidatapaketti jolla pääsee käyttämään skypeä.

Onko kenelläkään hyviä suosituksia?

-Kalle
Rajoittamattomiahan käytännössä ei ole, vaan kaikissa on rajoittamattomalla nopeudella tietty määrä dataa ja sen jälkeen köpötellään normaalilla GPRS-nopeudella.

Ja by default nuo datapaketit on kyllä turkasen kalliita jos aikoo dataa oikeasti siirtääkkin.

Mutta. Jos asuinpaikka on Saksa ja arvostaa verkon toimivuutta kylän ulkopuolellakin, suosittelisin E-Plussan verkoissa toimivia operaattoreita. Esim suoraan täältä: http://www.base.de/Tarife/Internet-F...Flats/20111109
Datapaketeissa en vain 1kk minimitilausaika, mutta liittymissä on 24kk. Joskin liittymän kuukausimaksu on 0,0e/kk, joten datapaketin irtisanomisella käytännössä pääsee liittymästä eroon ilman ongelmia.

Last edited by surfa; 19-01-12 at 20:39.
Reply With Quote
Old 19-01-12, 21:16
JariK's Avatar
JariK JariK is offline
Legend

JariK has a reputation beyond reputeJariK has a reputation beyond reputeJariK has a reputation beyond reputeJariK has a reputation beyond reputeJariK has a reputation beyond reputeJariK has a reputation beyond reputeJariK has a reputation beyond reputeJariK has a reputation beyond reputeJariK has a reputation beyond reputeJariK has a reputation beyond reputeJariK has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by surfa View Post
Jos asuinpaikka on Saksa ja arvostaa verkon toimivuutta kylän ulkopuolellakin, suosittelisin E-Plussan verkoissa toimivia operaattoreita.
Tuo oli kyllä aika yllättävä suositus, tai ainakin sen perustelu. Mikähän mahtaa olla suosituksen syy? Kaikissa testeissä mitä minä olen viime aikoina nähnyt on nimenomaan E-Plussan verkko aina peränpitäjä. Esim. täällä.

Kattavimmat ja toimivimmat verkot on testien mukaan T-Mobilella sekä Vodafonella. Seuraavana tulee O2 ja viimeisenä E-Plus. Toinen asia on sitten se millä hinnalla mihinkin verkkoon saa liittymiä.
Reply With Quote
Old 19-01-12, 22:50
surfa surfa is offline
Addict

surfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to beholdsurfa is a splendid one to behold
Quote:
Originally Posted by JariK View Post
Tuo oli kyllä aika yllättävä suositus, tai ainakin sen perustelu. Mikähän mahtaa olla suosituksen syy? Kaikissa testeissä mitä minä olen viime aikoina nähnyt on nimenomaan E-Plussan verkko aina peränpitäjä. Esim. täällä.

Kattavimmat ja toimivimmat verkot on testien mukaan T-Mobilella sekä Vodafonella. Seuraavana tulee O2 ja viimeisenä E-Plus. Toinen asia on sitten se millä hinnalla mihinkin verkkoon saa liittymiä.
Ihan omakohtaisiin ja tuttavien kokemuksiin liittyen täällä etelässä. Vodafone on ainakin sellainen vitsi, etten omalla rahalla ostaisi ikinä. Työn puolesta kun moinen on, niin pakko kärsiä. Muutman kilometrin kun ajaa kylästä pois niin hyvä jos edes 2G kuuluu. E-plussan verkossa taas tuntuu olevan joka puolella 3G:tä täällä tarjolla. Berliinissä mulla oli oma liittymä e-plussan verkossa, eikä siellä tuntunut ainakaan ongelmia olevan.

T-mobile eri maissa (myös saksassa) taas on tunnettu liittymän rajoittamisesta ja filtteröinneistä, joten en heti uskaltaisi suositella paljon muuhun kun nettisrffaukseen.

O2:sta ei juurikaan ole kokemuksia, myönnetään.
Reply With Quote
Old 19-01-12, 23:00
surfa surfa is offline
Addict

Quote:
Originally Posted by JariK View Post

Lukasin sitten vielä pikaisesti tuon testin lävitse, enkä kyllä juuri tuolle ainakaan painoarvoa anna. Testauskattavuus ja metodit huomioonottaen tuloksista ei voi päätellä juuri mitään.

Mutta valitsee minkä verkon tahansa, niin Suomesta tulijalle verkkojen laatu ja kattavuus tuottanee pientä suuremman pettymyksen joka tapauksessa. Yhdistettynä paikalliseen hinnoittelupolitiikkaan tuntuisi että tarjolla on vain rosvosektoreita.

Olisikohan paras vinkki kysellä oman alueen asukkailta kokemuksia eri liittymistä. En ihmettelisi jos paikallisissa verkoissa olisi suuriakin paikallisia eroja.
Reply With Quote
Old 20-01-12, 00:05
-Jassu- -Jassu- is offline
Prospect

-Jassu- is on a distinguished road
Olisiko tästä http://www.simyo.de mihinkään? Maksuvaihtoehtoina joko prepaid tai postpaid. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä liittymästä? Omakohtaista kokemusta minulla ei ole, mutta yksi kaveri sitä suositteli aikanaan.
Reply With Quote
Old 20-01-12, 08:57
surfa surfa is offline
Addict

Quote:
Originally Posted by -Jassu- View Post
Olisiko tästä http://www.simyo.de mihinkään? Maksuvaihtoehtoina joko prepaid tai postpaid. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä liittymästä? Omakohtaista kokemusta minulla ei ole, mutta yksi kaveri sitä suositteli aikanaan.
Mulla oli tuo nimenomaan Berliinissä. Siihen aikaan mobiilidataa kyllä käytettiin melko vähän, joten siitä puolesta en uskalla mennä sanomaan.

Puhelu ja tekstiviestikäytössä oli näppärä. Ja prepaidille voi maksaa rahaa netissä luottokortilla.
Reply With Quote
Old 20-01-12, 09:11
millennium's Avatar
millennium millennium is offline
Übermeister

millennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond repute
Send a message via Skype™ to millennium
Itsellä työn puolesta ollut T-mobile ja Eplus, puhelut ok, datasta ei kokemusta (lue: pihi työnantaja, ei datapakettia, kitinää laskuista helposti).

Henkilökohtaisesti käytössä ollut 2 vuotta Tchibon prepaid, oli ok, ei valittamista puheluissa ja kenttä yleensä ok, verkkona O2. Nyt Unitymedia paketti 30e tai oliko 35e/kk, sisältää vapaat puhelut saksan kiinteään ja mobiiliverkkoihin ja 200mb/kk dataa (sitten GPRS kuristus). Myös O2 verkko.

Data voisi olla parempikin, mutta ei se mielestäni huono ole. Jokus heittelee vähän nopeamman ja hitaamman yhteyden välillä, tarkempi tutkiminen vaatisi kyllä useamman kännykänkin käyttöä samalla liittymällä että voisi karsia laitteen erot pois.

Itsellä ei valittamista. O2 ainakin aikoinaan julkisesti ilmoitti sallivansa VoIP puhelut verkossaan, siksi olen tuota O2 suosinut. En kyllä tiedä blokkaako noita Skype tms puheluita kukaan verkossaan???
Old 20-01-12, 09:27
Nasu Nasu is offline
Prospect

Nasu is just really niceNasu is just really niceNasu is just really niceNasu is just really nice
Quote:
Mulla oli Simyo enkä todellakaan voi suositella. Mulla ei ollu kotona kuuluvuutta ollenkaan, vaikka en edes missään kylässä asu. Palasin hyvin nopeasti takaisin T-Mobilelle ja siihen olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Reply With Quote
Old 20-01-12, 09:30
jääkukka jääkukka is offline
Addict

jääkukka has a reputation beyond reputejääkukka has a reputation beyond reputejääkukka has a reputation beyond reputejääkukka has a reputation beyond reputejääkukka has a reputation beyond reputejääkukka has a reputation beyond reputejääkukka has a reputation beyond reputejääkukka has a reputation beyond reputejääkukka has a reputation beyond reputejääkukka has a reputation beyond reputejääkukka has a reputation beyond repute
Quote:
Minulla on simyo jo monta vuotta. Muuten hyvä, mutta jossain maaseudulla esim. Schwarzwaldissa turhan usein Funkloch. Käyttää E-Plussan verkkoa. Miinuksena myös se, että automaattinen saldon lataus ainakin ulkomailla tuskastuttavan hidas.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules