Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi  

Go Back   Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi > Keskustelu > Matkailu Saksassa ja muualla

Matkailu Saksassa ja muualla Saksa matkailukohteena. Nähtävyydet, lomat, messut, hotellit ja lennot.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-11-14, 16:56
Valtsu Valtsu is offline
Übermeister

Valtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond repute
Angry BahnCard25 huijaus

DB :n toiminta taas herättää myötähäpeää. Ostin BahnCard25 kortin 19€/3kk, jonka pitää antaa 25% alennusta matkoista. Ensimmäisen kerran tämä tapahtuikin, kun maksoin 14€ 19€ sijasta. 19€ oli SparAngebot, ks. ehdot alhaalla. Mutta mutta. Nyt kun laitan, että minulla on alennuskortti, nämä SparAngebote katoavat sivusta, ja alennus lasketaankin normaalihinnasta! Todellisuudessa alennus on siis luokkaa 5%.

Preis für alle Reisenden. Besondere Bedingungen (z.B. Zugbindung, Umtausch/ Erstattung nicht möglich oder kostenpflichtig). Sparpreise des Fernverkehrs können mit der BahnCard 25 kombiniert werden. Bei Aktionsangeboten und regionalen Angeboten gelten besondere Konditionen. Die Angebotskonditionen erhalten Sie im nächsten Schritt.
Reply With Quote
Old 27-11-14, 15:36
Matti. Matti. is offline
Legend

Matti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond repute
Jep. Samat kokemukset. Ynnä se, kun ostin tuon "Eko"version koeajalle 3 kk, niin laittoivatkin samaan rahaan sitten koko seuraavan vuoden. Enkä saanut enää perittyä. Krpl.

Quidquid delirant reges plectuntur Achivi
Reply With Quote
Old 27-11-14, 15:49
Epätietoinen Epätietoinen is offline
Addict

Epätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond repute
Hmm. Mulla oli viime vuonna tuo koeaikakortti ja ihan hyvin se toimi. Alennukset juoksi myös nimenomaan niistä tarjoushinnoista. Siitä olen 100% varma, kun just sen takia sen kortin hankin, kun piti muutama kuukausi enempi reissata eikä ollut varaa edes niihin tarjouksiin
Reply With Quote
Old 27-11-14, 22:33
CoolHuh CoolHuh is offline
Übermeister

CoolHuh has a reputation beyond reputeCoolHuh has a reputation beyond reputeCoolHuh has a reputation beyond reputeCoolHuh has a reputation beyond reputeCoolHuh has a reputation beyond reputeCoolHuh has a reputation beyond reputeCoolHuh has a reputation beyond reputeCoolHuh has a reputation beyond reputeCoolHuh has a reputation beyond reputeCoolHuh has a reputation beyond reputeCoolHuh has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by Epätietoinen View Post
Hmm. Mulla oli viime vuonna tuo koeaikakortti ja ihan hyvin se toimi. Alennukset juoksi myös nimenomaan niistä tarjoushinnoista. Siitä olen 100% varma, kun just sen takia sen kortin hankin, kun piti muutama kuukausi enempi reissata eikä ollut varaa edes niihin tarjouksiin
Noin minäkin meinasin kirjoittaa. Kuullosti niin varmalta jo vaan tuo huijautuomio. Toimiin minulla mielestäni ihan hyvin.
Reply With Quote
Old 28-11-14, 09:01
ar bandur ar bandur is offline
Fanatic

ar bandur has a reputation beyond reputear bandur has a reputation beyond reputear bandur has a reputation beyond reputear bandur has a reputation beyond reputear bandur has a reputation beyond reputear bandur has a reputation beyond reputear bandur has a reputation beyond reputear bandur has a reputation beyond reputear bandur has a reputation beyond reputear bandur has a reputation beyond reputear bandur has a reputation beyond repute
Onneksi Saksa on sen verran vapaa maa että aina voi vaihtaa toiseen menopeliin. Minulle riitti keväällä junamatkustelu lopullisesti kun 40minuutin matkalle tuli kaksi vajaan tunnin viivästystä. Kotimaiseen VR:n paloi hermot jo silloin vuosia sitten kun jättivät vaihdosta nauraen keskiyöllä asemalle pikkuvauvan kanssa kusipäät. Kaikilta firmoilta vaan kaikenlaiset yritystuet ja julkiset investointiavustukset pois niin alkaisi taas löytymään asiakaspalvelukykyä.

Kuten sanottua, muitakin tapoja on runsaasti. Bussit, kimppakyytit, vuokraautot, oma auto, etäneuvottelut jne jne.
Reply With Quote
Old 29-11-14, 15:16
Valtsu Valtsu is offline
Übermeister

Valtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond reputeValtsu has a reputation beyond repute
Olisi se aika noloa, jos syyttäisin DB:a huijauksesta kun syse oli käyttäjävirheestä. Varmuuden vuoksi kokeilin kymmenennen kerran, ja edelleen Unterhaching-Salzburg sunnuntaihinnat kortilla (sillä joka lupaa 25% alennuksen myös tarjoushinnoista) ovat 21,95; 21,75; 21,95. Ilman korrtia samat lähdöt 23,00; 29,00; 23,00. Osa tarjoushinnoista siis pilotetaan käyttäjältä, jolla on maksullinen kortti, joka lupaa 25% alennuksen myös tarjouslähdöistä.

Olen melko varma, että jossain korttisopimuksen sopukoissa on lause, joka oikeuttaa tämän toiminnan. Olen myös varma, että joillakin ratapätkillä, joilla kilpailua ei ole, tarjoushintoja ei esiinny ollenkaan, ja siellä alennus on todellinen. Mutta minusta tämä edelleen tuntuu huijaukselta. Ja siitä halusin arvon forum-kollegoja varoittaa.

@Matti, mun kortti on kahden viikon vanha (tai itse kortti tuli kahden viikon kuluttua tilauksesta, ennen sitä numero piti kysyä puhelimitse). Jatkuuko tilaus siis peruuttamattomasti ja täytyykö maksaa XX euroa tulevasta vuodesta väistämättömästi, vai tuleeko lisävuosi samaan hintaa eli ilmaiseksi, vai voiko vielä peruuttaa?

@ar_bandur, sinun ratkaisut ovat varsin luovia, mutta kaatuvat liikaan vaivannäköön. Kuten kirjoitat, rautatiet nauttivat suuria verotukia, ja niiden rankaiseminen jättämällä käyttämättä vain korottaa niidenverotukia.
Reply With Quote
Old 30-11-14, 00:13
Matti. Matti. is offline
Legend

Matti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by Valtsu View Post
@Matti, mun kortti on kahden viikon vanha (tai itse kortti tuli kahden viikon kuluttua tilauksesta, ennen sitä numero piti kysyä puhelimitse). Jatkuuko tilaus siis peruuttamattomasti ja täytyykö maksaa XX euroa tulevasta vuodesta väistämättömästi, vai tuleeko lisävuosi samaan hintaa eli ilmaiseksi, vai voiko vielä peruuttaa?
Tuota tuota.... tuli heitettyä ne paprut pois, enkä koskaan sitten edes tarkistanut niitä pienellä painettuja. Eli; suosittelen lukemaan. Itselle jäi kuitenkin vähän samanlainen fiilis kuin aikanaan jossain saamarin kirjakerhossa; ellet peru, niin jatkuu.

Sen verran täytyy kyllä rehellisyyden nimissä puolustaa näitä DB-kortteja että aikanaan, kun käytin junaa aika lailla niin silloisen työnantajan 1. Klasse 50% oli junassa about paras kortti ikinä. Aina tipahti se 50%, aina sai joustavan lipun ja aika usein sai myös erikoistarjouksia & perheellekin tarjottiin matkoja. Ei vain tullut koskaan käytettyä, harmi sinällään. Noita aikoja muistellessa....

Quidquid delirant reges plectuntur Achivi
Reply With Quote
Old 01-12-14, 10:11
Heinze Heinze is offline
Super Moderator

Heinze has a reputation beyond reputeHeinze has a reputation beyond reputeHeinze has a reputation beyond reputeHeinze has a reputation beyond reputeHeinze has a reputation beyond reputeHeinze has a reputation beyond reputeHeinze has a reputation beyond reputeHeinze has a reputation beyond reputeHeinze has a reputation beyond reputeHeinze has a reputation beyond reputeHeinze has a reputation beyond repute
Tilaus jatkuu automaatisesti täyshintaisena vuositilauksena, ellet irtisano tilausta viimeistään 6 viikkoa ennen kortin päättymispäivää. Eli parasta irtisanoa heti, ettei unohdu.
http://www.bahn.de/q?s=faq|pk/DEU/de...igen&uid=80122
Saahan sitä uuden kortin, jos sitten tuntuukin että sellaista tarvitsee, ei ole sen kalliimpi kuin jatkokorttikaan.

Itse olen pitänyt jo muutaman vuoden yhdistelmää BC25 ja siihen liittyvä luottokortti. Kerryttää mukavasti bonuspisteitä, joilla saa vapaamatkoja.

Minulla BC25 kyllä säästää, sillä joudun varaamaan työreissuja toisinaan aika lyhyelläkin varoitusajalla ja usein juuri junavuoroihin, joihin ei tahdo saada alennuslippuja, vaikka varaisi kuinka ajoissa.

Last edited by Heinze; 01-12-14 at 23:06.
Reply With Quote
Old 05-12-14, 11:50
Valtsu Valtsu is offline
Übermeister

Vielen Dank vielä kerran!

Olen eilen joutunut jouduttamaan lähtöäni, ja siinä perustiketti oli ihan paikallaan. Alennuslipulla olisin 15 € köyhempi, kun se junaan sidottu. Toisaalta lippua ei loppujen lopuksi kukaan tullut tarkastamaan.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules