Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi  

Go Back   Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi > Keskustelu > Bitti ja Tunkki

Bitti ja Tunkki Keskustelua biteistä, tekniikasta ja tunkeista. Auto Saksasta?

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-03-12, 10:27
wellpertti wellpertti is offline
Prospect

wellpertti is on a distinguished road
Huomenta!

Joo, alkaa olemaan homma hallussa. Muutamista paikoista tarjousta kilvistä kyselin ja hinta kuukauden kilville oli noin 200e.

Löysin tälläisen saitin: http://www.ausfuhrversicherungen.com/
Tuolta voi tilata kilvet vaikka himaan. Tutkin tuota vaihtoehtoa nyt tarkasti, säästäisi jonkin verran rahaa. Ja tuo firmakin on suht lähellä omia mestoja.

Ilmoittelen vielä kuin kävi, varmasti muitakin kiinnostaa tämä siirtokilpihomma.
Reply With Quote
Old 06-03-12, 10:31
millennium's Avatar
millennium millennium is offline
Übermeister

millennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond reputemillennium has a reputation beyond repute
Send a message via Skype™ to millennium
Quote:
Originally Posted by damien View Post
Kannattaa vilkaista vaikka wikipediaa Kurzzeitkennzeichen. Keltaisilla saa ajaa EU-maissa.
Hyvä tietää, helpottaa asiaa vielä enemmän jatkossa. Tosin kannattanee sitten tulostaa itselleen varmaan mielellään Tanskan ja Ruotsin kieliset käännökset säännöksistä jos sattuu joku pysäyttämään.
Old 06-03-12, 13:37
wellpertti wellpertti is offline
Prospect

wellpertti is on a distinguished road
Hahaa, eihän tuolta aiemmin postaamastani linkistä mitään kilpiä saanut, mutta vakuutuksen kylläkin, mikä tarvitaan, jotta saa ne kilvet paikallisesta autokonttorista. Vakuutus siis hoidossa, odotamme innolla seuraavaa säätöä... Jos oikein käsitin, niin jonkin sortin vero pitää maksaa ja sitten pitäisi kilvet saada.

Loppuviikosta/ensi viikon alussa lisää tarinaa tästä.
Reply With Quote
Old 04-10-13, 14:09
dancer dancer is offline
Prospect

dancer is on a distinguished road
Mä nostan tätä topicia ylöspäin, kun itselleni ajankohtainen aihe ja aloitus liippasi läheltä omaa tilannetta.

Olen muuttamassa marraskuun lopussa takaisin koti-Suomeen, tarkoitus ajella omalla autollani, joka tulee siis muuttoajoneuvona mukanani sinne. Olen asunut Saksassa vajaan 5 vuotta ja tämä auto on ollut mulla reilun vuoden. Kävin toissapäivänä juttelemassa vakuutusyhtiössäni vakuutuksen irtisanomisesta sekä bonussetrifikaatista, jotta saan vakuutuksen bonukset mukanani Suomeen. Nyt sitten sain sähköpostia, jossa sanottiin että ennen lähtöä mun pitää huolehtia autooni Überführungskennzeichen/Zollkennzeichen, jotka sitten vakuuttaa mun autoni Suomeen asti (mutta vain Haftplicht).

Mä en nyt oikein ymmärrä? Autossani on teil-Kasko, siis osa-Kasko vakuutus (hyvä suomennos ). Miten mun nyt yhtäkkiä pitääkin hankkia autooni jotkut siirtokilvet, joissa on vaan tämä vastuuvakuutus (Haftplicht, eikä Kaskoa lainkaan)? Eikö tämä koske autoja, jotka viedään siirtoautoina Suomeen ja joiden ostajilla ei ole vakituista asuinpaikkaa Saksassa? Mä olin ymmärtävinäni että mulle riittää kun ajelen auton Suomeen ja hankin siellä samantien vakuutuksen (siis jo etukäteen) sekä rekisteröinnin, jonka jälkeen riittää ilmoitus kirjallisena tms., Saksaan vakuutusyhtiölle, että auto on siellä rekisteröity ja kaikki kunnossa.

Vai onko tosiaan niin, että mun pitää mun oma vakuutus ns. katkaista ja hankkia jotkut normaalit siirtokilvet?
Reply With Quote
Old 04-10-13, 18:09
Matti. Matti. is offline
Legend

Matti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond reputeMatti. has a reputation beyond repute
Aika oudoltahan tuo kyllä kuulostaa; voisithan sinä vaikka ajella sinne Suomeen lomamatkalle - ja yhtäkkiä päättääkin muuttaa sinne? Itse voisin kuvitella, että tuo kilpien / vakuutuksen vaihto (mikäli se pitää oikeasti tehdä) riippuu enemmänkin siitä, että sulla ei muuton yhteydessä tietenkään ole enää osoitetta Saksassa, joten siitä syystä vakuutusyhtiö haluaa lopettaa vakuutuksesi.

Quidquid delirant reges plectuntur Achivi
Reply With Quote
Old 04-10-13, 18:17
kari_CH's Avatar
kari_CH kari_CH is offline
Addict

kari_CH has a reputation beyond reputekari_CH has a reputation beyond reputekari_CH has a reputation beyond reputekari_CH has a reputation beyond reputekari_CH has a reputation beyond reputekari_CH has a reputation beyond reputekari_CH has a reputation beyond reputekari_CH has a reputation beyond reputekari_CH has a reputation beyond reputekari_CH has a reputation beyond reputekari_CH has a reputation beyond repute
Vakuutusyhtiösi ei näköjään ole perillä säännöistä.

Aja autosi Suomeen nykyisillä kilvillä, ja hommaa tarvittavat leimat Saksan viranomaisille kun rekistöröit auton Suomeen.

http://www.landkreis-muenchen.de/aut...etrieb-setzen/

"Ist das Fahrzeug in zugelassenem Zustand bereits ins Ausland verbracht, sind die Zulassungsbescheinigungen Teil I (Fahrzeugschein) sowie Kennzeichenschilder vorzulegen. Ersatzweise gilt eine Bescheinigung der ausländischen Behörde in deutscher Sprache, dass die Papiere eingezogen und die Kennzeichen entstempelt wurden. "
Reply With Quote
Old 04-10-13, 22:01
dancer dancer is offline
Prospect

dancer is on a distinguished road
Nonni, kiitti teille, sitä mä vähän epäilinkin että se vakuutushemmo ei nyt ollu ihan perillä... enkä usko että voi johtua tuosta osoitteenmuutoksesta.
Reply With Quote
Old 14-03-15, 12:53
tjh tjh is offline
New User

tjh is on a distinguished road
Auton ostaminen saksassa ilman saksalaista osoitetta

Tervehdys!

Olen muuttamassa ensi kuussa Saksaan Kleven alueelle ja aikomuksena asua ensimmäinen kuukausi hostellissa potentiaalisia asuinalueita katsastellen. Haluaisin ostaa auton samointein, sillä vuokra-autojen hinnat ovat melkoisen kalliita. Onnistuuko osto ilman saksalaista osoitetta esimerkiksi punaisia kilpiä käyttäen? Kauanko ovat voimassa ja paljonko maksaa?
Reply With Quote
Old 16-03-15, 16:49
Epätietoinen Epätietoinen is offline
Addict

Epätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond reputeEpätietoinen has a reputation beyond repute
Kilpien kanssa kikkailu ei minusta kannata. Sen sijaan laittaisin itseni kirjoille hostellin osoitteeseen. Respan kanssa saa ihan varmasti, viimeistään maksua vastaan, jotenkin sovittua postin vastaanottamisesta. Viranomaisia ei kiinnosta juurikaan missä olet kirjoilla, kunhan olet.
Reply With Quote
Old 14-05-15, 15:30
Marcus.Q Marcus.Q is offline
Prospect

Marcus.Q is on a distinguished road
Terve vaan kaikille!

Olen uusi foorumilla ja kysymykseni koskeekin enemmän tai vähemmän auton ostoa Saksasta. Olen vaihto-opiskelemassa yhdessä puolisoni kanssa (maaliskuusta heinäkuuhun) ja ajatuksena oli mennä takaisin Suomeen autolla. Alunperin ajattelin ottaa keltaiset kilvet ja tulla lautalla Suomeen. Suunnitelmat ovat hieman muuttuneet ja tällä hetkellä olemme miettineet paluumatkaa Tanska ja Ruotsin kautta.

Mikä olisi teidän mielestänne tällaisessa tapauksessa paras vaihtoehto? Punaiset kilvet vai onko viisaampaa laittaa auto suoraan Saksan kilpiin? Ennen paluumatkaa, olimme ajatelleet tehdä reissun Sveitsiin. Auton hankkisin mieluiten heti, kun sopiva yksilö löytyy Vakuutukset ovat ilmeisesti monin verroin kalliimmat verrattaessa Suomeen? Suomessa minulla on puhdas, kolaroimaton, historia viimeisen 7 vuoden ajalta. Olen tosin omistanut useita autoja ja vakuutusyhtiökin on vaihtunut moneen kertaan.. "Kilvitettäessä" on ilmeisesti tiedossa melkoista paperisotaa..
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules