Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi  

Go Back   Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi > Keskustelu > Bitti ja Tunkki

Bitti ja Tunkki Keskustelua biteistä, tekniikasta ja tunkeista. Auto Saksasta?

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-03-07, 16:11
enna enna is offline
Prospect

enna
Send a message via MSN to enna
Auto Saksasta

Heippa! Tietääskö kukaan onko Saksassa suomalaisia automyyjiä/ -välittäjiä tai jotain? Missä? Ja kannattaako se? Auto pitäis saada ja ihan yksin ei huvittaisi mennä kääntämään sopimuksia sanakirjan kanssa Ja kun tää auto tietämyskin rajoittuu lähinnä siihen, "kai siinä neljä pyörää pitää olla..."

Niin tosiaan, Düsseldorfissa asustelen, mutta ei se matkustaminen oo ongelma, mutta se on että meinaa olla kiire asian kanssa.

Kaikenmaailman neuvot yms otetaan vastaan!
Danke schön
Reply With Quote
Old 27-03-07, 13:53
mattirot mattirot is offline
Addict

mattirot is a jewel in the roughmattirot is a jewel in the roughmattirot is a jewel in the rough
Tätä on aika paljon kehuttu, itse en ole käyttänyt. Onnistuu kaupanteko ihan suomenkielellä, kun vaimo Rauni Reising on suomalainen.

Manfred Reising Export
Hauptstrasse 101
61389 Schmitten-Niederreifenberg
Tel (0 60 82) 1624 +3250 +39354
Tel (0 60 82) 3248
Kännykkä 0171-3335842
Reply With Quote
Old 27-03-07, 14:23
sasu sasu is offline
Fanatic

sasu has a brilliant futuresasu has a brilliant futuresasu has a brilliant futuresasu has a brilliant futuresasu has a brilliant futuresasu has a brilliant futuresasu has a brilliant futuresasu has a brilliant futuresasu has a brilliant futuresasu has a brilliant futuresasu has a brilliant future
Tämä nyt ei suoraan vastaa kysmykyseesi, mutta.. Merkkiliikkeestä ostettaessa saa käytetyillekin useimmiten takuun, ns. verkkoaitakaupoissa on oman onnensa nojassa kun tavara ja auto on vaihtanut omistajaa (jos myyjä ei ole antanut autosta vääriä tietoja, ja pystyy todistamaan sen). Vaihtoehto suomalaiselle myyjälle voisi olla vaikka saksalaisen/saksaa hallitsevan kaverin/tuttavan mukaanottaminen autokauppakierrokselle?
Reply With Quote
Old 27-03-07, 15:06
od's Avatar
od od is offline
Fanatic

od is on a distinguished road
Quote:
Originally Posted by sasu
Vaihtoehto suomalaiselle myyjälle voisi olla vaikka saksalaisen/saksaa hallitsevan kaverin/tuttavan mukaanottaminen autokauppakierrokselle?
Tai vaikka täältä foorumista saksaa taitavan düsseliläisen bongaaminen.

Jos ehdit, voisi ehkä olla näppärää mennä seuraavaan kantikseen ja ottaa siellä asia esille, paikalta varmasti löytyy kokemusta omaavia ihmisiä ja mahdollisesti joku seuralainenkin.
Old 27-03-07, 15:55
finnland finnland is offline
Prospect

finnland is on a distinguished road
Frankfurtista löytyy suomenkielistä apua autokauppoihin www.finnservice.de.
Reply With Quote
Old 30-03-07, 19:21
JJuanto JJuanto is offline
Prospect

JJuanto is an unknown quantity at this point
Jobbari vetää aina välistä oli sitten vinkuintiaani tai suomalainen!
Auto kuin auto käy... Ja kauppa tulee tehdä nopeasti...
Eikä takuusta tietoakaan...
Yks kaverin kaveri tuli hakeen mersua suomijobbarilta ja lähti takaisin ilmeisen tyytyväisenä keltaisen mersun kanssa!!!
Reply With Quote
Old 31-03-07, 13:13
mattirot mattirot is offline
Addict

mattirot is a jewel in the roughmattirot is a jewel in the roughmattirot is a jewel in the rough
Heinilän kautta olen itse ostanut kaksi muuttoautoa. Toisen ostin jopa näkemättä. Kummankin kanssa kaikki sujui ilman ongelmia ja yllätyksiä. Autot olivat erittäin hyviä. Suosittelen.

http://www.netti.fi/~heinil1/index.html

Sekä Heinilän että Reisingin kautta ostettaessa myyjänä on yleensä merkkiliike, ja kauppaan kuuluu vähintään normaali Saksan kuluttajasuojan mukainen takuu. Nuo kumpikin ovat toimineet jo yli 15 vuotta, ja maine on pysynyt hyvänä.

Halvimmalla auton saa itse etsimällä ja itse paperit hoitamalla, mutta noihin tarvitaan jo aikaa ja osaamista.
Reply With Quote
Old 13-04-07, 20:42
JJuanto JJuanto is offline
Prospect

JJuanto is an unknown quantity at this point
Quote:
Originally Posted by mattirot
Heinilän kautta olen itse ostanut kaksi muuttoautoa. Toisen ostin jopa näkemättä. Kummankin kanssa kaikki sujui ilman ongelmia ja yllätyksiä. Autot olivat erittäin hyviä. Suosittelen.

http://www.netti.fi/~heinil1/index.html

Sekä Heinilän että Reisingin kautta ostettaessa myyjänä on yleensä merkkiliike, ja kauppaan kuuluu vähintään normaali Saksan kuluttajasuojan mukainen takuu. Nuo kumpikin ovat toimineet jo yli 15 vuotta, ja maine on pysynyt hyvänä.

Halvimmalla auton saa itse etsimällä ja itse paperit hoitamalla, mutta noihin tarvitaan jo aikaa ja osaamista.
Reply With Quote
Old 14-04-07, 19:22
oopee
Guest

Jos kielitaito on yhtään hallussa on niin yksityisen kanssa homma pelittää kanssa vallan mainiosti. Kaverelle olen käynyt kattomassa GTI golfin, TT audia ja CBR hondan. Kaikissa tapauksissa ukot auttoivat rekisteröinnissä ja CBR omistaja ruuvaili vielä kilven kiinni mopoon ja hommasi sika halvan export vakuutuksen (pärrän kilpi exportkilpi ei ole kovin stanu).

Pitänee vielä todeta, että hyvästäkin välittäjästä voi tulla huono, joten historia ei välttämättä kerro kuinka homma menee tulevaisuudessa.
Reply With Quote
Old 10-02-08, 16:24
iltsu iltsu is offline
New User

iltsu is on a distinguished road
Itse kyselen samaa kun aloittaja. Reisingit jne on tiedossa, mutta olisko ketään hyvää suomalaista välittäjää Münchenin lähellä? Ei jaksaisi Frankfurtista ostaa autoa kun jatketaan kuitenkin autolla sitte etelämmäs ja varmaan loppupeleissä ajamalla Suomeen, eli kilsoja tulee muutenkin.

Niin, ja miten kilvet/vakuutukset jne menee kun on tarkoitus käydä parissa muussa maassa?
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules