Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi  

Go Back   Suomalaiset Saksassa Keskustelufoorumi > Keskustelu > Bitti ja Tunkki

Bitti ja Tunkki Keskustelua biteistä, tekniikasta ja tunkeista. Auto Saksasta?

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-06-06, 18:13
maab's Avatar
maab maab is offline
Fanatic

maab is on a distinguished road
Skype ja "Ongelma toistolaitteessa"

Nyt on taas datskiongelmia. Tällä kertaa ongelmana on Skype. Eli ohjelma toimii ensimmäiset puhelun 10min jonka jälkeen alkaa pätkiä ja kone menee tilttiin. Tämän jälkeen tulee teksti "Ongelmia toistolaitteessa".

No olen päivittänyt palomuurin, ajanut virusohjelman läpi ja ostanut uudet head setin. Mikään ei auta.

Tämän tekstin jälkeen koko kone muuttuu super hitaaksi - Meseä ei voi käyttää myöskään puheluihin.

Mikä neuvoksi? Onko ongelma ehkä ihan nettiliittymässä vai itse koneessa?

Täysin neuvoton olo...

ma
Reply With Quote
Old 15-06-06, 18:49
gravehill gravehill is offline
Addict

gravehill is on a distinguished road
Minkälainen headset sinulla on käytössä? Millaisella liitännällä se on koneessa kiinni? USB? Onko ajurit asennettu oikein?

http://www.chaosresearch.de
Reply With Quote
Old 15-06-06, 19:55
maab's Avatar
maab maab is offline
Fanatic

Eli mulla on ihan tälläinen 5 euron super headset joka on siis kiinni "punaisessa ja vihreässä liittimessä" johdolla. Ei mitään USB-juttua. Olen myös ladannut uudelleen Skypen eikä sekään auttanut... Todella raivostuttavaa..

Miten muuten niitä ajureita (tai oliko antureita) voi asentaa oikein?
Reply With Quote
Old 15-06-06, 20:12
sasu sasu is offline
Fanatic

sasu has a spectacular aura aboutsasu has a spectacular aura about
Jos headset on kiinni tavallisessa 3,5 mm mikrofoni- ja kuulokeliitinplugeissa, ei virheilmoituksen tarkoittama "toistolaite" voi olla kyseinen headset - tietokone ei nimittäin edes tiedä, onko näissä liittimissä mitään kiinni. Vian lähde voisi kuitenkin piillä esimerkiksi äänikortissa. Toimiiko koneessa muuten äänet? Entä virheilmoituksen jälkeen, toimiiko koneessa äänet (mikrofoni & kuulokkeet) vieläkin?
Reply With Quote
Old 15-06-06, 20:20
maab's Avatar
maab maab is offline
Fanatic

Siis Skype alkaa silloin pätkiä eikä toisen ääntä enää kuule - sitten kone muuttuu uskomattoman hitaaksi ja useimmiten joudun tilttaaman sen painamalla vain "Lopeta" nappulaa (siis ctrl-alt-del ei toimi).

Äänet musta toimii - en ole varma.. Toisaalta se juuri alkaa sillä äänen pätkimisellä että sitten kun kone on tiltissä on vaikea enää sanoa mikä toimii ja mikä ei.

Kun kone toimii (kun en ole puhunut Skypessä pitkään) niin äänet toimivat normaalisti.

...

argh
Reply With Quote
Old 15-06-06, 20:44
sasu sasu is offline
Fanatic

sasu has a spectacular aura aboutsasu has a spectacular aura about
Ei kuulosta hardware- tai äänikorttiongelmalta. Muutamia ideoita:

- oletko varmistanut esim. Adawarella ettei koneellasi ole spywarea

- onko sinulla uusin versio Skypesta? Jos tämä on buginen, uudempaan versioon päivittäminen voisi auttaa

- onko koneessasi personal firewall -ohjelmaa? Tämä on tietysti suositeltavaa, mutta joidenkin p2p-ohjelmien kanssa (jollainen myös Skype on), tulee ongelmia, kun aukiolevien verkkoyhteyksien määrä kasvaa liian suureksi. Jos kyllä, voisit kokeilla vaihtaa ohjelmaa.

Voisit ehkä kokeillaa käynnistää Task Managerin (ctrl - alt - del) ennen seuraavaa jumiutumista, sitten Task Managerista välilehti "Prozesse" (jos saksankielinen Windows), sitten klikkaus sarakeotsikkoon "CPU-Auslastung", jolloin näet mikä koneen pistää jumiin. Eli mikä on tämän prosessin nimi?
Reply With Quote
Old 15-06-06, 21:09
maab's Avatar
maab maab is offline
Fanatic

Quote:
- oletko varmistanut esim. Adawarella ettei koneellasi ole spywarea
Tämä on juuri se "virus ohjelma" jonka olen juuri ajanut läpi - eihän minun tarvitse sitä mitenkään määrittää että löydä Spyware? Kai se löytäisi sellaisen ihan vain perustsekkauksella?

Quote:
onko sinulla uusin versio Skypesta? Jos tämä on buginen, uudempaan versioon päivittäminen voisi auttaa
Latasin juuri version: 2.0.0.107 - taitaa olla uusin??

Quote:
onko koneessasi personal firewall -ohjelmaa? Tämä on tietysti suositeltavaa, mutta joidenkin p2p-ohjelmien kanssa (jollainen myös Skype on), tulee ongelmia, kun aukiolevien verkkoyhteyksien määrä kasvaa liian suureksi. Jos kyllä, voisit kokeilla vaihtaa ohjelmaa.
Eli minulla on Zone Labs Security palomuuri. Ja Skypelle se näyttää ihan vihreää pääsyä nettiin.

Quote:
Voisit ehkä kokeillaa käynnistää Task Managerin (ctrl - alt - del) ennen seuraavaa jumiutumista, sitten Task Managerista välilehti "Prozesse" (jos saksankielinen Windows), sitten klikkaus sarakeotsikkoon "CPU-Auslastung", jolloin näet mikä koneen pistää jumiin. Eli mikä on tämän prosessin nimi?
Eli minulla on suomen kielinen tämä masiina - siis mikä on CPU-Auslastung?

Kiitos neuvoista - taistelu jatkuu..

Reply With Quote
Old 15-06-06, 21:50
mr__night's Avatar
mr__night mr__night is offline
Mr. Google

mr__night has a brilliant futuremr__night has a brilliant futuremr__night has a brilliant futuremr__night has a brilliant futuremr__night has a brilliant futuremr__night has a brilliant futuremr__night has a brilliant futuremr__night has a brilliant futuremr__night has a brilliant futuremr__night has a brilliant futuremr__night has a brilliant future
Quote:
Originally Posted by maab
Tämä on juuri se "virus ohjelma" jonka olen juuri ajanut läpi - eihän minun tarvitse sitä mitenkään määrittää että löydä Spyware? Kai se löytäisi sellaisen ihan vain perustsekkauksella?

Eli minulla on suomen kielinen tämä masiina - siis mikä on CPU-Auslastung?

Kiitos neuvoista - taistelu jatkuu..

Ad-awarehan ei ole virustarkistus vaan sillä haetaan koneessa mahdollisesti olevia vakoilu/-häirintä(ei luult. oikea termi)ohjelmia, jotka häiritsee(+mahd. vahingoittaa?) muita ohjelmia.

CPU-Auslastung on suomenkielisessä masiinassa sarake "suoritin".
(CPU=Central Processor Unit)

Ps.en ole atk-nero
Old 15-06-06, 22:33
gravehill gravehill is offline
Addict

gravehill is on a distinguished road
Skypen uusin versio on 2.5.0.113 (julkaistu eilen).

http://www.chaosresearch.de
Reply With Quote
Old 15-06-06, 22:41
Petri Harju's Avatar
Petri Harju Petri Harju is offline
Fanatic

Petri Harju is a jewel in the roughPetri Harju is a jewel in the roughPetri Harju is a jewel in the roughPetri Harju is a jewel in the rough
Send a message via Skype™ to Petri Harju
Tuon kuvauksen perusteella kyseessä saattaa olla muistivuoto (kone muuttuu hitaaksi tietyn ajan jälkeen, aluksi toimii hyvin). Sitä onkin jo sitten paha sanoo, onko ongelma Skypessä vai esim. äänikortin ajureissa.

Suosittelen, että varmistat että koneellasi on tuorein versio Skypestä ja jos osaat, niin äänikortin ajurit kannattaisi päivittää.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules